Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

viihdytkö kameran toisella puolella?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 10 Toukokuu 2005.

Vahingossa sitä joutuu kuvaan ja viimeksi kuulin siitä eukolta, kun kaverin kanssa istutaan terassilla oluella. Oli seuraavan aamun lehdessä jo kolmannella sivulla. Eli ei se mitään, jos kuvataan, mutta vielä laitetaan paikalliseen valtalehteen!
    No juttuhan kertoi Lahden seudun ravintola väkivallasta ja satuimme istumaan poliisi-setien takana terassilla.

1. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Ainoa valokuvaamiseen liittyvä kirja jonka omistan käsittelee alaston valokuvausta. Luulin ostaneeni sen koska aihe kiinnostaa todella paljon, eniten kaikista. Kiitos nyt Helin ja Zephanian minulle selvisi, että ostinkin sen koska olen mies ja halusin nähdä tissejä. Miesten kuvat menee siinä missä naistenkin, hyväkroppaisia miehiä on omasta mielestäni jopa ilo katsella. Aivan, monesti miesten kuvissa ihailen jopa enemmän kohdetta kuin kuvaa. Ja kyllä, olen kokeillut kuvata itseänikin ilman vaatteita ja näky ei tyydytä omia silmiäni. Jos olisin tyytyväinen kroppaani niin voisin jopa julkaista muutaman kuvan..

T, hyppyritukkainen (ei vielä fruittaribodarijuntti) ja oman käsitykseni mukaisesti hetero.
    Sanokaa homoksi jos haluatte, en suutu.

2. Anonymous

Anonymous Guest

Kyllähän sitä välillä on ihan kivakin olla kuvattavana, ainakin kunnes näkee itse ne kuvat. Se on vähän sama kun nauhoittaa omaa ääntänsä ja sitten kuuntelee sen ja se kuullostaa aivan erilaiselta kuin mitä itse sen kuulee olevan. Toisaalta ehkä oikein taitava kuvaaja voisi saada mieleni muutettua. On sitä välillä aina miettinyt jos palkkaisi jonkun ammattikuvaajan ottamaan jotain oikein mielikuvituksellisia kuvia tjms. mutta en vain ole saanut sitä aikaiseksi.

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Tuosta äänestä puheen ollen itse en koskaan osaa hyväksyä omaa ääntä kun kuulee sen nauhalta. Ulkoisen olemuksen osaa hyväksyä kun sen näkee sentään peilistä ja tiedostaa.

4. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Kaikkeen tottuu. Enää en pelästy juurikaan kun katson peiliin.
    Ja ei, en viihdy kameran etupuolella, en vain tunne oloani luontevaksi jos joku muu kuvaa minua. Toisaalta syynä on kyllä yleensä ns. paskat kuvat mitä nuo kuvaajat ottavat, hävettää olla sellaisissa. Olisi kyllä kiva jos joku asiansa osaava kuvaaja joskus ottaisi minustakin kuvia, muutama sellainen tulee heti mieleen jonka näkemykseen luotan sen verran kovasti että suostuisin jopa poseeraamaan.

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    19.11.? No heh, kyllä mä tiiän ettet mua tarkota mut aina voi yrittää ;)

6. Teemulle: entä jos ei ottaiskaan niin vakavasti sitä mallina oloa..vois jeesaa

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    sä voit lainaa teemulle pyykkö-laseja :-D

8. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Noo, sanotaan nyt, että peet, sä, keppana ja nokku tulee ensimmäiseksi mieleen. Ja onhan meillä parin viimeksi mainitun kanssa pian mahdollisuus ottaa pienimuotoiset studiokuvausharjoitteet kunhan paketti saapuu saksanmaalta tänne Suomeen asti.

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

10. Aivan, aivan! On se hyvä, kun tietää paikkansa. *irvistys*

Ei vaan. Vaikka tuo varmasti oli ihan pilalla sanottu, niin haluaisin kuitenkin tarkentaa, etten suinkaan tarkoittanut sitä, että _kaikki_ miehet katsovat nudetaidetta "koska tissit näkyy!!!11".
    Jotenkin tuntuu siltä, että miehet helpommin hyväksyvät alastoman naisvartalon kuvassa kuin naiset itse. Syyt tähän on varmaan monet ja niitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, eikä niitä kaikkia mahdollisia erilaisia syitä viitsi ruveta kertaamaan, mutta mielestäni on kuitenkin harmillista, että suhtautuminen alastomaan naisvartaloon on monesti niin negatiivinen. Kylläkyllä, ihmisvartalosta tehdään objekti jne., mutta jotenkin tuntuu siltä, että nimenomaan tämä objektipropaganda on sokeuttanut ihmiset eikä alastomassa monesti nähdä muuta kuin seksiä.

ARGH!

Tämä on yksi niistä aiheista joista jaksan paasata ikuisesti, eli varokaa. ;D

11. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    Nämä ns. nudekuvat mistä nyt ilmeisesti on puhe, ovat omaan silmään monesti niin epäseksikkäitä että oikein itseäkin ihmetyttää. Jotenkin on viety se homma niin pitkälle että seksikkyys on kadonnut matkalla. Vai onko se vaan tämä seksin ylitarjonta?

12. No minun mielestä eräs parhaita foorumeilla näkemiäni nudekuvaajia on A. Brito.
    Kuvat on erinomaisella maulla tehtyjä ja no... eipä tuo mallikaan aivan korivikainen ole =)

Mutta kuitenkin nämä kuvat on kaukana niistä, mitä kuvia tulisi katsoa vain sillä, että tissi näkyy.
    Epäilen, että noita kuvia osaa arvostaa myös (hetero-)naiset, vaikka kohteena onkin nainen.

Otetaan vaikka 1 spesifioitu esimerkki, jossa ei edes tissi näy, mutta on kuitenkin nude ja aikas lähellä sitä laajakulman 10p käyttöä henkilökuvauksessa :eek:)

Kun selaa tuolta kuvia, niin siellä on sellaisia 3-4 kuvan sarjoja, joita voisin ihan hyvin ajatella ostavani seinälle ripustettavaksi.

13. Tota...eh naisen vartalo vaan on niin kaunis katseltava. Kuva jossa valo ja varjot niiaa ja kumartaa syvään korostaa sitä'.
    Nudekuvassa ei tarvitse välttämättä näkyä svendat, toki se on olennainen osa sitä vartaloa avan kuin jokainen kaari siinä. Se että miehet katselee naisvartaloa mielellän lienee luonnon sanelema juttu.

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Mun on pakko sanoa, että vaikka olenki nainen niin munki mielestä (sori vaan kaverit) naisvartalo on visuaalisesti kauniimpi kuin miessellainen. Miehenkin vartalosta toki löytyy kauniita kaaria, mutta kyllä se naisen vartalo kokonaisuudessaan on kauniimpi.

15. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Helppo allekirjoittaa. :)

16. iiuu

iiuu

142
    0
    0
    Ei tule mieleen väittää vastaankaan.