Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Viikonlopun satoa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jaska, 26 Syyskuu 2005.

Hei. On mahtavaa huomata kuinka foorumi elää.

Viettelin viikonlopun remonttihommissa koskematta tietokoneeseen ja kameraukkuun ollenkaan. Sinä aikana on tapahtunut mielenkiintoisia juttuja. On keskustelua homoista, joista ei saa puhua. On keskustelua junteista, jotka eivät ole juntteja. On toisten solvaamista ja jopa banaania on jaettu. On imetty hernettä nenään välillä epäasiallisista kommenteista ja välillä siitä kun ihmiset jauhaa paskaa. Ihmisiä on vituttanut läskit, bodarit, laihat, kuvien nimet, työnteko ja tyttömyys. Puhumattakaan lukuisista muista aiheista.

On ollut huomattavaa että ihmeiset näyttävät olevan kovin kireällä. mistään ei saisi sanoa, eikä mihinkään puuttua ilman loukkaantumisia. Tämä on minusta outoa. Eikös täällä ole kuitenkin tarkoitus jakaa mielipiteitä, niin positiivisia kuin negatiivisiakin. Niin hyviä mielipiteitä, kuin huonojakin. Tämä kaikki pitäisi pystyä tekemään ilman turhaa tiukkuutta ja nipottamista joka asiasta, ja ilman takertumista jokaiseen pikkuiseen koukeroon.

Kauhea määrä kuvia on myös ilmaantunut, myös uusilta naamoilta, joka on positiivista. Osa kuvista on huonoja, osa hiukan parempia, osa jopa hyviä. On myös jaettu kommenttia kuvista, niin positiivista kuin negatiivistakin, joka on aina loistava juttu.

Tällä viestillä nyt vaan halusin ilmoittaa että se ilmapiiri joka täällä oli, on hiipunut. Keskustelu ei ole niin hyvässä hengessä tapahtuvaa kuin ennen. Toki on hyvä että keskustellaan, ja saattaa olla jopa niin että huomioni on väärä? Mutta jos se on oikea huomio niin eiköhän unohdeta turha kränääminen ja eletä taas sovussa koko sakki:) annetaan keskustelun soljua leppoisasti ja rakentavasti.

Olenkohan ihan pihalla kun tällasen kirjoitin:)?

1. Luultavasti niitä harvoja selväjärkisiä.
    Toisin kuin minä. Enhän minä saisi tällaista sanoa. Homobaarikeskusteluunkin oli jo ennalta ilmoitettu, että ei mielellään kommentteja minulta, mutta myöhemmin kyllä kävi ilme, että ei mielellään muiltakaan.

Pitäisikö perustaa semmoinen keskustelualue, jossa kuvaaja voi julkaista kuvia sekä aina välillä lisäillä perään oikeita mielipiteitä ilman muiden foorumilaisten häiritseviä vääriä mielipiteitä?

2. Joo toi on ikävää toi herneiden vetäminen.
    Mut jengin pitäs myöskin koittaa käsittää se että vittuilu ei ikinä ole mitään pasianssia!

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Hyvähän tuo on välillä sotkea keittoa ettei ihan pala pohjaan. Näin näen itse ja edelleen porukka on hyvää ja mukavaa. Hiukan vanha kaarti on tapellut ja tiettyjä jännitteitä on varmasti tiettyjen persoonien kohdalla. Niin tulee olemaankin varmaan jatkossakin. Uusissa kasvoissa kuitenkin toivo elää.

Keskustelu kuvien saralla on edelleen huippuluokkaa. Kunhan vain porukka uskaltaa ja rohkeasti iskee niitä kuvia vaikka ne olisikin hiukan huonompia tai tarkoitan erilaisempia. Taiteellisempia.

Se että mitä joskus laukku on ollut niin se on mennyttä ja tulevaisuuteen on katsottava. Vaikka ilmapiiri muuttuu niin jokainen meistä vaikuttaa siihen minkälaiseksi se tulee lopulta. Jokaiselle on oma paikkansa tässä maailmassa ja näin ollen uskon myös tässä foorumissa.

Että tälläistä paskanjauhantaa nyt, hymyillään siis perkele eikä valiteta. ^_^

4. Jaahas.

Noh, pääsitpähän jotain taas sanomaan.

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Sitä vartenhan tuo näppis on. :eek:)

6. Olen elänyt siinä mielikuvassa, että myös aivoja voisi käyttää.

7. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    "tyhjää tilaa vuokrattavana"

8. Eiköhän edellämainitut tee tästä niin hyvän foorumin jonne aina palata uudestaan. Täytyy sanoa että saa täältä opiksikin ottaa minä ainakin teen niin.

9. Noni, nyt pääkii ja painu sinne irkkiin

10. kaksi ihmistä, jotka ovat tunnettuja kärkevistä mielipiteistään, oli mainittu esimerkkeinä.

ko. threadi ei edes kaipaa homo-kommentteja, joten pyyntö oli ihan aiheellinen (joskin senkin olisi voinut kirjoittaa mainitsematta yhtään henkilöä nimeltä). niille homo-kommenteille näyttää olevan olemassa jo ketju täällä, jos joku tahtoo siitä aiheesta keskustella.

11. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Oma väärä mielipiteeni eriää tästä väittämästä.

12. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    No tietysti parannettavaa on tasossa. Mutta tarkoitan sitä mitä noin yleensä itse olen noissa suomenkielisissä valokuvien esittely paikoissa nähnyt eli joko kommenttia ei tule tai sitten se on täysin asiatonta. Täällä keskustellaan välillä tosin kiivaita keskusteluja mutta kuitenkin niistä puhutaan. Tietysti jotku kuvat eivät saa huomioita, mutta se on luonnollista.

Ps.Sori nieppi ja fangio että höpisin liikaa, vähennetään tuota turhaa höpinää foorumilla. Halit kummallekkin. ^_^

13. Et ole pihalla. Kyllä vapaus on hyvä asia, mutta pitäisi aikuisten (?) muistaa ettei ole pelkkiä oikeuksia vaan myös velvollisuuksia. Tarkoitan itsekritiikkiä ja omaa oikolukua teksteihin ennen Lähetä-napin klikkaamista.

Ehkä moderaattoritkin voisivat hiukan moderoida törkeimmissä tapauksissa?

14. mr Metsä puhuu asiaa. :)

omana ohjenuorana yritän pitää myös sitä, että en netissäkään sano mitään sellaista, mitä en voisi sanoa livenä päin naamaa.

15. Kyllähän tietynlainen ilmapiirin muutos on ollut havaittavissa. Aiemmin on tullut joskus kovaakin kritiikkiä milloin mistäkin aiheesta, eikä tilanne ole kuitenkaan mennyt jankkaamiseksi puolesta ja vastaan. Nyt on jo parissa kohtaa käynyt näin. Ehkäpä syksyn pimenevät illat ja valon puute alkaa vetämään porukalta pipoa kireälle?

16. Ja sehän ei liity Fangioon tai nieppiin..eikö?

17. Ei. Kommenttini ei liity Fangioon, Nieppiin tai keneenkään muuhunkaan yksittäiseen henkilöön täällä. Kommentoin yleistä ilmapiiriä. On hieman kireempää kuin mihin olen tottunut. Itsellänikin on ollut viimeaikoina pinna vähän kireällä, mutta se ei ole johtunut kameralaukusta eikä ole tainnut heijastuakaan tänne.

Kiristymisestä huolimatta tämä on edelleenkin se paikka, missä vietän ylivoimaisesti eniten aikaa kun olen netissä..

18. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Kasvukipuja. "Jo historiasta opimme sen, että historiasta emme opi mitään". Kaikki forumit joutuvat samaan kuseen ennemmin tai myöhemmin. Yhteisötoiminnassa tiivistyy mielestäni hyvin ajatusmalli jossa "toiselle kumarrat niin toiselle pyllistät". Kaikkia ei voi aina miellyttää eikä ole pakkokaan. Tätä paikkaa mainostettiin foorumina jossa saa sanoa. Silloin suurin itsekritiikki kohdistuu oikeutetusti sisällöntuottajiin eli kaikkiin meihin. Moderaattorit ovat olemassa sitä varten, että tarvittaessa toimivat. Jos joku mode pelkää "natsimoden" statusta niin silloin on mielestäni itsetutkiskelun paikka. Moderoida saa ja valitettavasti välillä myös pitää, mutta eri asia on miten sen moderointinsa tekee. Ei ole pakko olla kusipää.

PS. Vita, irvisteletkö hymiöt kun puhut jonkun kanssa kasvotusten? ;)

19. Mikkoa on helppo komppaa.
    Miten jos olis sellainen kuva osio jossa sinne laitettyja kuvia saa vapaasti kommentoida. Toinen missä pelkkää hyvähyvää. tai korjausohjeita. Karvakuono: En mä ajatellutkaan niin se vaan oli heitto kun tuntuu tätänykyä että foorumin tasonlasku on pelkästään fangion syytä.
    Eli toinen kuva osio niille joiden perse kestää merivedessä skiglaamisen. Ja toinen niille joiden kuvia saa kommentoida rajatusti. Ei tietenkään vapaakommenteissakaan saa mennä asiattomuuksiin.