Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jus_si, 21 Toukokuu 2008.

  1. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Töhö mikä töhö, itellä näyttää hukkuvan pikku kilkettä hyvään tahtiin.

    Dk-21 suojakumeja mennyt pari, samoten linssin etutulppia tippuu tasaisin väliajoin. Missä lie ovatkaan nyt. Yhden kitti nikkorin 18-70 saanut rikottua myös ilman suurempaa väkivaltaa.

    Mitäs  kameraroipetta muilla on tapana hukata/hajoittaa, vai olenko ominenni tämän ongelman kanssa?
     
  2. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Muistikortteja oli yhdessä välissä kateissa useampia. Nyt ei enää puutu kuin yksi, se on ilmeisimmin tippunut jonnekin maastoon.

    EF 1.4 x putosi kivikkoon ja meni rikki.
     
  3. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Jesjesjes, nyt pääsee paukuttelemaan henkseleitä!

    Omat enkat: Olen hukannut yhden kokonaisen kameralaukun, jonka sisältönä oli digitaalinen järjestelmäkamera, objektiiveja kertaa kolme, salamia, filttereitä ja varmaan pari tölkkiä keskiolutta. Olin muistaakseni vähän kännissä, mutta kivaa oli!!! Tulee baari-illalle hintaa, mutta hyvä puoli on, että samalla saa kertalaakista päivitettyä kuvauskaluston.
     
  4. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Huooh! Baarissa on usein kamera mukan, ihme etten ole rikkonut viel.. Jotenkin sitä kännisä ajattelee että turvallisemmin heiluttaa vieressä, kun jättää narikkaan. Ei kyl tiedä miksi?  Parempi ois varmaan narikkaan jättää jahka ravintola vastais jos se hukkuis.
     
  5. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Mutta kun en ollut edes baarissa, että ei se pubaileminen autuaaksi tee ainakaan tässä tapauksessa. Jätin vissiin vaan sen johonkin kadulle. Muistaisin ehkä minne, jos en ois ol(l)ut kännissä.
     
  6. anttik

    anttik Member

    205
    1
    18
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Viimeksi hukkui taas yksi runkotulppa. Vaihdoin putkea ja lähti tietenkin tulppa käsistä. Siihen se putosi valtavalle betoniplatalle. Kolmannella pompulla se sitten kilahti sopivasti viemärikannen kolosta alamaailmaan.
     
  7. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Kolmesti on suodin pudonnut. 2 kertaa osunut hiekkaan niin pahasti, että olen katsonut parhaaksi ostaa uuden. Joten uusiksi on mennyt yksi keltasuodin ja yksi punasuodin.
    Muuten on sujunut kommelluksitta koko tähänastinen 25v kuvaus-ura.

    Tai, tippuihan -94 prätkän kyydistä halpis alumiinijalusta kun mentiin oikoreittiä lokan tekoaltaalta kohti pokkaa. Siellä se pomppi pitkin sora 'tietä' ja ainoaksi vahingoksi tuli vähän naarmuja ja katkennut muovinen kiristysruuvi jonka korvasin metallisella. Ko. Jalusta toimii yhä valaisinjalkana...
     
  8. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ei sentään mennyt objektiivi uusiksi, kun kuulemma tuollaisen tapahtuman jälkeen menee etulinssi välittömästi kaatopaikalle; näin olen lukenut ;)

    kapa
     
  9. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Minulta meinasi kadota Mamiya6 + 2 objektiivia, ei ollut edes omaa kalustoa mutta ei onneksi kenenkään henkilökohtaista omaisuuttakaan. Unohtui huoltoasemalle, onneksi samassa porukassa mutta eri autolla liikkunut kaveri oli ollut tarkkasilmäinen ja poiminut talteen. Pulssi hypähti hieman korkeammille kierroksille kun kaveri soitteli ajellessaan perässä.
     
  10. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Harrastusmotivaatio on ollut hukassa jo monta kuukautta, pitäis varmaan lähtee etsimään sitä jostain.

    Canonin digijärkkäristä hukkui kaksi etsimen kumikehystä sillon kun mulla oli vielä semmonen.

    Rahaa on hävinnyt muttei mitenkään älyttömästi.
     
  11. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Oliko Kwanonin?
     
  12. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Yksi Canonin 50mm obiska hajosi, oma moka, kun yritin änkeä taskuun, ei pysyny. Yksi Cokinin suodin meni kun jalusta kaatu, oli liian etupainoinen, onneksi ei mennyt objektiivi, olis harmittanu vähän enemmän. Kaikki muu kai on tallella ja ehjänä.
     
  13. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Agfan digikamerasta, miljoona pikseliä muuten, hajosi virtakytkin. Tulitikulla sen saa päälle, tosin. Oli mukava kamera, ja kuvaaminen ilmaista. Nyt sen sijalla on 15 filmikameraa kolmessa filmi koossa ja rahaa palaa.

    Hukkaan meni ruotsalaisia pilsnereitä epämääräinen määrä. Laitoin  nelisen bägiä kylmenemään Raumojokeen ja olin illan "vaikutuksen alaisena". Aamulla pahviset bägit oli vettyneet rikki ja pilsnerit pyörivät akanvirrassa. Uiskentelin niitä turvaan minkä löysin, mutta joidenkin pilsnerien lohdutonta matkaa kohti merta en kyennyt estämään. Harmittaa, ympäristön puolesta, mutta olen lohduttanut itseäni valehtelemalla että alavirralla joku istuskelee laiturilla ja yllätyksekseen virta tuo hänelle oluen.
     
  14. Jones

    Jones

    429
    0
    0
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Uskollisesti palvellut Ricoh AF-5 kuoli kosteuteen kirkkoveneessä. Kamera oli repussa veneen pohjalla kun kunnon ukkoskuuro yllätti. Vettä kertyi sen verran että kastuminen oli täydellinen. 
    Törpöttelyreissuilla ihme kyllä kalusto on säilynyt tallessa/ehjänä. Kerran tosin olin vähällä jättää kameralaukun sisältöineen tipiksi Tamperelaiseen pikaravitsemusliikkeeseen. Onneksi paremmin hereillä olleet kanssakuvaajat huomauttivat asiasta.
     
  15. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Täytyypä kertoa tämä tarina.

    Oli 1992 heinäkuu ja lämpöä siinä 40 asteen tietämillä. Olimme tyttöystäväni kanssa tulleet pitkän matkan scootterilla Ayanapasta pääkaupunkiin Nikosiaan. Nykyään tätä tyttöystävää tituleeraan vaimoksi. Mooottoritiellä sattui satamaan vettä ja minä mielessäni lauleskelin "kesälomallani sataa aina". Paikalliset pysähtyivät moottoritielle päivittelemään sadetta ja minä puikkoilin scootterilla heidän välitse. Myöhemmin opas onnitteli meitä siitä vesisateesta ja kertoi että siitä oli radiossakin puhuttu, koska viimeksi siellä oli satanut vuonna -76, joten ei ihme että paikalliset päivittelivät sadetta joka on meille joka kesälomaan kuuluvaa herkkua.  Jätimme scootterin hyvään parkkiin ja lähdimme kävellen kiertämään kaupunkia sekä syömään herkkuja. Syötyä ja kaupunki elämää katsellessa, meidän retkemme oli jokusen tunnin jälkeen tullut siihen pisteeseen että piti palata kulkimen luokse ja lähteä ajelemaan takaisin kaupunkiimme. Kun tulimme scootterin luokse huomasimme penkin päällä minun Olympus järkkärin. Se sama järkkäri joka pari vuotta aikaisemmin meinasi Ateenassa joutua väkisin kaulastani taksikuskin palkaksi vaikka minulla oli rahaa maksaa taksi. Katsoimme toisiamme ja totesimme, että siihen se oli jäännyt eikä kukaan ollut sitä ottanut. Siinä kohtaan ymmärsin kuinka rehellisiä Kypros saaren asukkaat ovat.

    Nyt tulikin mieleen että pitäneepä etsiä niitä kuvia jostakin arkistoista. Enpä ole niitä Kyprosreissun kuvia katsonut pitkään aikaan.
     
  16. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    ^No johan oli tarina. Totuus on usein tarua ihmeellisempää.
     
  17. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Yksi Canonin EF 50 1.8 II tipahti korkeasaarireissulla linssiä vaihdettaessa asvalttiin. Kävi sitten niin, että tuo muovirimpula ei ollut asvalttia vahvempi... kumma juttu.

    Sigman tuikku putos lattialle kotona. Tosin pienen nikkaroinnin jälkeen sain kuoret takasin kasaan, ja pelittää vielä ihan hyvin.

    Kerran lensin persiilleni rantakallioilla ja kameralaukku olkapäällä. Onneksi laukku sattui juuri kaatuessani selän alle, joten se pehmensi kaatumistani. Lopputuloksena yhden obiskan suodinkierteen menetys, ja myöhemmin asvaltille hävinneen 50 linssin tarkennusmoottori sai sen verran siipeensä, että alkoi pitämään melkoista ujellusta. Selkä oli kyllä mustana ja kipeä viikon verran

    Viime talvena lensin jälleen kerran persiilleni palkki repussa selässäni. Tällä kertaa ainoa joka kärsi tapahtuneesta olin minä.
     
  18. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Kummallisia kaatumisia kun kassissa menee vehkeet rikki. Olispa pussillinen kaljaa niin kaatumisen jälkeen on tietty kaatujan eka kommentti "no ei ainakaan kaljat hajonnu". Kuten kävi ystävälleni joka putos piikin  kyydista liiallisen kuskin kiihdyttämisen seurauksesta, ristinummen ylitasoristeyksessä ja hällä oli kahdessa kädessä kassillinen pirtelöä. Kyynärpäissä oli hiukan sanomista.
     
  19. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ai niin, Zenit 12cd tipahti katuun, eikä ollut edes oma vikani vaan kehnon hihnan (jonka oli minulle askarrellut eräs sittemmin melko ilkeäksi osoittautunut ihminen). Jumiinhan se meni, mutta työnsin ruuvimeisselin sopivaan väliin ja pari iskua vasaralla niin alkoi jälleen toimimaan. Ensimmäinen korjausyritys tosin tapahtui linkkarilla ja johti verenvuodatukseen.
     
  20. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Yksi Holga on "pudonnut" Suomenlinnassa sellaiseen lammentapaiseen...