Eli tuolla: Best Party Planning Tips - Saapi kommentoida yksittäisiä kuvia, esitystapaa ja valittujen kuvien muodostamaa kokonaisuutta (onko jotain liikaa/liian vähän/häiritseekö jokin/mikä on parasta jne). Tarkoitus olisi saada joskus maksettuja keikkoja ja kuvia lehteen, ja tämän pitäisi olla kohtuullinen esitys nykyisistä kyvyistäni livemusiikin kuvaajana.
Musta sun kuvat on ehdottomasti parhaita musakuvia mitä tääl on koskaan nähty. Nyt puhun vuoden ajalta, siis siitä lähtien kun mä olen täällä ollut.
peesaan Heliä. Oon kanssa aina ilolla katsellut noita sun bändivetoja ja täytyy sanoa, että vakuuttavaa settiä heität.
Epäröimättä edellisten kanssa samaa mieltä. Tuo kuvauskeikkojen saanti ei välttämättä kyllä ole missään yhteydessä osaamiseesi, suhteet, hinta ja itsesi myymisen taito ratkaisee tänä päivänä enemmän.
Edellisten kanssa samaa mieltä ollen. Mukana on kuvia useammastakin suosikkiorkesterista ja kaikkiin on saatu mukaan sitä fiilistä mikä on tullut tutuksi kyseisten pumppujen keikoilla.
Juu, bändeillä on kyllä hyvin usein tarvetta kuville itsestään, mutta siellä ei taida olla sitä rahaa, tai ainakaan käsitystä miksi kuvista yleensäkään pitäisi maksaa, kun kaverit ottavat kuvia vaikka ovat maksaneet lipunkin sisälle ;-)
Eräs kotimainen wannabee-julkkis (tai semi-julkkis tjsp) oli kerran pyytämässä minulta rahaa, kun olin kuvannut tuottajan pyynnöstä näytöstä, jossa hänkin esiintyi. Kielsi vielä minua käyttämäsä HÄNEN kuvia missään -> vastasin, että EVVK. Samainen kaveri olikin laittanut kuvansa (ottamani) sivuilleen ja kass vaan, hetken selvennettyä tekijänoikeuksia jne maksoi kiltisti minulle
Oho, kiitti kiitti. En ollut tiennyt, että minulla on täällä näin paljon "faneja", kun harvemmin näihin kommentteja on saanut. Näyttää siis siltä, että minun "kannattaa pitää harrastusta yllä", kuten eräs Idols-tuomari (jonka satuin bongaamaan viime viikonloppuna Hesan rautatieasemalla) asian ehkä ilmaisisi. Tässäpä omat valituksen aiheet portfoliosta: - Hyvä artisti-yleisö-kontaktikuva puuttuu tyystin. Tai no, onhan siellä se yksi takaapäin otettu kuva, mutta haluaisin saada hyviä sellaisia kuvia, jossa kuvan katsoja on ikäänkuin meiningin keskellä, eikä niin, että tarkastellaan etäältä sitä jonkin asteista kontaktia, kuten tuossa yhdessä kuvassa (jossa kontakti ei ole muutenkaan kummoinen). - Missä ovat ne kahden tai useamman esiintyjän hyvin sommitellut kuvat, missä on meininkiä (sekä mielellään myös esiintyjien välistä kontaktia)? Tähän toivottavasti tulee korjaus reilun viikon kuluttua PMMP:n keikalla, jollei arkistoista löydy mitään minkä muutoin hyväksyisin mukaan. - Toi yksi ainoa koko lavan/bändin kuva on vähän rupunen (tarttis päästä jonnekin missä valaistusjärjestelyt yms. tekevät kuvasta massiivisen oloisen ja keskittyä vähemmän niihin varmoihin yksittäisiin soittajakuviin). Edit: niin, näyttäähän tuolla olevan toinenkin kuva jossa yleisömeri velloo mukana, mutta ei sekään ole sitä mitä tarkoitan kontaktilla.
Juu hyviä kuvia. Omat parannusehdotuksesi ovat myös hyviä. Lisäksi minä haluaisin matalammat pystykuvat. 768 ehdoton maksimi, 730 olis kiva niin mahtuis välilehtiäkin selaimeen... Mutta ehkä kuvia ostavilla tahoilla on isommat näytöt.
Kakspiippunen juttu. Mitä isompi kuva on ja vielä mitä vähemmän pakattu, sitä hienommalta se näyttää. Ja nämähän on aika isoja ja siksi näyttääkin tosi hyviltä. Jos on monitori pienellä, niin sitten se on tietty keljua.
Eikö 1280x1024 -reso ole aika turvallinen oletus, ja eikö Firefoxilla kohtuullisilla asetuksilla koko ruudulla nuo kuvat mahdu näkymään? Minulla tällä koneella on tuo palkki missä on noin taakse/eteen/päivitä -jne napit ja otsikkorivi, pikalinkkipalkki sen alla, ja sen alla google tool bar. Status-rivi alhaalla, ja windowsissa yhden rivin verran tuota, mikäsenyton missä tuo start-nappi on. Tietysti fonttikoot jne vaikuttavat. Kuvien on tosiaan tarkoitus olla näyttäviä. Webbikoon terävöitykseen olen kiinnittänyt myös erityistä huomiota. Käytän modattua versiota photoshop-actionista joka on saatavilla tuolta (suosittelen tutustumaan): http://news.deviantart.com/article/20250/
Yksi varjopuoli näin valmiiden kuvien esittämisessä on myös, että näitä jos pölliin, niin laatu riittää jo hyvin paitoihin, postikortteihin tai melkein mihin vaan. Itselläni on harkinnassa, että laittaisin Musakuviin nykyistäkin pienempiä kuvia, vaikka näyttävyys siitä pahasti kärsiikin.
Onko tätä tapahtunut kuviesi kohdalla? Minun lapsenmieleni (josta yllättäen on vielä rippeet jäljellä harrastuksen välillisestä turmelevuudesta huolimatta) sanoisi, että tämmöinen ei Suomessa ole kovin yleistä. Tai jos sitä tapahtuu, niin rahoja ei muutenkaan olisi saanut (enintään jälkeenpäin oikeusteitse) - ei tietenkään juuri vähennä v*tutusta. Toisaalta, kyllähän noita kysellään ihmeemmin kainostelematta, että saisko täyskokoiset kuvat ihankiakkeenkäyttöön ilmaiseksi, kiitos.
Kuvat olivat kyllä todella hienoja. Minusta settiin sopisi vielä sellainen väsynyt-mutta-onnellinen-kuva. Esim. artisti keikan jälkeen, jonka kasvoilta paistaa ilo ja ylpeys. Tai sitten loppuunniistetty punkkari, jolla silmäkulma auki.