Istun tässä aivan äimän käkenä....... lopettelin juuri puhelun Verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Aiheena oli HP:n Photosmart Pro B9180gp printterin tilaukseni. Ei siis mikään parin euron muistikortin tilaus. Koko tarina on seuraava: Tilatessani annettiin toimitusajaksi muistaakseni 2-4 viikkoa. En siis hätäillyt sitä odotellessani, joskin aloin odotella sitä kolmannen viikon alettua.... mutta tähän asti siis kaikki kunnossa. Reilut kolme viikkoa tilauksesta, viime torstaina 21.6., sain sitten ilmoituksen, että laite on saapunut ja noudettavissa Ruoholahdesta... Häh.. Ruoholahdesta? Pirkkalaanhan minä sen tilasin. No, ei kun vastausmeili peliin ja nopsa vastaus tuli takaisin, että homma hoituu, perutaan tämä tilaus ja tehdään uusi, laite noudettavissa Pirkkalasta ensiviikon (siis tämän viikon) alussa. No, ei kun odottelemaan. Soitin maanantai-iltana sitten asiakaspalveluun että missähän se on tulossa, vastaus oli, että matkalla, teille tulee email ja tekstiviesti kun se on noudettavissa. Saman vastauksen sain heiltä tiistaina ja keskiviikkona. Tänään aamulla sitten selailin Verkkokaupan saldoja ja huomasin, että ao. printterin saldo on varastossa Helsingissä yksi kappale. Hetkinen.... miten se voi olla vielä torstaina varastossa Helsingissä, kun sen piti lähteä jo viime torstaina kohti Pirkkalaa? puhelin käteen ja kyselemään. No, nythän selvisi moni asia, kun osasi kysyä oikean kysymyksen. Hitot he sitä printteriä olleet mihinkään siirtämässä. Olivat tilanneet uuden. Ja se sitten olisi tulossa Pirkkalaan, toimitusaika uudet 2-4 viikkoa. Tässä kohdin minulta paloivat hihat ja tämä "asiakaspalvelu" sai kuulla kunniansa. Eli kun kysyin alkuviikosta toistuvasti tuloaikaa Pirkkalaan, minulle oli mitä ilmeisimmin aivan tieten tahtoen valehdeltu että tulee tällä viikolla. Haluaisin todellakin kuulla toisen millään lailla järkeenkäyvän selityksen niille tiedoille joita minulle tuolloin annettiin...... Nyt kun se Helsingin printteri on ilmeisesti aikuisten oikeasti tulossa tänne, niin heidän saldoissaan lukee että yksi lisää on tulossa 14.7.2007, eli tämä on se minulle uudelleen tilattu laite. Kyllähän he sen toimitusajan omista näytöistään näkivät minun kanssani puhuessaan, kun se heti sen ensimmäisen lähdettyä siirtymään ilmestyi nettisivujenkin listaan.... Jos en olisi älynnyt juttua heidän saldoistaan, he olisivat kai jatkaneet sumutusta. Milloinkahan he ajattelivat myöntää, etteivät olleet aikoneetkaan siirtää sitä Helsingin laitetta, vaan olivat tilanneet minulle täydellä toimitusajalla uuden.... Kun kehotin heitä viimeisen puhelun jälkeen miettimään tätä prosessiaan uudelleen, niin kaveri totesi kylmästi että näin sen ovat suuret pomot miettineet ja tämä on mennyt juuri oikein, tilataan uusi, ei siirretä, vaikka sen uuden tavaran toimitusaika on viikkoja.... Onko todellakin heitä ohjeistettu valehtelemaankin toimitusaika, jos eivät aio siirtää tavaraa Helsingin ja Pirkkalan välillä? Puheluissa useaan kertaan (ainakin kaksi eri kaveria) sanottiin, että heillä on useaan kertaan päivässä liikennettä Helsingin ja Pirkkalan välillä päivittäin. Näin he vahvistivat vielä antamaansa tietoa, että Helsingin kone siirretään Pirkkalaan ... ja tosiasiassa heillä oli ohjeet toimia ihan toisin. Kertaakaan viime torstain jälkeen he eivät maininneet, että tässä tehtiinkin ihan kokonaan uusi tilaus maahantuojalta. Sekin tieto olisi saanut minut reagoimaan, koska tiesin sen toimitusviiveen viikoiksi. Eli pojat toimivat täsmälleen sisäisten ohjeidensa mukaan ja valehtelivat siitä mitä tekevät. Kun tivasin syytä miksi minulle kerrottiiin heidän toimistaan aivan toista kun mitä he oikeasti tekivät, kaveri ei edes yrittänyt kiistää, oli vain hiljaa.... Näköjään kiva työpaikka kavereilla, pomon ohjeiden pohjalta asiakkaille suoranaisten valheiden kertominen..... Yhteenveto, eli miksi tämä vuodatus: 1. Alkuperäinen toimitusaika luvatun sisällä, eli ok 2. Virheellinen noutopaikka, mutta helposti korjattavissa oleva asia, heidän omien nettisivujensakin mukaan tavara siirtyy Pirkkalaan parin päivän toimitusajalla 3. Korjaustoimenpide todella omituinen, tilataan asiakkaalle uusi laite kolmen ja puolen viikon toimitusajalla (21.6.-> 14.7.) 4. Valehdellaan asiakkaalle siitä miten korjaava toimenpide on tehty 5. Valehdellaan asiakkaalle toimitusaika 6. Lähdetään toimittamaan asiakkaalle hänen tilaamaansa ja heille jo saapunutta laitetta vasta hänen todella tiukan vaatimuksensa jälkeen Jos en olisi asiaa itse huomannut, saisin laitteen vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen ja alunperin tilaamani laite olisi myyty ensimmäiselle kysyjälle Helsingissä...... Tuon tämän näin julkisuuteen, koska heidän esimiestensä tavoittaminen puhelimella tai maililla ei onnistu yhteystietojen puutteen vuoksi.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Verkkokauppa.com toiminta varasto- ja tilauskamojen suhteen on aina ollut tosi epämääräistä. Itse tilasin taannoin wacomin A4-kokoisen tabletin kun ei hyllyssä pirkkalassa näkynyt. Tuli ilmotus et noin viikko toimitusaikaa; parin päivän päästä pirkkalan myymälässä oli 1 kpl hyllyssä, mutta jouduin odottamaan omaa tilaustani noin viikon. Toki olisin voinut perua tilauksen ja hakea sen yhden sieltä hyllystä mutta laiska kun olin. Outoa kaupankäyntiä.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Varsinaiseen vuodatuksen syyhyn liittymättä: Omien ja tuttujen kokemusten perusteella Verkkokaupan toimitusaika "2-4 viikkoa" tarkoittaa ainakin tietokonekomponenttien osalta "Ei pienintäkään hajua, voi olla kaksi viikkoa tai kaksi kuukautta". Mulla ei kärsivällisyys riitä tuommoisen odottelemiseen ja vääntämiseen aspan kanssa jos alkaa viipyä. Jos tuote näyttää 2-4 viikon toimitusaikaa hommaan sen muualta vaikka maksaisi pari euroa enemmän.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Jos tuon vermeen olisi saanut jostain suoraan hyllystä, olisin voinut maksaa kohtuullisestikin enemmän, mutta harva puulaaki edes listaa noita tuon luokan laitteita. Nykyään tavaraa ei meinaa saada kuin n ettikauppojen kautta, ja sitten se on tällaista säätämistä. Tulee ikävä vanhoja "hyviä" aikoja, jolloin kauppiailla oli tavaraa jopa hyllyssäkin. Nyt sitä ei ole kenelläkään. Kivijalkakaupatkin ovat tilauksien tekemisen paikallispäätteitä, toimitusvarmuus yleensä jopa nettipuljuja epävarmenpaa ja hitaampaa....
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Tarkkana pitää olla, oli instanssi mikä tahansa... olen huomannut että suuretkaan lupaukset eivät välttämättä pidä paikkansa ja sovitusta poiketaan kovin helposti... ja vielä jos sattuu itse olemaan ottavana osapuolena niin ei voi kuin kärvistellä ;D ;D Mutta toivottavasti kaupat onnistuvat joskus ja jossain. ps: tällaisilla avautumisilla voi saada globaalin miehen palstakaveriksi ...varoitus...
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Sikäli hyvä että verkkokaupassa näyttää mitä on hyllyssä. Ne toimitusajat onkin sitten vain osviittaa eli karkeita arvioita. Melkeinpä kannattaa juuri vain tilata sellaista mitä on varastossa, eli unohtaa ne jotka on tilaustavaraa. Ellei sitten tosiaankaan ole kiire saada. Ihan hyvin tuo on toiminut ne verkkokaupan toimitukset kuitenkin omalta kohden, eli positiivinen vaikutelma vaikka onkin ollut joskus tarpeeksi pitkiäkin tilausaikoja. Onhan niitä juttuja ollut verkkokaupankin tavoissa mitä kuullut, kuitenkin kannattaisi niissä asiakaspalveluissa olla aika "palveluhenkisiä" kun pahat uutiset levieävät helposti netissä.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Eipä toimitusajoissa tässä yhteydessä mitään valittamista ollut. Ne meni ihan nappiin. Jäisi tänäpänä moni tavara ostamatta, jos pelkkään hyllytarjontaan pitäisi tyytyä
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Jos asia menee niin kuin olet kirjoittanut, niin onhan sinulla mahdollisuus tehdä reklamaatio ja pyytää korvausta siitä aiheutuneista kuluista. Myös välillisistä. Ne on sinun oikeuksiasi. Tuollahan kirjoitat, että se luvattiin tämän viikon alkuun. Luvatuista toimitusajoista on pidettävä kiinni. Ihmetyttää, miten on yleensä mahdollista, että tuote on mennyt väärään paikkaan. Ei se tilaus voi itsekseen muuttua matkan varrella. Oletko aivan varma, että olet tilannut sen Pirkkalaan? Miksi ihmeessä se tilaus on peruutettu, jos virhe on sattunut verkkokauppa.com:ssa? Ei sinun olisi edes pitänyt hyväksyä sellaista, jos kerran olet tavaran sinne Pirkkalaan tilannut. Ihmetyttää kyllä kovasti, kun itse olen verkkokaupasta ostanut paljon, eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Se miksi se on mennyt väärään paikkaan ei tietty ole minun tiedossani. Tilaukseni oli toki Pirkkalaan, mutta sillä nyt ei sinällään olisi ollut väliä. Olisin joutanut tuon pari arkipäivää lisää odottelemaankin. En alkuperäistä tilausvahvistus mailia löytänyt, enkä muutenkaan halunnut mennä mihinkään syyttelylinjalle, annoin sen olla kenen virhe moinen oli, tekevälle sattuu. Nopea korjaava toimenpide oli minusta tärkein. Mutta että toiset neljä viikkoa vain siksi että he eivät halunneet lähettää sitä juuri saapunutta tänne Hämeeseen..... Torstaina saapumisilmoituksen jälkeen käytiin seuraava ensimmäinen viestienvaihto: Minä: "Moi Luulin tilanneeni sen noudettavaksi Pirkkalan myymälästä. Milloin saatte sen sinne? " Verkkokauppa: "Hei, Ensi viikon alussa. Teen teille kokonaan uuden tilauksen, joten älkää ihmetelkö teille tulevia viestejä, tilauksen peruutuksista jne." Miksi heidän piti peruuttaa ensimmäinen tilaukseni ja tehdä toinen on minulle täysi arvoitus. Sitä he eivät kertoneet, että se uusi olikin todellisuudessa aivan kokonaan uusi tilaus, ei siis mikään sisäisen kirjanpidon juttu sen juuri saapuneen laitteen lähettämiseksi Pirkkalan myymälään kuten minun annettiin käsittää tähän aamuun saakka. Reklamaatio on sinällään oikeastaan jo tehty suullisessa muodossa. En ryhdy mitään kirjallista reklamaatiota tästä tekemään, jos saan laitteen huomenna. Jatkossa etsin vain toisen liikkeen tilauksilleni. Kaipa jostain joku luotettavakin toimittaja löytyy.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" kaitpa printterin katteet olisi menneet persneton puolelle jos sitä olisi edelleen lähetetty. siksi uusi. asiakaspalvelu on uhrattu nykyään säästösyistä. halpa hinta on ainoa kriteeri tämän päivän kuluttajilla ja kuvailtu toiminta on yleisesti hyväksyttyä koska hinta siis on halpa. netissä firmaan viittaaminen ja liiketoiminnan heikentäminen voi antaa dissaajalle hyvin nopeasti ison laskun. siis aikuisten oikeasti. suomessa syntyy ja kuolee nettikauppoja, verkkokauppa.com saa rispektiä pitkästä elinkaaresta ja tasaisesta toiminnastaan. kuvaillusta tapahtumasta nuriseminen on minusta ihan ylireagointia ja turhaa vaahtoamista.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Roskaa. Halvat hinnat saavutetaan sillä, että toimintaa virtaviivaistetaan ja tehdään virheettömästi. Virheistä ja niiden korjaamisesta pitääkin tulla persnettoa, koska ideana on, että niitä ei toisteta, mutta sen sijaan voitetaan eikä hävitä asiakasta. Se, mikä on bulkkia verkkokauppa.com:lle on yleensä harvinainen ostostilanne asiakkaalle ja asiakkaan logiikka on silloin eri kuin kauppiaan.
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Se, että pojat meinasivat pistää minut odottamaan toisen kuukauden tilaamaani tavaraa on siis aivan pikkuseikka, josta ei nyt kannata niin turhantarkka olla, niinkö? sinut minä haluan seuraavaksi asiakkaakseni tai sen edustajaksi ;-) Jos saat prossan pari halvemmalla, niin toimitusaika saa venyä tuplaksi? ai jai, meidän firma se tykkäisi moisista asiakkaista sinulle saisi vielä viivästyksen syistäkin valehdella mitä roskaa tahansa, saathan sen samaan hieman halvempaan hintaan ;-9 oikein kiva asiakas olisitkin, missä oletkaan töissä? lähetän myynnin pojat heti teille. Jos se sinua hieman lohduttaa, niin pulju nyt sattuu olemaan liki ainoa, joka em. vermeen listaa. Perusmallin hinnoissa Verkkokauppa ei ole edes kymmenen halvimman joukossa. Se siitä sinun halvimman jauhamisestasi. Soitat aina samaa virttä, olen huomannut. Syy on aina asiakkaan, joka kuulemma juoksee vain halvimman perässä ja näinollen saa mitä ansaitseekin. Mistä moinen katkeruus? Tämä ei ole dissaamista vaan täysin tosi tarina. Todellisista tapahtumista pitääkin sanan levitä. Se on sitä kuluttajansuojaa parhaimmillaan. Heidän toimintansa oli näkökulmastani täysin tahallista enkä ole vieläkään löytänyt mitään lieventäviä asianhaaroja. Kerropa sinä pikkuteemu, kun näiden myyjien puolella aina tunnut olevan, miten asiakaspalvelun poikien toiminta on selitettävissä loogisesti ja hyvään kauppatapaan nojaten? odotan mielenkiinnolla. edit. Ai niin, kuulisin myöskin mielenkiinnolla, mihin oikein viittaat, kun pelottelet aikuisten oikeesti seuraamuksilla puhumasta julkisesti pahaa kenenkään asiakaspalvelusta? esimerkkejä todellisista tapauksista? oikeuden päätöksiä? minkä tahon asiaa ajat yrittämällä sulkea asiakkaiden suita perättömillä (?) väitteillä seuraamuksista?
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Kova oot vaahtoamaan. Ajatus nyt oli kuitenkin sellanen että verkkokaupasta ei saa Helioksen palvelua. nettikirjoittelusta
Vs: Verkkokaupan "palvelua" [QUOTE> [/QUOTE] Sun sisäpiirisi tuntuu rajoittuvan sellaiseen, että lähettelet eräästä moderaattorista (joka kommentoi ihan aiheesta sinun alunperin melkoisen vääristelevää myynti-ilmoitusta) privaviestejä moderaattoreille ja nyt sotket verkkokauppa.com aiheiseen topiciin samat jutut. Kannattaisi miettiä pari kertaa tekemisiään, sanomisiaan ja niiden seurauksia. Annat itsestäsi melkoisen typerän kuvan, mutta toivottavasti se ei ole totta oikeassa elämässä... Nyt takaisin aiheeseen...
Vs: Verkkokaupan "palvelua" Ei tää asia oikeastaan mulle kuulu, mutta kun jotain tahoa syytetään jostain, niin kyllä jonkinlainen rehellisyys ja asioiden vääristelemättömyys omaltakin puolelta on aina aiheellista ja suotavaa. Ihmetyttää edelleen, ettet ole varma mihin sen alun pitäen tilasit. Jos olet sen Ruoholahteen tilannut, niin ymmärrätkö millaisia kuluja olet siinä tapauksessa yritykselle silkkaa omaa huolimattomuuttasi aiheuttanut? Tämä nyt on vaan spekulointia, mutta kun varmuutta ei tunnu löytyvän, niin miten validina muutakaan osaa tästä tositarinasta voi pitää. Aikuisten oikeasti sen toimituspaikan muuttuminen tilaushetken jälkeen taitaa olla aika vaikeaa muutoin kuin asiakkaan toimesta. Verkkokaupan järjestelmästä oli aikoinaan paljonkin juttua eri julkaisuissa.