Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

viihdytkö kameran toisella puolella?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 10 Toukokuu 2005.

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    huomaa kulttuuri eron. ei täällä saa hymyä vaikka kirveellä löisi.

2. Kyllä mua kuvata saa, mutta ei se kovin viisasta ole.

Oli muuten jännä huomata taannoin, että eräs pitkänlinjan muotokuvaajakin vierasti mallina olemista - otti kameran käteensä jotta viihtyi paremmin.
    Mutta niinhän se on, että malli on harvoin epäkuvauksellinen, kuvauksellisuus on kiinni kuvaajasta. Jos hengailee mallin kanssa salamavalojen välkkyessä, niin tilanne ei tunnu niin pahalta. Olen huomannut, että mallin kanssa ei kannata puhua valokuvauksesta - vähän sama juttu, kun juttelee autonkuljettajan kanssa kuolonkolareista moottoritiellä-.-.-.****

3. Lapsuusajan jälkeen en ole suostunut kuvattavaksi vapaaehtoisesti. Itse otan kuvat, minua on turha tulla sihtailemaan... Jonkunsortin sairaalloinen piirre tämä varmaan, mutta en voi ärsyyntymiselle mitään jos olen vahingossa tullut päätyneeksi johonkin kuvaan. Siksi seurassa pidän huolta että päädyn itse kameran suojaisammalle puolelle.

4. Minä viihdyn huomattavasti paremmin kameran takana kuin sen edessä, mutta molemmilla puolilla tulee oltua. Useimmiten otan itse omat kuvani ja toteutan omia kuvaideoitani toimimalla itse mallina, sillä joihinkin kuvaideoihini on vaikea malleja löytää. Helposti en toisille kyllä toimi mallina, mutta onhan tuota tapahtunut joskus; joko siksi, että valokuvaajaystävä on halunnut valokuvata tai siksi, että itselläni on ollut idea jota en ole itse voinut toteuttaa. Vaikka välillä pistääkin vastaan niin on muillekin joskus tullut kameran edessä pelleiltyä;

Valokuvaaja Alexander Bergström: [1], [2]

Valokuvaaja Rostam "RAT" Zandi: [1], [2]

Koruntekijä Alexander Andersson, toimin korumallina: [1], [2] (idea ja sen kompositio oli minun)

Siskoni Sofie Stenvall ja tuttavani Tomas Samuelsson auttoivat erään ideani toteuttamisessa: [1], [2], [3]

5. ..sissos saatana! En viihdy kameran edessä kovin hyvin.

6. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Upeita kuvia, Zephania. Tykkäsin varsinkin niistä järvikuvista ja niistä "lakanan" alla -jutuista. Mä en oo yleensä mikään nudekuvafani, mut noita en luekaan sellaisiksi nuden varsinaisessa merkityksessä.

7. Mä oon ihan vitun kurko kameran edessä

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Niin olet.

9. Taas oikeen puistattaa tää oma erinomaisuus. Se on sitte aivan jumalaisen ihana fiilis kun kusi kolahtaa nuppiin uskokaa tai älkää.

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    No uskotaan me, se nääs näkyy niiiin pitkälle...

11. Totta !! ja tuntuu ihan saa...nan hyvälle

12. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Hmm.... Kaveri muutti Joensuuhun ja sillä on varmaan ens kuussa varpajaiset, taidanpa ottaa kameran mukaan, jos vaikka sattuis törmäämään.

13. Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.
    - Alber Einstein

;-D

14. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Kas pahusta, kirostusvihre, sitä se tekee kun yrittää humalapäissään kijottaa koneella. ; D
    Hyvä kun huomasit, niin sain korjattua.....

15. Kiitoksia, Heli!

Tuo järvikuvaidea tuli siitä kun olin kuukauden ajan tuijotellut raitiovaunuasemalla jotain köynnöskasveja ja miettinyt, että niitä pitäisi jotenkin päästä käyttämään. Sitten pistin värinpoiston hiuksiini, käväisin kerran järvellä, ja kaikki mausteet oli kasassa.

Tuon tyllin alla oleminen oli aika mielenkiintoinen kokemus. En ollut koskaan tavannut kuvaajaa aikaisemmin, ja seuraavaksi seisoin alastomana tyllin alla pari tuntia Tukholman keskustassa. :D Pitäisi joskus muistuttaa niistä paperivalokuvistakin, sillä niitä en ole vielä nähnyt lainkaan.

Miksiköhän muuten niin monella on vaikeuksia arvostaa nudetaidetta? Onko se ujoutta, kateutta vai jotain muuta?

16. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Alastomuus lienee yhä jonkunlainen tabu meilläkin. Tosin on nudekuvia, jotka hipoo Playboy-tyyliä ja niissa ei ole taiteen hiventäkään vaikka väitetään niiden olevan tyylikkäitä, ja ne on just niitä joita mä en jaksa. Sitten on oikeasti tyylillä toteutettuja, juuri niitä taidekuvia, jotka painii ihan omassa lajissaan eikä niiden ensimmäinen tarkoitus ole herättää seksuaalisia haluja.

Siis riippuen nudetaiteesta, sen tajuamisen vaikeus voi olla mitä vaan. Tuntuu, että mies katsoo, yllättäen, nudetaidetta eri tavalla kuin nainen.

ps. sori, mä olen huono ilmaisemaan itseäni..

17. Niin kai se on.

Minä pidän nudekuvista ja -kuvaamisesta, ja siksi ärsyttää mitäänsanomattomat "715517!!!111"-kommentit sekä vihaiset/ärsyyntyneet/kateelliset/tms "onkohan tämä nyt ihan tarpeellista"-kommentit.
    Ei se alastomuus tosiaankaan aina seksiä ole, eikä sitä ole tarkoitettu herättämään seksuaalisia ajatuksia tms., mutta kun se ei kaikille mene perille.

Kai miehet katsovat nudetaidetta monesti eritavalla kuin naiset. Huvittaa esim. se, että nakut naiset ovat taidetta, mutta nakut miehet monesti eivät ihan sen takia, että ovat miehiä.

18. Jaa,emmä vaan ole huomannut;)

19. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Minäkin pidän nudekuvista, varsinkin hyvällä maulla tehdyistä, varsinkin mustavalkoisista. Kuvannut olen kerran rakasta vaimoani, mutta... Valotus ei osunut ihan nappiin, ei tullut kuvan kuvaa, oli liian pimeää :(
    Ei minulla ole hyvin toteutettuja mieskuvia vastaankaan mitään.

20. läväytän tiskiin vammasen ilmeen että kuvaaja pelästyy ja jättää kuvan ottamatta. pelkää varmaan että kenno/filmi hajoo