Vs: Viulistityttö Kiva dokumentaarinen kuva. Pakko mainita, että vinossa ja jousi katkeaa, ja käsikin. Mutta sinä suollat näitä niin kovaan tahtiin, että laitetaan sen piikkiin.
Vs: Viulistityttö Jännä että jos olis väridigi niin tuli rouheammin reagoitua näihin. Tuli vaan mieleen.
Vs: Viulistityttö Kaipa sitä vähän alitajuisestikin antaa filmille enemmän anteeksi kun digillä voi heti paikan päällä chimpata tuoreen otoksen perusasiat.
Vs: Viulistityttö Tähän sama kommentti kuin lusikka kuvaan: kai tämä oppien mukaan on ihan perseestä, mutta tällä hetkellä jostain omituisesta syystä pidän itse tästäkin kuvasta. Julkaisukynnyksestä täällä on keskusteltu useastikin ja ehdotettu uusia keinoja. Keskustelu ei ole mihinkään konkreettiseen johtanut, joten julkaista saa sen verran kuin itse katsoo tarpeelliseksi. T Jukka
Vs: Viulistityttö Vaikea tuosta on olla eri mieltä. Ja pääasia todellakin on että itse pitää kuvasta.
Vs: Viulistityttö Näinhän se loppujenlopuksi onneksi menee. Pääasia kuitenkin että kuvataan ja julkaistaan. Välillä helmiä ja välillä helmisimpukan kuoria.
Vs: Viulistityttö Ainakaan minun kommenttini tarkoitus ei ollut viedä keskustelua tuohon suuntaan. Kukin julkaisee sen verran kuin julkaisee.
Vs: Viulistityttö Ei voi suhtautua enään kuviisi eikä kommentointiisi vakavasti, suollat täyttä paskaa niin kuvissa kuin kirjoituksissasikin. Tässä esim: Samoja räpsyjä vuodesta toiseen. Pitääkö kaikki laittaa näytille? T Jukka
Vs: Viulistityttö Näin viulunsoitosta mitään ymmärtämätön: mielenkiintoisempi olisi hetki ennen tai jälkeen kun jousi olisi selkeästi "soittamassa" eli kyynärpää ylempänä ja jousi keskivälillä. Koska katse on opettajaan? olisi mielenkiintoista rajaus jossa tilaa opettajan suuntaan? Taustan ei tarvitsisi olla noin selkeä. Edit: en rajoittaisi kenenkään postausta. Itse suhtaudun kuviin eri ryhminä: "täydellisen hienot" joita katselee mielellään, "erikoiset" joita ei oikeastaan ymmärrä ollenkaan mutta "jotain" niissä on mielenkiintoista tai opettavaa ja "samantyyliset kuin omat" joiden kommentoinnista oppii ja joiden katsominen on itseä palvelevaa koska toisen kuvina niihin ei suhtaudu tunneperäisesti.
Vs: Viulistityttö Jos sulla on jotain hlökohtaista Jukkis71:tä vastaan niin ehdotan että lähestyt häntä yv:llä suoraan, jottei muiden tartte lukea tuollaista scheissea.
Vs: Viulistityttö Saatat olla oikeassa, en tosiaan tunne koko tyyppiä kuin tämän foorumin välityksellä ja ilmaisin vain mielipiteeni hänen touhuistaan täällä.
Vs: Viulistityttö No, minusta voit olla minusta mitä mieltä tahansa, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisuun. Itselleni tämä 'räpsyily' on vastapainoa ja vapauttavaa sille hiomiselle ja pilkun nussimiselle, jota noissa studiovaloilla otetuissa potreteissa harrastan. Tavoitteena on joskus päästä hyvään balanssiin räpsimisen ja laadun kanssa: ottaa siis tilanteessa kuin tilanteessa mahdollisimman hyvä kuva. Tästä tytöstä on kyllä kuvia, joissa raajat näkyvät kokonaisina ja hän on keskittyneen näköinen, ns. perinteinen soittokuva. Jostain syystä pidän tämän kuvan katseesta ja yritän ajatella, ettei se raajojen katkomissääntökään niin ehdoton ole. Ohjeiden noudattaminen kun tuottaa tylsiä kuvia, ja niitähän olen jo riittävästi ottanut. Sama koskee soittohommaa. Oli eilen hienoa soittaa oppilaiden kanssa iltapäivällä (11 tunnin työpäivän viimeiset tunnit) stairway to heavenia ja paradise citya ilman turhia viisasteluita. Soitin bassoa tuossa gunnareiden biisissä ja oppilas opetti mulle slashin soittoasennon, sekin oli hienoa oppia. T Jukka
Vs: Viulistityttö Näistä kuvista tosiaan tulee tuntu, että ne merkitsevät ottajalleen enemmän kuin mitä kuvista näkyy meille joille katseltavaksi ne on asetettu julkiseen foorumiin. Mutta tosiaan, se ärsyttää, mutta ei ole mikään syy etteikö niitä voisi julkaista. Tietenkin olisko joku oma ketju hyvä jossa ne voisivat keskustella omassa kontekstissaan ja niistä muodostuisi vähitellen laajempi mielikuva myös meille, jotka emme olleet paikalla?
Vs: Viulistityttö Miksi ei saisi sanoa mielipidettään vaikka se ei olisikaan kiittelevä? Olen aaki:n kanssa monesti samaa mieltä siitä, että tänne postataan kuvia ihan jonossa, joiden arvo ei todellakaan ole niin korkea, että niihin pitäisi jokaisen antaa mielipiteitään. Tulee jopa mieleen ajatus, että miksi pistää tänne kuvan joka ei kaipaa arvostelun vaivannäköä keneltäkään, teettää siis "duunia" muilla olemattomilla kuvilla? Nyt en puhu tästä kuvasta vaan noin yleisesti.
Vs: Viulistityttö Kuvia vaan kehiin, jos kuva ei miellytä, siinä ei mene sekuntia kauempaa kun sen sulkee tai jos jonkun kuvaajan tuotokset ei miellytä, onko niitä pakko aukaista ollenkaan. Jari
Vs: Viulistityttö Niinpä. Mielipiteen sanominen kuvasta on vähän eri asia kuin todeta kategorisesti että "suollat täyttä paskaa niin kuvissa kuin kirjoituksissasikin".
Vs: Viulistityttö Mulle on ihan sama mitä paskaa tänne työnnetään. Halusin vain ilmaista mielipiteeni, ei ole kovin fiksusti ilmaistu toi Jukkiksen kommentti minkä laitoin esimerkiksi. Sanoin saman asian eri sanoin ei ansaitse kauniimpaa kieltä mielestäni.
Vs: Viulistityttö Näille kuville on käyttöä, esim. tänään olen tehnyt julisteen, jossa mainostetaan työpaikkani ensi viikon tapahtumia. Ja toisen teen illalla. Niissä on varmaan vielä paskempia kuvia kuin tämä. Lisäksi useasti nämä kuvat tuovat 'ainakin sillä hetkellä kun paperikuvan annan käteen ' iloa kohteilleen ja heidän omaisilleen. Ja huolimatta noista raajojen katkomisista, pidän tätä edelleen ihan kelpo kuvana. Ei tämä mitenkään kovin taiteellinen tai oivaltava kuva ole, mutta ei mielestäni 'paskakaan'. TJukka