Mä jotenkin arvasin ton viestin väliosan ainakin jo ennenkuin luin, mutta kehittyminen.. hmm.. mielenkiintoista! Itse olen aika yllättynyt lopputulokseen, koska kuvan tyyppi soitti minulle tuossa pari tuntia sitten kun olin päiväunilla, sanoi että tulee viiden minuutin päästä käymään jne... eli ei ollut edes tarkoitus kuvata. Noh - he olivat päättäneet vähän piristää (lähtökohtaisesti kai ainakin omaa) arkeaan ja sonnustautuneet ehkä jopa hieman yliampuviin kledjuihin.. harmi että studio on tällä hetkellä rullalla huoneen nurkassa. Laitoin sohvalla istuvan kaverin pään taakse styroksilevyn taustaksi, sekä sohvan takana olevan kirjahyllyn päälle orjasalaman ja toisen styroksilevyn 45 asteen kulmaan antamaan valoa takaa päin ylhäältä ja toista salamaa pidin kädessäni vinosti kattoon ja seinään päin. Koko sessio kesti n. 2 minuuttia, jona aikana otin pari kuvaa kennolle ja pari filmille. Että tämä on varmaankin ensimmäinen värikuvani kameralaukussa, mikäli olen pysynyt laskuissa mukana.
Piti oikein hieraista silmiä...colors, man!! Jotenkin liian kirkas valo poskissa ja nenässä, muutoin oikein passelinpirtsakka portretti kelpo rajauksen (paitsi korun kohdalla) kera.
Mallilla hyvä ilme ja sommittelu on bueno, mutta leijuuko tuolla savua vai mistä tollainen utuisuus on tullut kuvaan?
Katselin kanssa, että tumman pään sävyt on aika hailakoita, vaikka tähänkin sopii muuten vaaleat sävyt.
No kai se sitten vaan joskus alapää karkaa kun tämmösiä kuvia säätelee Tässä tuskastuneena odottelen, että filmi kuivuu.. mulla on sellainen kutina päällä, että siellä olis se kuva... se tuskin tulee väreillä loistamaan, mutta mikäli se on se mitä luulen ja saan sen vedostettua ja jotenkin skannattua niin pistän sen sitten tähän jatkokertomukseksi... kiitoksia kommenteista.
On vähän outo vaalea varjo kuvan päällä osittain. Muuten nätti ja persoonallinen muotokuva. Ehkä vähän ylipirteä näin aamulla mulle. Vesku
Veikeä muotukuva, tulee hyvälle tuulelle tätä katsoessaan, mutta kuten jo taidettiin sanoa, hailakat värit, itse olisin toivonut enemmän kontrastia ainakin hiuksiin.
Nätti hymy ja kaunis malli, kantaa kuvassa pitkälle ja tietysti mukava rajaus. Mut, kuten jo edellä kirjoittettiin, niin mustaa saisi olla rohkeammin, varsin haalea yleissävy. Säätäisin varmasti sävyihin syvyyttä kuvaa tummentamalla (päitä siirtämällä kenties myös), jos olisi omani, ainakin kasvojen osalta, mutta hiuksetkin kestää hiukan tummennusta. Minusta poskipäät ovat ihmisen kasvojen tärkeintä antia silmien ohella ja ne ei saisi palaa ihon osalta puhki. Sallittavaa puhkimenemistä olisi vähemmän tärkeät alueet tai rajapinta taustaan (ei tässä, kun tausta on vaalea). Myös leuan alue menee hyvin vaaleaksi. Yläsävyisissäkään kuvissa ei pitäisi päästää ihoa kokonaan valkoiseksi, edes lähelle mielellään mistään, ei sellainen ole ihonväri. Silmien sparkelejn perusteella jää vaikutelma suodattuneesta luonnonvalosta, jota voi olla terästetty, mutta en osaa sanoa.. Pehmeä valo silti on, sen osalta hyvää valoa.. Silmät hyvät ja herkät, kylläkin aika haaleat. Onko silmät tuolla tytöllä oikeasti noin vaaleat en tiedä? Meikki sen sijaan silmien ja nenän varren välissä on minun milestäni huono, koska luo vaikutelman "plöntistä" silmissä (onkohan tuo kohta nimeltään kyynelkanava tai jotain), minusta silmien meikkaaminen (kajal) olisi hyvä jättää siitä pois tai alkaa vasta "plöntistä", ettei se korostu.
Nyt täytyy olla erilainen nuori ja sanoa, että minusta hymy näyttää hieman teennäiseltä. Se oli ensireaktioni. Hyvä kuva kaikin puolin, mutt se "aitous" puuttuu tästä.