Hei! Tulin huijatuksi huuto.netissä eli minulle myytiin dia/negaskanneri, mutta myyjä olikin sitten kadottanut pidikkeet eli skannerilla ei voi skannata dioja eikä negoja nyt. Maksoin tästä Epson 3170 skannerista kuitenkin 50 euroa, joten ajattelin yrittää löytää nega/diapidikkeet jostakin. Skanneri on vuoden 2003 malli, joten ei ihan helppo tehtävä. Ainoat, jotka googlettamalla olen löytänyt, maksavat 90 euroa. Onko ideoita, mistä voisi edullisesti löytää? Onko teillä kokeneemmilla ideoita? Negoja ja dioja on aika valtaisat määrät, tarkoitus on auttaa sukututkimusta tekevää sukulaista, ja näitä negoja on lähes vuosisadan alusta eli eri kokoisiakin kuin mitä nykynegat ovat. Omat negani ja diani ovat tämänpäivän kokoisia, eli ihan standardi, koska olen kuvannut vasta 70-luvulta alkaen. Kiitollisena skannailunoviisi Epson näyttää skannaavan ihan kelpolaatua ja softa on näin nörtin näkökulmasta toimiva, päihittää aikaisemmat Canoscanit ja Scan Gearit. Siis minun mielestäni Tosin vieläkin jään kaipaamaan muinaisen Agfa-skannerin softaa....
Vs: Skanneriin negapidike edullisesti Mulla olis 4990:n antinewton-pidike. Ne välitikut puuttuu, joita ruutujen väliin olis kai tarkotus laittaa. Toi varmaan käy aivan hyvin sunkin skanneriin, laitan YV:llä tarkemmin...
Vs: Skanneriin negapidike edullisesti Niinjuu, tuo mun on tietty keskikoon eli 6cm leveätä filmiä varten. Kinofilmin kanssa ehkä turhan hidas verrattuna alkuperäisiin. Ebaysta niitä vois koittaa löytää, tai sitten vaikka maahantuojan kautta kysellä.