Vs: Maailman mietteitä... Ihan herkkä ja tunnelmallinen. Olisin ehkä yrittänyt saada oikean posken ja leuan skarpimmaksi koska vähemmän tärkeä hiuspinnikin on skarpimpi. Miten olet softauksen tehnyt?
Vs: Maailman mietteitä... Olisihan se kiva jos terävyysalue ulottuisi sinne asti. Tosin pokkarin laajenpikaan terävyysalue ei järkevästi riitä ko. aukolla kun tarpeeksi läheltä kuvaa. Tämäkin kuuluu sarjaan vallitsevan valon tilanne, ei asteltuja eikä ennaltasommiteltu.
Vs: Maailman mietteitä... Eikö tuossa olekaan käytetty mitään softausta, eli kyse on vain lyhyestä terävyysalueesta? Meneepä heti terävän alueen ulkopuolella todella pehmeäksi, vai eikö lasi piirrä reunoilta hyvin? Olin varma, että mukana on sukkahousua, rasvaa tai jotain muuta vastaavaa linssin edessä ;D
Vs: Maailman mietteitä... Nimenomaan kannattaa. Muistathan, että minä olin paikalla, et sinä. En usko, että FF-kennoisessa olisit käyttänyt sisällä ISO 100 herkkyyttä ja 1/10 s valotusaikaa ja f/8 (jonka olisit tarvinnut saavuttaaksesi edes vastaavan terävyysalueen mitä ko. kuvassa on annetulta kuvausetäisyydeltä). Nämä kuva-arvostelut ovat sitten mielenkiintoisia. Kiva nysvätä ja etupäässä negatiivisista asioista
Vs: Maailman mietteitä... Olen pahoillani, omat intressit on edelleenkin tietää miten kuvan "jälki" on muodostunut, en mielestäni arvostele, vaan pyrin selvittämään miten kuva on saatu juuri tuollaiseksi. Kerran vielä, olen oikeasti pahoillani jos olen jotenkin loukannut sinua.
Vs: Maailman mietteitä... Tottakai sitä on softattu. En ole kirjoittanut sanaakaan siitä, etteikö näin olisi. Kuva on myös reipas osasuurennos 1/1.7" kennon ruudulta. Oheinen softaamaton pala, josta näet alkuperäisen terävyysalueen on vielä kertaluokkaa paljon suurempi suurennos, eli 1/28 osa koko ruudun pinta-alasta.
Vs: Maailman mietteitä... Kun luin viimeisen viestisi, olen ymmällä mitä oikein haluat, että ymmärrän noista ristiriitaisista mielipiteistäsi, joten jätän asian kaivelun tähän, kaikella ystävyydellä.
Vs: Maailman mietteitä... Käytetty aukko oli f/4 ja suljinaika noinkin suurella aukolla 1/10s. Käsivaralta jo tuokin on turhan pitkä. Ei siis ollut varaa himmentää. Käytän pokkareiden kanssa miltei aina suhteellisen alhaisia herkkyyksiä niin laadun kuin dynamiikankin säilyttämiseksi - kenno kun on niin pieni kuin on.
Vs: Maailman mietteitä... Muiden murinoista viis... Mielestäni hieno, herkkä kuva...mietteitä on pienen ihmisen päässä...
Vs: Maailman mietteitä... On hieno ja herkkä. Sumennus sopii hyvin kuvaan- lapsi kun ei yhtä paljoa maailmasta tiedä kuin aikuinen ja näin ollen 'todellisuus' on sumeampaa vai onko sittenkin kirkaampaa? T Jukka