No jaa siis haastetta piti lähteä täyttämään ja kaupungille. Ja niinhän se meni että pakolla piti pyydellä lupa ja koettaa ottaa kuva. Pari mummoakin tosi tuli höpisemään koirastani mutta ne nuoremmat eivät sitten millään. No sain hiukan rohkeutta ja torilla pyydettyä hiukan "humalassa" olevia ihmisiä malleiksi. Tosin meinasin menettää kameran siinä hässäkässä ja yksi oli syleilyyn ottamassa. Onneksi ei suurempia tapahtunut. Tosin kuvattavien ohjastaminen oli mahdotonta. Lopulta siihen viereen sitten tupsahti jo poliisiautokin ja kaverukset hääti minut pois. Tosin poliisit naureskelivat vain kun huomasivat että kuvaan. Täytyy nostaa katukuvaajille hattua kun uskaltavat kuvata noita kadulla olijoita, en kyllä enään itse lähde kuvaamaan vaikka koira olikin turvana. Kaupan edessä seisoskeli. Kyltin huomasin ja ajattelin että ehkä kuvan ainesta. Ainoa henkilö näistä joka ei ollut humalassa. Torilla käveli vastaan ja moikkasin sekä kysyin luvan kuvata. Oli humalassa ja valitteli nälkää. Höpisi kissasta. Vaikutti ihan sympaatiselta kaverilta. Nämä kaksi veijaria tai varsinkin oikeanpuoleinen pelleilivät paljon. Sain kuvan jopa otettua. Halusivat vielä lähikuvan itsestään, joten otettiin sellainen. Tämä meinasi halata ja viedä kameran lopulta hääti lopulta pois kun poliisiauto tuli paikalle. Kuvat on hiukan pönötyskuvia mutta en ole suuremmin tälläisiä kuvia ottanut.
Hyvää settiähän noi on... sääli jos jäi viimeisiksi kuviksi sinulta. ...mutta mitä maitopoikia noi oikein on, juovat ainakin jotain valkoista. Vai valkovenäläistä hörppivät ?
Ah...kait siit sit saa valkoistakin. Omilta nuoruusvuosilta on senverran aikaa, jotta ei heti tullut kilju mieleen. (Joskus sitä kiljuntekoa on tullut kokeiltua )
Vetäsin oman johtopäätökseni sarjan vikasta kuvasta jossa näyttää harmaalta. Mikään asijantuntia en ko. aineen osalta ole eikä musta toivottavasti koskaan sellaista tule. Valkoista siitä saa helposti jo Nikonilla tai fotarilla
En tiedä mitä joivat. Eivät lemunneet ainakaan kovin pahasti. Aika sekavia olivat. En tullut ajatelleeksi kysyä tai saatikka maistaa. Eikös julkinen juopottelu ole kiellettyä? Kun poliisikaan ei suuremmin asiaan perehtynyt kuin vain pysähty katsomaan mitä minä tein tai vastaavaa.
outoa, sä kosketat mua (xD) eivaan tuo lähikuva kahdesta kaveruksesta kyllä osuu miuhun. oikeanpuoleisen kasvot ovat mukavat, ja niistä voi lukea jotain muutakin kuin alkoholismin. vaikka en laitapuolenkulkija kuvista/kuvaamisesta yleensäkään perusta. pidän tuosta kuvasta <3 miehestä voisi olla kuvausmalliksi, ja mv väännöksiin printtaa kuva ja etsi tyypit, vie se heille ilahduttaisi varmasti. voi olla että nämä ihmiset harvemmin saavat valokuvia (varsinkaan näinkin hyviä) itsestään. tietysti mahdtonta lahjoitella kaikille kuvaamilleen kuvia x)
Koita seuraavalla kerralla, jos vielä uskaltaudut ulkoilmaan kuvaamaan, ettet opasta malleja. Tarkkaile tilanteita ja ota ratkaisevalla hetkellä kuva. Näissä kuvissa suurimman työn on tehnyt kamera. 1. ja 4. olivat ihan hyviä, mutta asetellun oloisia.
Kovaa settiä Kajaanista. Eka kuva hyvin bongattu, eikä haittaa tuo muissa kuvissa ollut ohjastaminenkaan. Toki vähän pönötyskuvia, mutta kohteet sellaisia ettei niistä ei-salaa napsittuja portrettipönöjä usein näe. En lähtis heti mv-konversioiden maailmaan, ehkäpä ensin tuota valon käyttöä (nyt kovin valottomia) ?
Isot pisteet Emelle että olet heitä ylipäänsä kuvannut! Itse en ole vielä laitapuolen kulkijoita uskaltanut/osannut lähestyä kameran kanssa.
Saattaa kyllä kuulostaa oudolta mutta ne ei välittänyt tippaakaan vaikka mä koetin sanoa et voisitteko hiukan olla silleesti ja tälleesti. Ne pätki toisia pulloilla ja muutenkin oli pahempia kuin mun koira. No ei vaiskaan. Mut mä kun itse katselin kuvia niin tajusin et ois pitänyt ottaa reilusti vaan lähikuvaa kasvoista tai muutenkin. Eikä turhan etäältä koko kuvaa. Ja käyttää rohkeampia kuvakulmia kuten koiraa kuvatessa mutta kun oli hermostuttava tilanne niin ehkä se selittää.. Keija tuskin mä kuvaa vien noille. Ja se että mä itse en noista kauheesti innostunut kuvaamisen suhteen niin on hyvä syy taas paneutua niihin koirakuviin. Niihin jos saapi ihmisiä sekaan niin ehkäpä ominta aluetta paremmin. Luonnollisesti jos joku hyvä tilanne kaupungilla tai tapahtuma on niin voihan sitä koettaa katsoa kuvattavan arvoista asiaa. Tai haasteen mukaisesti kuten nyt tuli tehtyä. Mutta ei itsellä rohkeutta löydy noiden laitapuolen ihmisten dokumentoimiseen. Kiitos suuresti kuitenkin että kommentoitte oli mukavaa lukea ajatuksenne.
uudestaan vaan kuvaamaan, nää on hienoja. mun mielestä nää ei pönötä, näissä on sellaista suoruutta, josta mä pidän. välittömyyttä.
Samaa mieltä. Noi puisto-osaston miehet on monasti ihan symppiksiä tyyppejä, jos niiden kanssa jaksaa viettää hiukankaan enemmän aikaa. Aamupäivät ovat yleensä parasta aikaa päästä äijien sielunelämään kiinni, päivän edetessä jutut usein (ymmärrettävistä syistä) menevät tavalliselle tallaajalle kovin vaikeaselkoisiksi. Ovat muuten kohtuu harvoin suoraan agressiivisia, pikemminkin päinvastoin.
Tiedän tunteen. Se on vaan jännä juttu, että mitä enemmän herrojen kanssa viettää aikaa, sitä enemmän heitä ymmärtää ja tavallaan arvostaakin. Lisäksi hyvänä puolena on se, että jos sattuu törmäämään "hankalaan" tapaukseen, karkuun pääsee takuulla, eivät meinaan yleensä ole mitään kovin vauhdikkaita kulkijoita..
no se vaikka olihan toi yksi aika nopea ottamaan syleilyyn. onneksi vili ei suuttunut. aika iso apu oli pojastakin kun tietyllä tapaa herättää sympatioita ja sit tarvittaessa kunnioitusta. Mut ehkä ihan fiksua on ettei tutustu enempää ettei ihan sinne jää notkumaan kuten tänne foorumiin. =)
Nelonen on kova, vois toimia ämveenäkin. Pisteet siitä että kävit heppuja kuvaamassa, mulla ei riitä uskallus moiseen. Vaikka eihän kaikki deekut olekkaan agressiivia/hyökkääviä mutta ikinä ei tiedä millon sattuu se huono tapaus kohdalla. Joskus laitapuolenkulkijoita käy sääliksi, joskus pistävät vituttamaan.
Kun on tylsää niin kirjoitellaan eikä ole suurempaa tekemistä. Joo tosiaan toi Simosin haaste oli yliajallä käymässä ja piti sitten väkisin koettaa löytää kuvattavaa eli ei siinä sen suurempaa syytä ollut. Ja kun porukka on uskaltanut kuvata noita kuten Matti niin kaipa se munkin oli uskallettava vaan kysyä. Tosin myönnän ja totean että ei tosiaankaan ole mun homma. Muutenkaan en ole niitä rohkeimpia ihmisiä ihmisten suhteen mutta ei siitä sen enempää.. :/ ------- Edit kun ollaan ahkeria niin tehtiin myös mv versiot ja jatkoksi tänne kun samat kuvat kuitenkin on kyseessä.
Minä tykkäsin tuosta ekasta kuvasta väriversiona, jonka oot ottanu tuossa s-marketin, jyskin ja seppälän ovien edessä. *peukku*