Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vermolla tapahtuu

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana artur, 27 Syyskuu 2006.

1. artur

artur

227
    0
    0
    Kävimme viikonloppuna Vermon radalla kuvaamassa hevosia...

Lisää juttua ja kuvia raveista kyseisestä illasta blogissani.

2. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Melkoisen häiritsevästi nousee taustat esiin, Keinoja vaan ei varmaan ole paljoa, millä parantaa.. polttoväliä lisää, isompaa aukkoa.. kuvauspaikka voi olla ongelmallinen etsiä paremmaksi. Valo aika vaisua, mutta minkäs teet, ravit on kun on...

Ei kuva huono ole, noihin vaan huomio kiinittyy, ehkä joku valokuvaamaton henkilö näkee kuvan ihan toisin, ravin ystävä melko varmasti :)

3. artur

artur

227
    0
    0
    Raviradalla kun on mainoksi niin ne kuuluu raveihin, en rupea niitä poistamaan Photarilla. Jos kuvauskulma olisi ollut ylempänä niin samaa fiilistäkään ei olisi ollut.

Sigma 28-300 3.5-5.6 oli käytössä.

Olisin voinut käyttää sitä 5.6:sta, mutta kun tulee pehmeetä jälkeä. f/9 on kelvollista tuolla linssillä.

Niin ja kello oli jo yli kuuden eikä vieläkään kentän valaistuksia laitettu päälle. Sen takia oli ISO 1600.

4. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Hevosen asento on kuitenkin onnistuneen oloinen. Nuo taustat on varmasti yleinen rasite noissa raveissa ja varmaan kuvauspaikoista on vaikeuksia jossa voisi mielenkiintoisia kuvakulmia saaha. Okei, pieni harmaa kalvomaisuus kuvassa eli ilma ollut aika harmahtava selkeesti.

5. cysna

cysna

310
    0
    0
    Ois voinu jättää kokonaan käymättä ;)

6. juice

juice

912
    0
    0
    Jos tuo on f/9, niin kylläpä on suttuisen näköistä. Mars vaan linssikauppaan, ja jotain kiinteätä ja valovoimaisempaa tuon zoomin tilalle. Jos Canonilla kuvaat niin edullisimmasta päästä on 200/2.8, ja vähän isommalla rahalla sitten 300/2.8 ja 400/2.8.

7. oopa

oopa Member

142
    1
    16
    Mä kuvasin Kuninkuusraveissa pari kuvaa 70-200mm f/2.8L -lasilla ja hieman pidempi olisi voinut putki olla. Esim. 1.4x perässä.

Bill Frakes osaa homman:

http://www.apple.com/aperture/profiles/frakes.html

Minä en niinkään:

http://pintaliitodesign.com/portfolio/kunkkarit.jpg

8. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Vaikuttaa, että kirjoittamastani ei oikein tykätty?
    en pahalla noita korjausehdotelmia tarkoittanut, en edes pidä niitä korjausehdotelmina, kunhan toin ajatuksia esiin... Kuva vaan ei sytyttänyt mainituista syistä, olen pahoillani, että yritin hahmotella, että miksi ehkä.

Hyviä kuvia sinulla on, vaikka tämä ei ollut mieleen.

9. artur

artur

227
    0
    0
    Mä en ainakaan ottanut pahalla, hyviä kommenteja annoit. Täydensin niitä vaan mun selityksillä miksi jokin tehtiin näin ja noin.

10. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ok! mukava kuulla :)