Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Via Della Liberta

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana paraneva, 31 Heinäkuu 2026.

1. paraneva

paraneva Well-Known Member

13 311
    8 008
    113
    _ARA2884.jpg

2. Est

Est Well-Known Member

19 718
    2 554
    113
    Oijoijoi
    - hieno!
    8D
    "Ponte della Libertà"
    (Alunperin: "Ponte Littorio")
    - Eugenio Miozzi 1933

3. Est

Est Well-Known Member

19 718
    2 554
    113
    Laskeuduitte Marco Polon lentoasemalle?

4. paraneva

paraneva Well-Known Member

13 311
    8 008
    113
    Jep, kesä 2009.

5. jaska26

jaska26 Active Member

533
    196
    43
    Mahtava välähdys sommittelun mestarilta. Siinä ei ole paljoa aikaa hahmotella, kun nopeasti liikkuvalta alustalta käsin saa kuvattua tällaisen asetelman. Hienoa!

paraneva ja Est tykkäävät tästä.
  6. Kona

Kona Well-Known Member

2 608
    3 132
    113
    paraneva on kuvaaja, joka poikkeaa näppäilijäkuvaajista ja ns aktiivikuvaajista aivan ratkaisevasti kyvyssään nopeasti asap havaita kulloisenkin kohteen valokuvan kannalta oleelliset asiat:, sisältö, sommittelu, kohde/kohteet, kuvan muodostavat muut tekijät, valo, varjo, syvyys, etuala, tausta rajaus.

Hän näkee kuvan, nostaa kameran vaivattomasti aina oikeassa asennossa silmälleen ja ottaa sen kuvan.

Paulin taidosta saa hyvän käsityksen kun katsoo hänen vuosien varrella filmille (niissä kun ei saa mitään helppolla kuvankäsitteälykorjailulla anteeksi) kuvia: aivan loistavia kuvia, ykkösluokkaa!

Kuva-analyysiä pikkasen enemmän opiskellut katsoja havaitsee nopeasti yllä kirjoittamani seikat.

Olen nähnyt Paulin kuvaamista myös livenä, silloin olin etsimessä itse. Olin vaikuttunut.

7. Est

Est Well-Known Member

19 718
    2 554
    113
    .

Viimeksi muokattu: 2 Elokuu 2026 klo 19:25