Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Verkkokaupan "palvelua"

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Harald, 28 Kesäkuu 2007.

Vs: Verkkokaupan "palvelua"

Kova olet syyttelemään......

Laitetaan nyt oikein näkyviin se, mitä mihin viittaat:

"Nettikirjoittelu johti tuomioon törkeästä kunnianloukkauksesta. Syyttäjän mukaan syytetty oli esittänyt asianomistajasta ja hänen edustamastaan xxxxxxx Oy -nimisestä yrityksestä valheellisia tietoja ja vihjauksia www.xxxxxx.org -nimisellä internetin keskustelufoorumilla aiheuttaen asianomistajalle kärsimystä ja halveksuntaa sekä huomattavaa vahinkoa hänen liiketoiminnalleen.Syyttäjän mukaan rikos on katsottava kohdennetuksi myös asianomistajaan, vaikkei häntä ole syytetyn kirjoituksissa nimeltä mainittu, sillä xxxxxx Oy on pieni liikeyritys, joka henkilöityy omistajaansa. Syyttäjä kiinnitti huomion myös siihen, että syytetty on itsekin xxxxxxx alan yrityksen osakas."

Eli sanot aika suoraan minun levittävän valheellisia tietoja ja vihjauksia tässä asiassa...... toisaalta olen liikuttunut huolenpidostasi asian suhteen, mutta ole huoleti, en usko millään taholla olevan haluja viedä asiaa pidemmälle.

Jos luet tarkemmin tekstiä, huomaat, että pidin tarkoin huolta siitä että kerroin vain sen miltä asia minusta näyttää. Sitä sanotaan asiakaskokemukseksi. Jos sen perusteella että koen minulle ouhutun vaillinaista ja/tai muunnettua totuutta ja tehtyjen toimenpiteiden kannaltani johtaneen toimitusajan kaksinkertaistumiseen kuukaudesta kahteen ellen olisi itse puuttunut asiaan, johtavan leivättömän pöydän ääreen, niin olkoon.

Jos pikkuteemu  traumasi tältäosin liittyvät johonkin suurempaan epäonnistumiseen liiketoiminnan alueella, niin täytyy todeta käsityksesi asiakkaista ja asiakaspalvelun tavoitteista sellaisiksi, että en ihmettele yhtään epäonnistumista sillä saralla, jos näin on siis päässyt käymään.

Asian käsittely loppuu osaltani täällä tähän. Toivon saavani laitteen huomenna ja siltäkin osin jutun päättyvän onnellisesti.

1. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

ja jatkuu ja jatkuu vaan. helvetin puupää, laitoin linkin kun sitä pyysit.
    korpifilosofin taidoistasi sanoisin että voisit lopettaa sen muitten puolesta ajattelemisen jos se ei tuon paremmin onnistu.
    mulla ei ole mitään liiketoimintaa, ei traumoja, eikä katkeruutta, mua vaan ärsyttää valittajat.

2. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

Mitä väliä sillä on, kuka teki virheen? Varmuudella tarkoitan, että tilausprosessissa on mahdollista täpätä väärä toimituspaikka vahingossa. Se ainoa viesti, jossa toimituspaikka luultavasti oli, on tilausvahvistus email, ja se ei ole enää tallella. En luullut tarvitsevani sitä.

Jos he olisivat laittaneet minulle vastauksen, että tilasin sen muuten Ruoholahteen ja että kuljetus maksaa xx €, niin juttu olisi selvä. Haen tai maksan.

Mutta ei näin ei toimittu eli toimituspaikka oli mitä ilmeisimmin Pirkkala (heidän koneellaan se kyllä näkyy), kuten omakin käsitykseni oli.

En esittänyt tässä kohdassa mitään vaatimuksia vaan totesin mielestäni tilanneeni sen Pirkkalaan. En näe tässä mitään ongelmaa....  Ongelma syntyi siitä, että toimituspaikan muutos heidän järjestelmässään johti tilauksen peruutukseen ja uuden laitteen tilaamiseen viikkojen toimitusajalla ilman että asiaa olisi kerrottu minulle. Sen sijaan minulle kerrottiin useaan otteeseen laitteen olevan matkalla Pirkkalaan ja tulevan tämän viikon alussa.

Itse en toimituspaikkaa ole muuttanut tilaamisen jälkeen. Miksi moista olisin tehnyt? älytön ajatuskin, muuttaa nyt jollain aktiivisella toimenpiteellä toimituspaikaksi sadanviidenkymmenen kilometrin päässä oleva paikka kymmenen kilometrin sijaan....

Mutta nyt tämä on sitten ohi. Kiitos kaikille epäilijöille. Minähän se tässä varmaan se ääliö olenkin ja asiakaspalvelun poitsut oikeassa........ olipahan tosi virkistävä asiakaskokemus.

3. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

Jotain selitystä hain, kun aina olet näissä asioissa äänessä samoilla argumenteilla....

Eli nöyrää pitää olla, jotta saa sitten palkinnon sitten taivaassa......  nöyristä lapsista nöyrin... otan osaa... tuolla asenteella on tämän yhteiskunnan palveluja kehitetty jo kauan ja se näkyy kyllä... ota se mitä armollisesti annetaan kun annetaan, kiitä ja maksa iloisella mielellä vaikka kuinka korpeaisi. Eiköhän hallintoalamaisen nöyristelystä ja hallintovirkamiehen ylimielisyydestä olisi jo aika päästä eroon edes kaupankäynnissä ja vaatia, että asiakasta kohdellaan säällisesti... sillä siihen sinun asenteesi tuntuu viittaavan... maksa äläkä valita ja vaadi...

4. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Pistinpä pari aiheeseen kuulumatonta viestiä poistoon. Jperala ja jussipupu voivat jatkaa keskustelua vaikka yksäreillä jos siltä tuntuu.

5. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

Kylláhán se niin on ettá oikeasta tai kuvitellusta huonosta palvelusta kuuluukin valittaa netissá, eiká varsinaiselle kauppakumppanille. Miten asia muka etenisi muuten?

6. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

Noh, voisin auttaa sun spekulaatiotasi ja ymmärtämistäsi vähän jos se kerran noin kiinnostaa.
    Jos sä myisit mulle printterin ja lupaisit että on maanantaina mulla. tiistaina kurvaisin teidän pihaan ja sä lähtisit 5 minuutin päästä ruoholahdesta itse hakemaan omalla autollas mulle printterin. Mä taas en avautuisi vaimolle, sun vaimos tai naapurin Iitalle asiasta lainkaan.

7. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Paljonko ne katteet pienenee / kulut kasvaa, jos firmalla on liikennettä toimipaikkojen välillä päivittäin..

Hyvään palveluunhan kuuluisi että vaikka asiakas mokaisi, virhe korjattaisiin mahdollisimman sujuvasti.

8. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

"Kauppakumppanille" on jo avauduttu ihan riittävästi. Miten luulet näiden olevan toisensa poissulkevia vaihtoehtoja, että jos netissä, niin ei asiakaspalvelussa ja vice versa? kirjallista sepustusta en ryhdy tekemään, jääköön homman viestintä firman sisällä heidän sisäisen laatujärjestelmänsä hommaksi, jos heillä sellainen on. Siitä heille palkkaa maksetaan. Minä en siitä saa penniäkään, että autan heitä tämän enempää tössimään vähemmän.

Asia eteni, printteri saatu. Asioin vastedes muualla.

9. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

Tavara asiakkaalla ~26 tunnissa siitä kun virhe havaittiin. Olipa huonoa asiakaspalvelua. Just joo.

10. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

Höpö höpö, todellinen aika oli kahdeksan päivää....  virhe väärästä toimituspaikasta havaittiin viimeviikon torstaina ja tavara oli perillä tämän viikon perjantaina.

Mistä hitosta sinä sen 26 tuntia otit?

26 tuntia sitten havaittiin, että myyjä ei ollut vielä tehnyt todellisuudessa toistaiseksi (seitsemän päivän aikana) elettäkään saadakseen tavaran perille tällä viikolla.... just joo, siitähän se laskenta todella vasta alkaakin...

Ainoa mihin he tänä seitsemän päivän aikana kykenivät, oli jättää saapunut tavara Helsinkiin ja tilata Pirkkalaan uusi joka saapuisi reilun kolmen viikon kuluttua tilauksesta... olen pahoillani, mutta en voi pitää tuota riittävänä toimenpiteenä tavaran toimittamiseksi minulle.

Mikä ihmeen halu eräillä on ehdä minusta vaikka väkisin vääntämällä syyllinen ja turhanvalittaja myyjän tahallisesta toimitussekoilusta? sillä tahallinen se oli sen jälkeen huomasimme paketin menneen väärään noutopaikkaan, koska se perustui heidän sisäisiin toimintaohjeisiinsa, joita asiakaspalvelun kaveri kertoi vain noudattavansa. Zum befehl, Herr Lagermeister, naturlicht.

11. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

kaippa ihmisiä vaan vituttaa aihe kun, kameroita ei myydä eikä korjata enää missään mistään ei saa kunnon kuvia ja saksasta on aina ostettava ja hommat menee toivotaan toivotaan pohjalta. luulen haraldi että tässä ollaan vähän niinkuin samalla puolella kuitenkin.

AAMUEDIT:

..filkan myyntiä lopetellaan, valokuvan arvo vaan laskee ja laskee (vrt. diki, koirakuvaajat, omientissienkuvaajat), printtereitä lähetellään vääriin kauppoihin, laatu ei ole kilpailu valtti...

12. F100

F100

25
    0
    0

Eivätkä toimineet verkkokaupan(.com) omien toimntaohjeiden mukaankaan.
    Helsingissä (tai pirkanmaalla) hyllyssä olevia tuotteita ei voi tilata netistä. Luultavasti puhelimessa ollut tyyppi sekoitti tuohon.

Mutta tilaus ei ole ollut hyllyssä, vaan varastossa odottamassa tilaajan noutoa.

Yksi tapa olisi ollut tehdä niin että peruuttaa tilauksen. Sen jälkeen tuo on vapaana helsingin varastossa ja sen voi tilata noudettavaksi Pirkkalan liikkeeseen, seuraavaksi päiväksi.
    Miksi ei tehneet niin että olisi lähettänyt heti on mysteeri. Kesäsijainen ?

Mitä eroa on gp:llä ja ei-gp:llä ?
    NetAnttilasta saisi:
    http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=256091&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=28159&categoryId=20187
    Hinta on hieman kovempi.

Mitä eroa tuolla B9180:lla on muuten Photosmart8750 malliin ?
    Pitäisikö alkaa suunnitella printterin vaihtoa ...

13. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

No yksi virhe johtaa toiseen jne. Ihan inhimillistä. Nyt kun ei tiedä mihin olet sen alun pitäen tilannut, niin siitä tuo 26 tuntia. Jos sen Pirkkalaan alun pitäen tilasit, niin silloin se on kahdeksan päivää. Ja kuten tuossa edellisessä sanottiin, niin käynyt kämmi. Sitä sinun printteriäsi pidetty sulle varattuna Ruoholahdessa, kun uusi tilaus on tehty. Kannattaa aina säilyttää tilausvahvistus niin pitkään, että tavaran on saanut. Se on nyt olennaista mihin sen tilasit, koska jos tilasit Ruoholahteen, niin silloin odottaisi sinultakin hieman kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Jos taas Pirkkalaan tilasit, niin onhan firma tehnyt montakin asiaa väärin ja rikkonut kuluttajapalvelusopimuksia.

Ja höpö höpö, en minä mitään ole sinusta väkisin syyllistä vääntämässä. Kirjoittamasi perusteella herää kysymys, että oletko itse väkisin antamassa verkkokaupasta huonompaa kuvaa kuin siihen ehkä olisi aihetta. Ainahan se vituttaa, jos asiat ei mene kuin elokuvissa, mutta aikuisten oikeasti kannattaa miettiä hetki ennen kuin toisia ryhtyy julkisesti syyttämään ties mistä. Ihmetyttää vaan kun itsellä ei ole koskaan mitään ongelmia ollut ko. yrityksen kanssa. Tilauksen muutokset ja kerran tuotevaihtokin onnistui hyvin, vaikka silloin niiden ei olisi edes tarvinnut siihen suostua.

[QUOTE>
    [/QUOTE]
    Tää olikin vissiin mulle..? Ei sillä ole mitään väliä monta markkaa maksaa tai menee, kun se ei ilmaista ole.

Loppu hyvin. Toivottavasti Murphy ei enää seuraa.

Edit. Ja jos olisit sen alun perin Ruoholahteen tilannut, niin silloinhan liike on tullut sinua vastaan. Mitään väärää se ei olisi tehnyt, vaikka olisi toimittanut sen printterin sulle vasta 14.7. Sori, mutta näitä juttuja joutuu lukemaan kriittisesti. Onhan täällä ennenkin syytetty rahoitusyhtiötä "suuresta puhalluksesta", vaikka asiakas oli itse toiminut sopimuksen vastaisesti.

14. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

No joo, miten sen nyt ottaa, kyllähän siinä jotain pieniä kuluja tulee, jos sen skannerin lastiin mukaan ottaa.. Joku joutuu sitä käsitteleenkin niin tulee tuntipalkoista pieni osa.. Mutta JOS se on liikkeen puolelta vahingossa mennyt Ruoholahteen, niin luulisi tuon olevan se vaihtoehto nro. 1 toimittaa se asiakkaalle Pirkanmaalle, ennemmin kuin uusi tilaus.

Jos asiakas on tehnyt virheen, kannattaisi se silti niin toteuttaa, eikä pistää odottamaan uutta. Skanneri kuitenkin on tullut Suomeen jo.. Kyllä mä veikkaan että jos vaikka vanhemman ihmisen pistää nettitilauksia klikkailemaan, niin virheitäkin tulee. Sitä se on kun ei kasvotusten asioita voi oikeastaan hoitaa, kun tavaraa ei hyllyssä ole, niin turha se on mennä paikanpäälle. Kasvotusten ei varmaan tarvis erikseen sanoa, että tilaa sit tänne se mieluummin kuin Helsinkiin. Onhan se tietty silti oma moka, jos jättää sen toimituspaikan valitsematta ja oletuksen on Ruoholahti, mutta...

15. Vs: Verkkokaupan "palvelua"

En tilannut sitä Ruoholahteen. Tälle kannattaa laittaa nyt piste. Tarkistettu on.

Sinulla on omituinen käsitys hyvästä asiakaspalvelusta:

Luvatun alkuperäisen 2-4 viikon sijaan 7-8 viikkoa on ihan ok toimitusaika.
    Alkuviikkoon (25-26.6.) luvatun toimituksen sopiva toimitusaika on 14-15.7.

????  voi hyvänen aika, oletpa vähään tyytyväinen.

Ja kun vielä todistetun tietoisesti (saman puhelun alku ja loppu, sama "asiakaspalveluhenkilö") väitetään tavaran olevan hetimiten saapumassa Pirkkalaan, ainostaan tarkkaa auton saapumisaikaa ei voida kertoa kun ei kuulemma tiedetä mihin autoon se on ehtinyt, (sama laulu kolmessa edellisessä puhelussa) ja sitten kovisteltaessa tunnustetaan ettei se ole mihinkään lähtenyt, vaan muutaman viikon päästä on tulossa toinen laite. Minusta tässä mättää aikalailla.

Ehkä se on vaan sitä, etten pidä kusetetuksi tulemisen tunteesta..... te taidatte nauttia siitä, vai meneekö teille läpi mikä tahansa selitys, miten ristiriitainen tahansa.

Ja kiltisti kiitätte ja pokkaatte:

"Loman lopullahan minä sen printterin oikeastaan halusinkin, sopivasti valmiina käyttöön kun palaan elokuussa töihin, anteeksi kun turhaan teitä toukokuussa häiritsin tällä tilauksella, kyllä te paremmin minun tarpeeni tiedätte kuin minä, kiitos vielä kerran kun sain odotella sitä saapuvaksi koko viikon, turhaan minä hätäilin sille rakennetun pöydän ja työpisteen muutostenkin kanssa, olisihan minun pitänyt ymmärtää ettei niitä vielä tarvita, olittehan ilmoittaneet sen olevan vasta Helsingissä, pitkähän se automobiilin matka tänne Hämeeseen sieltä rintamailta on ja teillä tärkeämmät kiireet kuin nämä minun mitättömät tilaukseni"  :-9

16. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113

[QUOTE>
    [/QUOTE]
    Totta kai, jos virhe on liikkeen puolella. Kuten aiemmin jo tuolla sanoin, niin sitä tilausta ei olisi edes pitänyt perua ja tehdä uutta, vaan vaatia hoitamaan se tilaus loppuun. Kun noin oli tehty, niin siksi epäilinkin, että tavara oli tilattu Ruoholahteen.
    Olet ihan oikeassa. Eipä kukaan kusetetutksi tulemisen tunteesta tykkää. Olisit kertonut heti, miten asia oli, niin olisit minunkin turhalta mussutukselta säästynyt. Kun ei voi kaikkia asioita tietää, niin semmosta sattuu. Kirjoittamasi perusteella oli suuri mahdollisuus kummankin puolisiin inhimillisiin erehdyksiin. Pahoittelen aiheettomia epäilyjä. Anteeksi.

Lisäystä vielä. Ei ollut tarkoitus olla kusipää. Miten aiemmin ymmärsin, niin tarkoitin vaan, että jos olisit saanut sen heti maanantaina, niin olisit saanut hyvää asiakaspalvelua. Ja kun virhe korjattiin heti, niin "normaalia". Jos olisit saanut 14.7., niin silloin palvelu olisi ollut huonoa. Mutta kun alun perinkään ei ollut sinun huolimattomuudesta johtuvaa, niin shit happens.

17. fouro

fouro

17
    0
    0

[QUOTE>
    [/QUOTE]

Oikeastaan internet ja keskustelupalstat ovat kuluttajalle sinänsä hyvä paikka avautua. Tietenkin virheestä kannattaa liikkeeseen myös ilmoittaa, mutta jos jollain yrityksellä asiakaspalvelu on todellakin huonoa, leviää siitä sana herkästi useassa paikassa netin välityksellä ja yrityksen on parannettava asiakaspalveluaan tai asiakkaat katoavat.

Tämän lisäksi avautuminen saattaa myös auttaa muita ihmisiä valitemaan ostopaikkaa vähän tarkemmin. Tietenkään päätöstä ei kannata tehdä yhden viestin ja yhden ihmisen kokemusten perusteella, mutta eipä niitä kokemuksia muuten saada esille, jos joku ei avaa keskustelua.

18. 4x5

4x5

1 986
    0
    0

[/QUOTE]

Joopa joo :-D
    Melko nopeasti voitaisiinkin kerätä Suomesta tilasto, jonka perusteella voisi todeta ettei yksikään yritys tai palvelu toimi täällä.
    Kertokaapa nyt mulle yritys jossa ei koskaan tapahdu väärinkäsityksiä tai virheitä? Itsehän ette tietenkään koskaan tee työssänne virheitä?

Nettivalittaja aiheuttaa nimenomaan juuri tämän säikeen tyyppisen vyörytyksen, jonka jälkeen ainakaan minä en asioisi Verkkokaupassa luettuani tämän.

Veikkaanpa että yksi syy esim filmien häviämiseen kaupoista on ollut muutama vuosi sitten netissä lietsottu kohtuuton hintavertailu Suomen ja maailman halvimpien ostopaikkojen välillä. Nyt sitten saadaan sitä mitä tilattiin.
    Nettivalittajalla on paljon valtaa mutta ei pätkääkään vastuuta.

19. Vs: Verkkokaupan palvelua

Olet täysin oikeassa, ja sitä valitusta ja sabotointia joskus jopa kehdataan sanoa informaatioksi ja keskusteluksi ;-)