Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Vinkkejä aloittelijan objektiivivalintoihin?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tinttara, 26 Syyskuu 2005.

  1. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Tähän olen itsekkin syyllistynyt, siis noiden rupuputkien ostoon, kunhan saan rahaa, niin ostan varmaankin 17-40L lasin. 50/1,8 ja Tipen mainitseman 70-200/4L lisäksi
     
  2. minä olen köyhä ja ostin halpaa - olen ollut 35/2 ja 50/1.8 (< 300e) ihan tyytyväinen ,)
    ..pakko oli leukailla.
     
  3. Ei 50 1.8 ollenkaan huono ole, mutta sen käytön joustavuus on hivenen suppeampi, kuin vaikkapa tuolla 70-200:lla tai jollain 17-40:llä.

    Itse en oikein ole primeihin kovin kiintynyt, varsinkaan tuolla laajassa päässä.
    Telepäässä 300mm on aivan POP, mutta senkin käyttöalue kuvauksessa on melkoisen suppeahko.

    Eli on niin pirusti siitä kiinni, mitä kuvaa jos haluaa optiikkaa ostaa.

    Ps. ja lisäksi jos ostaa 2 kakkulaan, niin niiden ei todellakaan tarvi olla polttoväliltään millilleen toistensa jatkoja... kyllä siinä saa olla hivenen gäppiä, tosin mielummin päällekäisyyttä.

    Pps. ja samalla EDIT-> ei tuo 35/2 mikään halpa ole... tanan porvari :eek:)
     
  4. Näinhän se menee ja helvetin monen erehdyksen jälkeen voi tulla kalpea aavistus siitä mikä voisi olla itselle sopiva ja mitä tykkää käyttää.
    minua jelppasi kyllä sekoilu keskikoon formaatin parissa.
    riippuu ostajasta ,)
    jos kahesta ja puolesta markku ykkönen söisi satkun niin kolmevitoselle jäisi loput.
     
  5. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Suttuzoomeja voi ostaa käytettynäkin. Niin minä tein ja ilman sitä olisi monta kuvaa jäänyt ottamatta.. Parempi suttu kuin ei mitään. Jos joskus tulee vaihdettua parempaa niin osaapahan arvostaa sitäkin kun on ollut jotain mihin verrata. Eläköön suttuzoomit!
     
  6. Samasta syystä digikameroiden hidas kehitys on ollut hyvästä ;-)
     
  7. Kiitos Quiquern ja m.k [ja kaikki muutkin] infosta. Ja eihän se tietenkään kitin tilalle tule, niin kuin tuossa epähuomioissani kirjotin, sillä totta kai laajistakin tarvitaan <:
    Mutta katselen nyt mihin päädyn, ei sillä hankinnalla kiire ole. ~600 erkkiä maksaa täällä se Canonin 70-300mm vakaajalla.
     
  8. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 817
    687
    113
    Vs: Vinkkejä aloittelijan objektiivivalintoihin?

    Tuo Tamronin 200-500mm on saanut kohtuuarviot netissä. Onkos täällä kellään omakohtaisia kokemuksia?