Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Veska

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana illu, 23 Syyskuu 2008.

  1. illu

    illu

    19
    0
    0
    Mä en oikein tiedä, mihin osioon tämä oikeasti kuuluisi, niin lätkäisempä tähän.

    Olisko kenelläkään tiedossa jotain kivaa esim. ulkomaista nettikauppaa tahi muuta paikkaa, josta saisi vähän persoonallisempia kameralaukkuja. Olisin valmis panemaan jonniin verran fyrkkaakin kiinni laukkuun, joka olisi esim. vähän naisellisempi, tyttömäisempi, värikkäämpi tai jossa muuten vaan olisi vähän jotain ideaa. Olen ihan kypsänä noihin mustiin ja harmaisiin körpäleisiin, mitä olen markkinoilla nähnyt.

    Enkä liene yksin himoni kanssa....?
     
  2. oldnick

    oldnick Member

    415
    0
    16
    Vs: Veska

    Minuakin kiinnoistaisi löytää vastaavaa, tosin ei niin naisellista että pinkkiä pitäis olla, mutta vähän persoonalliempia kuin tylsän harmaata ja mustaa.
     
  3. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Veska

    En tiedä kuinka piristävää nämä nyt sit on, mutta on ainakin vähän eri näkösiä kuin törkeät perus-Loweprot tms...

    Domken laukut siis. Omani oon tilannu täältä
     
  4. Boost

    Boost

    591
    0
    0
    Vs: Veska

    Crumpler on ainakin joskus ollut merkki, jolta on löytynt hieman linjasta poikkeavaa laukkua ja reppua. Kannattaa vilkaista, laatukin ihan kohtuullista. Tiputtivat vain himoitsemani mallin tuotannosta harmillisen aikaisin.
     
  5. uneksija

    uneksija Member

    76
    0
    6
    Vs: Veska

    Tuoko kukaan muuten Crumpleria maahan nykyään? Omaan selkäreppuuni olen ollut oikein tyytyväinen, mutta olen alkanut kaipaamaan uutta pienikokoista olkalaukkua...
     
  6. illu

    illu

    19
    0
    0
    Vs: Veska

    Mä taidan himoita ei-oota... Crumpler näytti ihan okeilta, mutta on se silti vähän... hm... noh... Mä ajattelen ehkä jotain sentyyppisiä, kuin ovat Gollan läppärikassit. Itse en jaksa askarrella, joten ehkä noi "National Geogrph" vois tulla kyseeseen.

    Jos nyt jotain tulee mieleen, vinkatkaa, ja kiitos tähän saakka.
     
  7. Vs: Veska

    Ehkä se kertoo jotain asenteestani kameroihin käyttötarvikkeina, kun en koskaan kuljeta niitä missään erityisessä kameralaukussa.

    Normaali tavallisesta kaupasta hankittu pikkureppu (enkä tarkoita mitään niitä *** kaliita vaellus-tyylin hitec.-härpäkkeitä) ilman sen kummempia pehmusteita on kantanut Dslr:ää ja optiikoita ilman mitään ongelmia.

    Pokkarin kanssa kysymys on enemmän siitä mahtuuko se samaan käsilaukkuun muun sälän kanssa. Tässä kohtaa joudun tosin miettimään jonkinlaista suojapussia koska samassa yksiosaisessa laukussa on myös avaimet yms. jotka saattavat raapia kameraa liiaksi (kännykällä ei ole sitäkään väliää)..

    Tietenkin järkän kohdalla joutuisi miettimään että entäs jos vaikka sataa, pokkari on onneksi (ainakin ilmoituksien mukaan) niin vesitiivis ettei tuostakaan ole murhetta.
     
  8. Hemppo

    Hemppo Member

    132
    0
    16
    Vs: Veska

    Itellä on Lowepron reppu, mutta yhä useammin varsinkin taajama-alueilla mukana kulkee armeijan suojanaamarilaukku, jossa kalusto matkustaa. Toki sentään pohjalla on pehmuste ja yleensä vaihto-objektiivi on suojattu. (tällä hetkellä suojan virkaa ajaa villasukka ja pohjapehmusteena on pyyhe)
     
  9. ttr

    ttr Member

    108
    1
    16
  10. Vs: Veska

    Semmoinen kuin JILL-E DESIGNS tulee mieleen.. Tai siis tuli mieleen aiemmin, mutta nyt vasta löysin sivut kun olin unohtanut firman nimen. Laukkujen ulkoasu on makukysymys, mutta nuo ovat kamerakäyttöön suunniteltu.

    CourierWare Messenger Bags | Quality Courier Bags | Messenger Bags Yksi malli, kameralaukussa 4 kokoa ja kohtuulisen laaja kangasvalikoima.

    Nämä ovat ihan nettistä katsottuja, yhdestäkään ei ole omakohtaista kokemusta. Ja Crumplerilla on myös tosiaan ollut jotain kivaa joskus..
     
  11. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: Veska

    Ni mie en noita Crumplereita oo ikinä tajunnu. Hemmetin kalliita, sikajäykästä, hankalasta kankaasta tehty (joka tosin voi olla ihan yhtä kestävää kuin muidenkin), ja aina jotenkin niin orvosti muotoiltu että 15-40% laukun tilavuudesta jää jotenkin käyttämättä aina. Joko on liian pienet tilat tai sitten se matsku on tosiaan niin jäykkää että joutuu kaksikäsin kaivamaan kakkulat taskun kulmasta.

    Ja onhan ne ihan saatanan rumiakin kyllä.

    Domkeja on siis kaapissa miulla. Ja tykkään.
     
  12. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Veska

    Mul on Domkeja F-6 ja F-8. En tiä onks toi kasi vähä turha loppupeleis kun jotain maksokin, ku yhelle pienemmälle kameralla on jo H&M olkalaukku johon änkesin vähä vaahtomuovii, ni sielä kyl yks kinari menee... Hiukka enempi Domke kustansi kuitenkin. Mut kattoo ny. F-6 on muuten hyvä mut oma beigen värinen sais olla musta ja sit iha vähä pienempi vois olla.
     
  13. illu

    illu

    19
    0
    0
    Vs: Veska

    Mut ei täs keskustelussa kyl mitään kovin tyttömäisiä, värikkäitä tai persoonallisia laukkuja ole näkyny... en tiedä ilmaisenko itseäni vähän huonosti? Domket on ihan äijiä, Crumplejen nimetkin on "boy"-jotain, Geographyt on ihan safari- tai militanttihenkisiä... Jillit oli vähän naisellisempia, mutta helvetin rumia... :D

    Ehkä niitä kukallisia, kirjavia, retroja, katu-uskottavia vaan ei ole olemassa...?
     
  14. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Veska

    Kaikki pitää prkl itte tehrä.
     
  15. Vs: Veska

    ja mulla on edelleen kameralaukkuna ductin olkalaukku. toimii. crumplerin repun voisin ottaa, mutta yleensä kameralaukut on jotenkin kolhoja ja näyttää laatikoilta.
     
  16. Boost

    Boost

    591
    0
    0
    Vs: Veska

    Minkäs värinen se F-8 on? Jos on beige ja joutilaana, niin voisin ostaa pois. Tai ainakin harkita vakavasti. Luulisin, että olis passeli mulle. Tai sitten myyt sen F-6:sen, joka sais olla pienempi myös mun käytössä ;)

    Mitä nyt nopeasi vilkaisin, niin Crumplerilla oli tarjonta pienentynyt huomattavasti.
     
  17. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Veska

    F-8 on musta :).
     
  18. huopatoo

    huopatoo Member

    117
    0
    16
    Vs: Veska

    Näköjään aloittajakin kaipaili Gollan tapaisia laukkuja. Huomasin että tuolla meneillään olevassa Photokinassa on esillä firman kameralaukkujakin. Siis ihan järkkärikokoisia! On kyllä piristävän erilaisia verrattuna perinteisiin. Ja suomalaisia vieläpä.

    Ehkäpä ne voisivat kelvata. :p

    Tässä videotakin.


    hip.
     
  19. Vs: Veska

    Flashi-kotisivut..  http://www.golla.fi/index_flash.html
    Yllättävää huomata tuon firman olevan suomalainen ..

    Tuolla en mitään kameralaukuksi kelpaavaa havainnut. Heidän pienempiä (kännykoon) pusseja olen huomannut kaupoissa, mutta uutuutena tuli että tekisivät kameralaukkujakin.