Vs: Vinyylisoitin ? Heh. Näkisipä tuon virityksen luonnossa Mutta noin vakavasti. Kyllä siinä hymy hyytyy kuin levy pyörähtää jostain syystä vahingossa taaksepäin muutaman sentinkin ja neulavarsi kääntyy pystysuuntaan ja taipuu taaksepäin. Kyllä harmittaa kun takuutaakaan ei tuollaisia hölmöilyjä varten ole tarjolla...
Vs: Vinyylisoitin ? Kyllä tuollaista tehtiin, joskus 80-luvulla. Ja eiköhän se vieläkin onnistu, jos vaan on oikeanlainen soitin ja rohkeutta toteuttaa itseään Mutta levy pitää saada tarkalleen oikealle korkeudelle, koska soitto tapahtuu neula nostettuna. Ainakin E.L.O, Kiss ja Iron Maiden levyjä muistaakseni takaperin kuunneltiin. Ja väärällä nopeudella myös jotain suomipoppia, ihan vaan pilanpäiten.
Vs: Vinyylisoitin ? Hupaisa video. Enpä ole moista nähnyt. tavallisella levysoittimella kyllä kääneettiin pyörityssuuntaa mutta levy oli silloin oikealla paikallaan ja oikeinpäin. (Nuo vanhan aijan äänirasiat, joissa oli sangen usein myös käännettävä neula 78 rpm varten kestivät moista pelleilyä.) Mutta mä kyllä tarkoitin lähinnä skrätsäämistä. https://www.youtube.com/watch?v=n2NMTPN8erg
Vs: Vinyylisoitin ? Hyvin tarkoitettu: "levy pyörähtää jostain syystä vahingossa taaksepäin muutaman sentinkin"
Vs: Vinyylisoitin ? Hifilehdessä oli juuri valaisena arvio, otsikolla huokiat soittimet. Se ei ole valaisevaa, että on halpaakin, vaan se, että niitä verrattiin, ja verrokkina oli myös perussoitin 70-luvulta ja nykyaikainen kalliimpi tuote. Yleensä testeissä pärjää ne laitteet joissa on nysvättävää, jko pakolista tai vapaaehtoista, aika harvin pärjä ne joissa on mitään automatiikkaa -edes loppukatkaisua, tai äänivarren loppunostoa. Ne ovat jo periaatteessa "väärin".
Vs: Vinyylisoitin ? Itse ostin Pro-Jectin soitin muutama vuosi sitten ja ole ollut siihen tyytyväinen.
Vs: Vinyylisoitin ? Minä hommasin käytetyn 1970-luvun Revox B790:n neljä vuotta sitten ja olen siihen ollut tyytyväinen. Annoin uusia siihen kaikki elektrolyyttikondensaattorit sekä muita kriittisiä komponentteja, joten se toimii taas kuin uusi. Revox on kätevä käyttää ja äänenlaatu on hyvä. Se on kuitenkin aivan liian helppokäyttöinen ja moderni kelvatakseen tosihifistille.
Vs: Vinyylisoitin ? Hienoja vehkeitä noi! Sharpilla ja B&O:lla oli saman periaatteiset mallit kanssa ja ainakin Sharpin sai vaikka ripustettua seinälle.
Vs: Vinyylisoitin ? Tuollakin merkillä on soittimia aika monessa hintaluokassa, kuten Regallakin. Tosin Porojetin halvimmassakin levylautaset ovat olleet suoria. Mitä noihin skrätsäyksiin tulee, niin kuka kotona tarvitsee dj-lelun? Tai mistä minä tiedän, onhan noita kara åkelaitteitakin kodeissa... mutta voihan sitä kaikella leikkiä ;-)
Vs: Vinyylisoitin ? Project:in taitaa saada selvästi halvemmalla. Eikö Regan lautaset sitten ole suoria?
Vs: Vinyylisoitin ? Juu ihan perussoitinta haen jolla levyt pyörii vuodesta toiseen huoltovapaasti ja äänen laatukin olisi suurinpiirtein sitä mitä pitää. Eli vähän niinku mamiya RB67 kamerapuolella. Ny on tullu jo hyviä vaihtoehtoja esiin, kiitos niistä
Vs: Vinyylisoitin ? Vinoile vaan, kun et muutakaan osaa. Sellaisiakin tapauksia on näkynyt työskennellessäni 10 vuotta äänentoiston parissa. Samaten niitä, jotka pilaisivat rasioitaan koska eivät tienneet, etteivät rasiat hinnasta täysin riippumatta välttämättä kestä taaksepäin pyörittämistä.
Vs: Vinyylisoitin ? Ainakin nämä nykypelit tuovat sanan "perus" ihanasti mieleen, kun joutuu nostamaan kuuntelun jälkeen varren itse ylös ja sammuttamaan pyörinnän erikseen, ja lisäksi vaihtamaan hihnan paikkaa lautasen alta, jos aikoo kuunnella sinkun ;-)
Vs: Vinyylisoitin ? Huollatin sen keittiössäni. Ostin komponentit Mouserilta (mouser.com), ja eräs tuttu elektroniikkamies asensi ne vanhojen tilalle. Huoltomanuaali löytyi netistä, kuten myös sinun laitteeseesi: ftp://ftp.studer.ch/public/products/Rev ... erv_LR.pdf"]ftp://ftp.studer.ch/public/products/Revox/Revox_B77/Revox_B77_Dolby_Serv_LR.pdf
Vs: Vinyylisoitin ? Täma on purismia. Aivan kuten kesämökki ilman sähköä, telkkaria ja juoksevaa vettä.
Vs: Vinyylisoitin ? Minulla on nuo kaikki kotona. Jos haluaisin nuo mökille voisin yhtä hyvin pysyä kotona.
Vs: Vinyylisoitin ? Ei kukaan haluakkaan mökille, he haluaisivat kodin rantaan -lomalla halutaan dubaihin, katsomaan aavikkoa poreammeesta ;-)