Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Viisasten kerho

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.Vuokko, 21 Heinäkuu 2008.

Vs: Viisasten kerho

On onpa klubi ! kaikilla inputteja vaikka myydä hietsun torilla , ja alle eurolla !  Tunnustan: Kuvittelen olevani tietoviisas ja haluan jakaa tota messagea, mutta vitut;
    Pitäis olla täällä palomuuri joka panis stopin päälle kun alkaa tulla liian monta messagea päivässä. Mutta toisaalta, toi Kuikerokin paljastui aika jäbäksi ton Kubric linkkinsä kanssa. Joten ei näköjään tiedä kuka on tosi mulkku ja kuka vain vittuilee lämpimikseen.

1. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Niinhän se Hectori lauloi jo aikoinaan: "Kenpä tahtois olla mulkku" :)
    Tää on oikein hyvä threadi, jatkakaa samaan malliin.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mäkään en voi olla täysin ääässhooli, kun pidän Coltranesta ja Dolphystä, eh?
    Ja vielä itse soitan niitä biisejä.
    T Jukka

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Pitänee ilmoittautua ja todeta samalla, että olen kyllä aika ymmärtämätön. Ketjussa, joka on perustettukin  toisten haukkumiseksi, on Saltikovin TÄMÄ kommentti ihan niitä asiallisimpia. Jos se on näsäviisastelua ja sekoamista, niin näkisin sitten mielelläni nimettynä tästä ketjusta jonkin viestin, joka ei olisi.

Itse asiassa ensimmäinen huonosti käyttäytyvä (henkilön hyökkäävä) tässä ketjussa näyttisi olevan JPu.  Ei tietenkään tarvitse selitellä, mutta sivustakatsojan havainto on tämä.

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Pointti ketjuun kirjoittamisessa ei tässä tapauksessa tietenkään perustunut tähän ketjuun, vaan kaikkeen muuhun silloiseen kirjoitteluun..

Muutenkin asiat ovat parantuneet, eikä minulla ole Saltikovia vastaan mitään sanottavaa nykyään.

5. Vs: Viisasten kerho

Kerhoja kerhoja, en ole ollut oikein kerho ihmisiä koskaan.
    Enkä ainakaan myönnä että viisastelisin, sanon kyllä mielipiteeni suoraan ja koen viisastelun siten kun lapset ja osku sitä harastaa?
    No tiedä häntä, pitäsikö äänestää mikä on viisastelua?

6. Vs: Viisasten kerho

Ai Coltranea vai? Tässä Jukkiselle pieni stoori elävästä elämästä (miten köyhdytään hetkessä)
    Kaikki jo varmaan tietää että kuskaan sillointällöin mustalla AUDI A8 langilla porukkaa.
    Tossa oli asiakkan haku Kämpistä ja vähän luppoaikaa. Kämpin kulmalla oli tällä kertaa liinapää jäbiä, Läskibasso, drummsari jolla virveli, hihatti ja snadi pelti, sössäsi vispilöillä sävyisästi ja altistinuorukainen jolla oli samanlainen hopeinen Conn altto 40 luvulta, millä parker töräytteli. No astelin jäbien luo ja kysyin: "Hi guys, where are you from"?  drumsari vastas: We are students from Finland. Johon minä coolina, Oh yeah, what do you study? Altisti: We are from Pop Jazz concervatory in Helsinki. Ajattelin -no huh huh!-
    Sitten lipsahti: I give you guys each twenty euros if you play me "DONNA LEE". No niin, altisti:
    Yyy-Kaa-Kolme-Neljä, ja tiputti 120 tempossa biisin, jossa jaco pojallakin oli tekemistä.
    60 euroa köyhempänä- Ja Kovasen kassasta. ei mulla sitä ittelläni ollut edes...
    Tämä siihen osastoon, että EI KOSKAAN TIEDÄ- eikä kannata olla liian arrogant...

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Milloinkas tämä tapahtui?
    T Jukka

8. Vs: Viisasten kerho

Viisastelen tähän väliin että fanituksen mukaan arviointi, saattaa ohjata ihmiset pitämään jostain mistä ei pidä?
    Esim.
    Oopperassa käy sivistyneet ihmiset.
    Dostojevskia lukee viisaat ihmiset ja mitä enemän on lukenut niin sitä viisaampia.
    Hienot ja rikaat ihmiset ajaa mersulla ja pelaa golffia.

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Olen käynyt kahdesti oopperassa.
    Dostojevskin koko tuotannon olen lukenut.
    En aja mersulla enkä pelaa golfia.
    olen sivistynyt ja viisas mutta ilmeisesti materiaalisesti köyhä.
    T Jukka

10. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että vain siinä tapauksessa että on olemassa yksiseliteisesti jotakin mistä pitää ja mistä ei.

11. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Oppeerassa en ole käynyt enkä todennäköisesti käy (No sen verran voin joustaa, että Joutsenlammen baletin voin käydä katsomassa, mutta se ei olekaan enää oopperaa)
    Dostojevskia olen lukenut yhden kirjan (Rikos ja rangaistus) toinen kirjasarja on aloitettu (Karamazovin veljekset) mutta alku oli niin puuduttava, että jäi kesken.
    Mersua olen käynyt koeajamassa, en pitänyt, joten en tule ostamaan/ajamaan sellaisella. Golfia en pelaa, mutta olen mätkinyt palloja joskus rangella ja mökillä, vaimon siskon miehen golfmailalla.

Jaahas, vedetääs tästä nyt sitten se lopullinen johtopäätös: Olen sivistymätön, en oikein viisaskaan, hieno en voi sanoa olevani, koska ajan ruotsalaisella autolla, enkä pelaa golfia.

Tämä näin oikein karrikoidusti sanottuna (Ymmärrän toki Jari että kyseessä oli sinulla vain ja ainoastaan yleistys, joka ei ole tietenkään sama kuin tosi). Mutta hauska ajatusleikki tästä saatiin.

12. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

1. Oopperassa en ole käynnyt enkä hevin sinne mene. (minua on pyydetty oopperaan laulamaan ja esiintymään kylläkin, onneksi olin silloin ruotsissa)

2. Dostojevskia en ole lukenut, mutta voin joskus lukea. (vaikka olen tehnyt teatteri valaistuksen "rikos ja rangaistus" pätäkään)

3. Kaksi bensa mersua olen omistanut toinen oli pystylyhty -71 ja toinen tenavatähti -87 (luulen että en enään meseä osta vaikka se on halvin käytetty kulkupeli missä on ajo-ominaisuuksia myös sadan kilometrin nopeudessa)

4. Golffia en ole pelannut, enkä pelaa. (minigolffi ja nettigolffi riittää)

Olen siis sivistymätön moukka joka kuvittelee olevansa nokkela.

13. Vs: Viisasten kerho

vastauksia olennaisiin kysymyksiin Jukkikselle ja Jari Sireenille, mottona : I know IT ALL !
    Kämpin edessä pari vuotta sitten, ja Mersuista ja peleistä:
    George Ivanovits Gurdjieff: There are Games people play: The Low games are:
    1) Moloch game -sotaleikit eli isojen poikien verileikit.
    2) Cock on the hill- Kukko tunkiolla eli egoleikit
    3) Win games- eli urheilut- golfit ja muuta ajantappoleikit
    - sitten NO GAME-NO AIM- eli sohvaperunat telkkarin edessä
    The High Games are:
    4) family and career game-eli peli johon 80% ihmisistä tyytyy.
    5) Art/Beauty game- eli kohteena "kaunis, sopuisa elämä/Itsensä toteuttaminen"
    6) Science game- minä tiedän kaiken- minä olen paras.
    7) Religion game- Pelastus eli "kuolemanjälkeinen elämä"

sitten se peli, johon harvat valitaan, eli "Master Game".
    Toiset kutsuu sitä nimellä "Fourth way", buddhistit "valaistuminen",
    Sufit: "The Path"
    Pelin tunnusmerkkinä on ajattelu: Leipä/elanto tulee hankkia "vasemmalla kädellä"
    jotta aikaa ja energiaa riittää pelaamiseen Master Gamea oikealla kädellä.Se sitten viekin
    kaiken liikenevän energian.Jos joku haluaa linkkejä, toimii noi Fourth Way ja Gurdjieff Googlessa

14. Vs: Viisasten kerho

Tää oli jees, vaikka kyllähän mä tuon tiedän:D (huomaa hymiö, vaikka olen tosissani)

15. Vs: Viisasten kerho

Tunnustan sortuneeni taas tuohon kakkosleikkiin, niinkuin useammat täällä, mutta ruotuun... Koetetaan taas tuota  viitosleikkiä.