ja Rommista puhumattakaan, juon sitä vain`harvoin´vain neljänä vuodenaikana vain kuuman veden ja hunajan takia.
Olutravintola Pikkulinnulla Helsingin keskustassa (Lönnrotinkatu 11) on muuten melko hyvä viskivalikoima. Olin melkoisen yllättynyt, kun hyllystä löytyi Rosebank 12 Flora & Fauna. Rosebank-tislaamo suljettiin noin 30 vuotta sitten ja pullot ovat harvinaisia ja hinnat sen mukaisia. Sattumoisin minultakin löytyy tämä kyseinen viski, mutta pullo on liian arvokas avattavaksi (hinta noin 400-500 euroa), joten oli erittäin kiva päästä sitä maistamaan. Oli parempi mitä olin odottanut, hyvin raikas ja hedelmäinen. Pikkulinnusta saa myös puolikkaita annoksia (2 cl) puoleen hintaan mikä mahdollistaa tai ainakin helpottaa kalliimpien viskien maistamista.
Ketjua on hauska seurata jo tyylikkäiden pullojen ja kauniin väristen viskien & mukavien saatesanojen vuoksi. Nimimerkki Enämpi konjakkipuolella itse.
Alla de 59 självständighetsdagar jag har upplevt hemma i Finland har varit glada. Och goda. Och trevliga.
Tämä äsken kotiovelle toimitettu Macallan 12 on taatusti makea ja hyvä. Kypsynyt ensin 10 vuotta ex-Oloroso -sherrytynnyrissä ja sen jälkeen vielä pari vuotta ex-Pedro Ximenez -sherrytynnyrissä.