Vuonna 2003 sain haltuuni K-kortti nimisen firman jäämistöä. Laitan niitä tiputellen tämän otsikon alle. Jos joku on ollut täällä aikaisemmin, niin suokaa se minulle anteeksi. Muistini on hyvä, mutta hämmästyttävän lyhyt. Aluksi kaksi postikorttia, ettette saa liikaa tavaraa korvienne väliin, voisi aiheuttaa ahdistusta. Kapa
Vs: Corneville Collection Auts, kyllä mä tulen näkemään painajaisia tosta ekasta. Mikä sun suhde näihin siis on? Onko kuvat sun ottamia? Toisessa on niin mukava kuva, että on melko yllättävää, että se on painettu postikorttiin.
Vs: Corneville Collection Valtiontalo-kuva vaikuttaa ennennäkemättömältä. Hienoa siinä on elinkeinoelämän ja kunnan liitto (ja Aallon arkkitehtuurin ylpeä esittely). Kuitenkin, 2003 elettiin design management -ajattelun huippuvuosia ja Sonera olisi varmasti halunnut logonsa kuvan nurkkaan täsmälleen oikeanlaisena ja väreissä.
Vs: Corneville Collection Taitaa nyt kuitenkin olla jonkin sortin kuvitteellinen projekti tässä meneillään.
Vs: Corneville Collection Näyttelyni vuodelta 2003, jossa yksi seinä täyttyi 150 postikortista. Niistä jotain 120 oli omatekemiä. Kehitin K-kortti nimisestä firmasta tarinan, jossa konkurssipesän roskalavalta olin muka löytänyt nuo kortit. Meni aika monelle täydestä Kuvat oli mustesuihkuprinttejä postikorttikoossa ja "vanhempia" olin käsitellyt siten, että näyttivät vanhoilta ja käytetyiltä (kulumia, rasvaläikkiä, taitoksia jne...) Myin jopa muutaman yhdelle postikorttien keräilijälle. Halvalla tosin, 20€ kappale. Kapa
Vs: Corneville Collection Nämä postikortit ovat kyllä "järkyttävän" hienoja aikansa luomuksia! P.S. Näitä katsellessa sitä ymmärtää selkeämmin mitä digitalisoituminen on tuonut valokuvaukseen ja painotyöhön.
Vs: Corneville Collection Kauheaa jälkeä, olette loistava! Opiskelu Terkut ja Viitaniemen Amiskortti naurattavat tuhottomasti. Erikseen esiteltynä pari näistä menisivät kyllä Harmaala-kauden/ysärin alun matkamuistokortteina läpi.
Vs: Corneville Collection Näyttivät kyllä varsin aidoilta kun noista osaa sai kädessä pidellä, niitä oli joskus sinulla mukana jollakin tapaamisella, komeita olivat!
Vs: Corneville Collection Hauska katsella näitä tutuilta kulmilta otettuja kuvia. Aikaperspektiivi vääristyy mukavasti. Ja ehkä se vaikuttaa siihenkin miten näen ympäristöni nyt ja tässä.
Vs: Corneville Collection Ruudulla osa ei tule oikeuksiinsa. Esimerkiksi syväpainoa jäljittevä rasteri tulee vasta printissä sellaiseksi, kun se voisi olla oikeasti. Siihen vaikuttaa myös valittu paperi. Näytöllä näyttävät enemmän tai vähemmän huonosti tehdyltä sutturakeelta. Kapa
Vs: Corneville Collection On kyllä mainiota settiä ja 120 korttia on kunnioitettava määrä! Toivottavasti saadaan nähdä kaikki