Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lidlin skanneri 50 €

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana angulex, 3 Maaliskuu 2010.

Mikäs tuo Lidlin 50 €:n kinofilmiskanneri on? Mitäs halpiskinoskannerit muuten maksavat? Onkohan tuo vielä muita halpisskannereita kehnompi, kaiketi?

Tied. K.

1. Vs: Lidlin skanneri 50 €

(Melko/) ihan varmasti toi on todella surkea & parempaa jälkeä saa kuvaamalla sen negan/dian kohtuullisella kameralla. (jossain suht tuoreessa ketjussa oli jotain esimerkkejäkin muistaakseni - olen itsekin kokeillut joskus)

Halvimmat uudet halpisfilmiskannerit on vajaa 200 egee (Plustek) mitä kannattaa harkita. Sillä hinnalla saa myös huomattavasti parempia käytettynä (esim. Scan Dual).

2. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Joo, näin sen itsekin ajattelin. Kuhan pisti reklaamista silmään mallasjuomia noutaissani.

T. K.

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Lidlin skanneri 50 €

Mä tein kerran vanhasta kompendista kivan digitointilaitteen. Mä diggasin sitä digitointilaitetta. Se asetettiin objektiivin eteen jengoilla ja objektiivi asetettiin digikameraan. Täälläkin taitaa joskus olla ollut sillä digitoituja filmikuvia eikä kukaan ole murjaissut että: Olipas ällöttävän huono laatu !

Mutta kuvien perimmäiseen luonteeseen kuuluu, mielestäni se, ettei niiden tekotapaa pidä liiaksi mennä esittelemään aina. Yleensä riittää että ne esittelevät itsensä toljottajan aivoille. Siitä alkaa monet traumat ...

Eikös näin oo hommat ?

Mua itseäni kiehtoo joskus oudosti tuollaiset "huonot lelut". Siinä on jotain -lähestulkoot- mystisen kiihottavaa, kun tietää, ettei VOI saada kunnon laatua ja silti yrittää ja yrittää löytää tuloksista edes jotain käypää. Toivoo ja turhaa toivookin ... siinä on  kuin pienoiskuva pohjolan miehen nykyelämästä.

En tiedä, ehkä jokaisessa miehessä todellakin asuu villi viidakkopoika joka kaipaa arjen pieniä seikkailuja ? Ja jatkuvaa epäonnistumista realiteettien petojen kynsissä & hampaissa ?

- Erska

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Niin se on varmasti huono tuo. En ole ihan täysvarma mutta niin on objektiivisinta olettaa, otaksuisin ainakin.

- Sama Erska taas

5. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Noi Lidlin vehkeet varmasti menee kaupaksi, mutta tod.näk. enimmäkseen eri syistä kuin Estin mainitsemat.

Sitten taas päivitellään, että 'onpas nää nykydigit niiiiiin paljon parempia - kato mitä suttua näissä vanhoissa negoissa oikein on.'

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Katsoisin että asia on juurikin tuolla tavoin. Varsin pitkälti, ainakin.

7. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Joo ja mä tein suurin piirtein vessapaperirullan hylsystä.

Viidakkopoika-asiaan sanoisin, että vähän samansuuntaisesti koen, että itse kaipaa juuri noita arjen pieniä seikkailuja valokuvaksen parissa. Sillä erotuksella, että laitteillani pitäisi saada aikaan jotain, mutta pullonkaula lienee laitteiden käyttäjässä, jolloin kokee jatkuvaa epäonnistumista realiteettien petojen kynsissä & hampaissa!

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Toki ja täällä noin (ja eittämättä suurimmin prosentuaalisin valtaosin) myöskin.

Mutta tarkoitinkin että t o i s i n a a n  on aika jändeä olla se pikkupoika, joka ei onnistu olemaan iso poika. Se tunne on vapauttava. Huono kääntyy kivaksi ja melkeinpä hyväksi. Omasta mielestään, siis. Ja sepä on joskus tarpeeksi.

Ei kaiken tarvitsekaan olla hyvää. Vai tarvitseeko ?

Ja jos, niin ... oikeastaan: Miksi ?

9. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Tähän perustunee Holgailu/Lomoilu. Sen verran mitä itse Holgalla ruutuja valotan (ei nykyään paljon) se on juurikin tuota osittain sattumanvaraista puuhastelua, vaikka ymmärrän sen että jotkut noihin kameroihin suhtautuvat vakavemminkin.

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Olgailu ja homoilu on kuitenkin - tosiaankin - ihan oikeata "korkeakulttuuria", ainakin tekijöidensä ja ehkenpäs heidän mutsiensakin mielestä ?

- Erska

11. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Öööh, joo-o. Ehkä myös yläkerrassa, korkealla, asuvan naapurin mielestä? Kuka tässä korkeakultturista on puhunut?

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Erska.

13. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Mä voisin pari kymppiä kyllä tommosesta maksaa.

Jos joku ostaa ja pettyy, niin saa tarjota 20 egellä mulle.

14. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Asutko yläkerrassa?  :)

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Jaa.. tässähän avautuukin nyt mahdollisuus tosi huonojen kauppojen tekoon.

Kiihottavaa ...

16. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

En vielä.

Olen hengissä. Huonossa kuosissa, toki, mutta silti juridisesti elävä.

- Erska

17. Moulus

Moulus Member

502
    0
    16

Testatkaa nyt joku. Negatiiviskanneri, ja 50€. Ja harjaki mukana!

18. PasiZ

PasiZ Active Member

1 097
    0
    36

Voisin veikata että kylkiäisharja on parhaiten toimiva kapine tuosta paketista.

19. Vs: Lidlin skanneri 50 €

Tää on niin tätä tää digiaika. Oottakaa nyt että ees tulee myyntiin ;-)