Vs: Hiljaisuus Tämä on sen arvoinen kuva mitä kannattaa käyttää kuvankäsittelyn harjoitteluun. Oikein hieno! Itse en sitä hallitse ja olen käytännössä aloittelija, mutta pimiössä ainakin tuohon taivaaseen pitäisi laittaa lisävalotusta, jotta sävyt saavat tukevuutta ja tuo valoilmiö sieltä nousisi selkeämmäksi. Kuva on samalla testi vastavalon siedosta objektiiville. Tiettyä harmautta taitaa olla läpi kuva-alan, mutta kyllä ilmeisen hyvä optiikka. Eri aukoilla tullee erilaista tässä suhteessa myös.
Vs: Hiljaisuus ju, kiitos! valitettavasti omatkin kuvankäsittely taidot ovat olemattomat, mutta työnalla on niidenkin parantaminen, harjoittelu alkakoot ;-)
Vs: Hiljaisuus joku voisi antaa pientä vinkkiä, mitä tuolle tulisi tehdä, niin pääsisi helpommin alkuun?
Vs: Hiljaisuus Hiljaisuus ei kyllä ensimmäisenä tule mieleen tästä kuvasta. Siihen vaikuttaa tuo levoton etu ja keskiala, eli tuo pelto, mikä lieneekään. Taivas voisi olla helteisen liikkumattoman päivän hiljaisuutta, mutta yhdessä ne eivät toimi halutulla, nimeä tavoittelevalla tavalla. Tämä siis vain tuon nimen ja kuvan välisestä ristiriidasta.
Vs: Hiljaisuus niin, kait se voisi olla yhden topicin arvoinen keskustelu tuleeko kuva nimetä mahdollisten katsojien subjektiivisten tuntemusten perusteella, vaiko mitä kuvaaja itse kuvausshetkellä kuvauspaikassa aistii...
Vs: Hiljaisuus En huomaa kenenkään edellä kritisoineen kuvan nimeämistä. Sinun pitäisi mieluummin miettiä sitä, että ihmiset kertovat, että kuva ei näemmä ilmaise sitä, mitä "kuvaaja itse kuvausshetkellä kuvauspaikassa aistii...".
Vs: Hiljaisuus Mukava kuva,karvan yliterävä.Jarin kuvasta sanoin että pehmeetä ja tämä liian terävä,kuullostaa marinalta
Vs: Hiljaisuus Kompositio painottuu paljon oikealle ja ainakaan näillä sävyin (mikä voi vähän vaikuttaa asiaan) vasemmalta ei oikeastaan löydy kohtia johon silmä hakeutuu vesistöä lukuunottamatta. Oikealla sen sijaan niitä on paljon, joten tasapaino on toispuoleinen. Kuva on paljolti kuva valosta. Päin valoa on lähestymistapa joka minua tässä viehättää.
Vs: Hiljaisuus ju, kiits! en nyt mitenkään ottanut nimeämistä kritiikkinä, tulipa vain mieleen että joskushan kuvaushetken ja lopullisen kuvan fiiliksillä on ristiriita, parempi kai nimetä kuva sen mukaan mitä siinä näkyy ja jättää kuvaushetken mietteet omaan muistilokeroon.