Vs: Saara Alin on kiva, ylin ei minusta sovi tuolla rajauksella, myöskin sotkuiset hiukset tökkiin mm. kuvassa. Myöskään keskimäinen ei kovasti miellytä, ehkä vasemalta siivu pois ja pysty rajaus?
Vs: Saara Kuvataan salamalla ja vähäisessä vallitsevassa valossa ja/tai himmeillä ohjausvaloilla. Pupillit eivät ehdi reagoida salaman välähdykseen. Kuvat positiivisessa mielessä hieman erilaisia, nuorekkaita. Oikeasti hyviä.
Vs: Saara Eikös studiosalama ole niin nopea, etteivät pupillit ehdi laajentua. Yksi etu kuumavaloihin. TJukka
Vs: Saara Tuossa olis linkki Juutuubiin,http://www.youtube.com/watch?v=6lsRu90jE88&feature=related Studio Lighting Part 1 of 8, minusta yksi parhaita studio valaisun perusteista. Nuo kaikki kahdeksan kun katsoo, niin oppii paljon ja mm. miten ne pupillit....
Vs: Saara Juu silmät eivät ehdi reagoida salamoista ensimmäiseen. Itse joudun kyllä yleensä ottamaan useamman valotuksen, jolloin ne silmät ovat jo "himmentyneet". Mutta ehkä tämä oli se ensimmäinen. K.
Vs: Saara Kolmannessa kuvassa on asennetta ja muutenkin se on paras näistä vaikka ite en täysin vaaleista taustoista pidäkkään. Olen enemmän harmaan tai tumman taustan kannattaja.
Vs: Saara Pupillit ovat siksi suuret, että on hämärää. Studiosalaman ohjausvalo on hämärää, ellei se ole tarkoituksella täysillä. Kun studiosalama välähtää, pupillit eivät niin nopeaan välähdykseen ehdi reagoida eli pupillit eivät silloin ehdi laajeta. Näin minä olen ymmärtänyt. Jos olen väärässä, korjatkaa. T Jukka
Vs: Saara käytät jotenkin oudosti ristiin "suurta" ja "laajenemista", ikään kuin noi olis toistensa vastakohtia, kun ne taitavat olla päinvastoin lähes synonyymejä. pupilli on se musta reikä. eihän se valon vaikutuksesta sentään laajene, kuten tuossa sanoit, vaan päinvastoin supistuu/kutistuu, muuttuu pienemmäksi. paitsi ei siis ehdi kutistua koska salama on niin nopea.
Vs: Saara Joo, meni tosiaan puurot ja vellit sekaisin. Eli tarkoitin, että pupillit eivät ehdi pienentyä salaman välähdyksestä. T Jukka
Vs: Saara On tottakai, mutta toisin päin, eivät ehdi pienentyä Pupilit laajenee kun ei ole valoa ja supistuu kun on valoa. Salamoiden etu on juuri tuo kuumavaloihin nähden, että valoa on vähän ohjausvaloilla ja silmät avaavat "aukkoa" enemmän, mutta eivät ehdi reagoida nopeaan välähdykseen. oho, olipas turha kommentti, aika moni olikin jo asiaan kirjoittanut... Olisi ehkä pitänyt lukea muiden ensin.
Vs: Saara Piti nyt ihan katsoa exiffeistä. Tämä saara3.jpg on sarjasta kolmas kuva, edellinen otettu 4s aikaisemmin.
Vs: Saara Hienoja kuvia, joista mielestäni 2 ja 3 kasvoilmeiltään luontevia, pidän näistä. Mutta mieleni näkevi mitä katsovi, siis tarkoitukseni on heittää kierrepallo eli ikuisuuskysymys: kaunis malli-> kaunis kuva?