Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vesitiivis pokkari

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana HanPhoto, 19 Kesäkuu 2016.

    mikä olisi huippu ja halpa;)
    isolla kennolla jos olisi? tulee etelänmatka pokkariksi/matkoille
    eli parempaa kuvanlaatua hakusessa kuin iphone5 rupukamera.
    ja pystyis vedenalla kuvaamaan. heittäkää ehdotuksia. hinta haitari 200-400e
    Nikon COOLPIX AW130 katellu mutta jos parempaa kuvanlaatua nii linkkiä. 10m vesitiiviys ois bueno.
     
  1. Vs: Vesitiivis pokkari

    Tai no hinta haarukka noin 700e, eli varmaa Nikon 1 mikrojärkkäri vois olla fiksu? Vesitiiviisti.. Jollain kokemuksia/myynnissä niin tekstiä vaan tulemaan.
     
  2. motris

    motris Well-Known Member

    4 793
    749
    113
    Vs: Vesitiivis pokkari

    Mulla on AW120. Olen ollut siihen tyytyväinen. Kuvanlaatu on riittänyt minulle hyvin korkeammillakin herkkyyksillä. En tosin osaa sanoa kuvanlaadusta, millainen on verrattuna muihin. Ja toisaalta käytän pääosin työssä ihan täysin näppäilydokumentointiin, jossa "taiteellisella" laadulla ei merkitystä ole. Asiansa ajava kamera muutenkin. Hyvät valikot/käyttöliittymä, helppo puhdistaa, kun monesti kuvailen todella pölyisissä yms. paikoissa.

    Mutta. Itse en kyllä kuvaisi tuolla veden alla kuin hätätapauksessa. Vaikka sen pitäisikin kestää jatkuvaa upotuksissa olemista. IP-luokitus kun ei ota kantaa tiivistymiseen ja Nikon taitaa korkeimmaksi suhteellisen kosteuden pitoisuudeksi luvata käytännössä 85 %. Jos ihan vedenalaiskuvaamista haluaa, niin lähtisin kyllä katselemaan koteloita. Luulisin, että 100-200 haitarilla saisi jo laadukkaan kotelon. Itse ostin joku vuosi sitten muutaman kympin kotelon. Ajoi asiansa, kun jeesusteipillä vielä varmistin vedenpitävyyttä ja sitä, että ei aukea vahingossa.
     
  3. Vs: Vesitiivis pokkari

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    kyllähän noi ny siihen asti sukeltamista mitä luvataan?? netistä googlannu niin ainakin porukka snorklannu noilla kahdella, siis ollut mukana. Ja noitahan myydään juuri tuohon tarkoitukseen? Toi kamera tulis ihan vaa räpsyihin ja pienuus on iiso  ++++ eli en koteloa ala ostelee nikonin järkkäriin.. eikä tarvis rannalla jättää kameraa pyyhkeille vaa ottaa se rannekoteloon ja pomppimaan veteen.. tohon nikon1 aw1 on siis vaa noi 2 lasia jotka soveltuu vesileikkeihin.
     
  4. motris

    motris Well-Known Member

    4 793
    749
    113
    Vs: Vesitiivis pokkari

    Kyllä varmasti kestää sen, mitä luvataan. Lähinnä itselläni pointtina oli tiivistyminen. Pyyhkeen päällä rannalla auringonpaisteessa ja sen jälkeen suht kylmään veteen, niin voisin kuvitella, että kuoren sisäpintaan tiivistyy helposti kosteutta. En tiedä, itse teen asiat kuvaamisen suhteen mutulla.

    Tosiaan kun en niin tarkkaan tiedä, mikä se hyvä laatu on, niin vähän hankala sanoa juuta tai jaata. Ja mitkä asiat painaa mitenkin paljon. Ja mitä oikeastaan halutaan. Jos budjetti on 700 euroa, niin sillä saa jo erittäin laadukkaan action-kameran, jolla saa sekä elävää että liikkumatonta kuvaa. Sillä saa jo järjestelmän ja sille kotelon. Myös pokkarin, jolla voi kuvata veden alla. Myös pokkarin ja kotelon.