Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Venheitä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jari Siren, 28 Syyskuu 2008.

Tuli eilen kuvattua venheitäkin.
    Onx kivoi?

1. Vs: Venheitä

Sommittelu ei oikein ole mun mieleen. Vene on kaikissa jotenkin hassussa paikassa, jotain on edessä, horisontti sotkee ekan veneen ylälaidan. Alimman tekisin pystykuvaksi, niin että vasemmalla olev puu ei näy, eikä etualan vesi.

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Venheitä

Eka ja vika. Eka sattuu vanhan puuvenemiehen sieluun muutenkin, mutta vastavalo on lisänä. Toki, jos olis jatkojalat ja kuvakulma hiukan ylempää, niin....

Vikassa kehystys puilla yms. toimii. Klisee tietysti, mutta eihän jutuista kliseitä tulisi, elleivät ne olisi kivoja.

3. Vs: Venheitä

Ihan kivoja. Kaksi viimeistä ainakin ovat mukavoita kahtella!

4. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

No ei oikein puhuttele, mutta pistää ihmettelemään että eikö teillä ole siellä Porvoon suunnalla muita purkkareita kuin tuo yksi ja sama Jeanneau Sunrise. ;)

5. Vs: Venheitä

Näin ne mielipiteet menee ristiin. Kakkonen mun mielestä. Heijastuksineen, aallonväreineen ja valaistuksineen toimivin, luo rauhallista tunnelmaa. Loput ei sitten iske, ei millään. Kaksi viimeistä liian levottomia oksineen ja ruokoineen ja ykkösestäkin puuttuu se jokin, ehkä liian kova vastavalo minun makuuni.

6. Vs: Venheitä

En noita sen koomin metsästele, mutta onko sama vene mulla ollut aikaisemminkin?

7. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63
  8. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Terävöitys, sommittelu ja rajaus pielessä, eli ei putoa, Higg

9. Vs: Venheitä

Näin ne aikuiset keskustelee:D

10. Vs: Venheitä

Tähän on pakko tarttua. Terävöitys näyttää ihan normaalilta. Minkä mittapuun mukaan terävöitys on pielessä?

Muuten kuvan ovat ihan normaaleja... eivät aiheuta positiivisia tai negatiivisia reaktioita.

11. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Kommentoin kuvia, sinä olet ne tänne kommentoitavaksi laittanut. Ihan aikuista minusta. En hauku ketään, en muistele vanhoja kuvia en vittuile päin naamaa... Sinä se taas aloitat...

Terävöityksessä kahdessa alimmassa häikkää, suttuisilta näyttää, tämä Speedymac:ille, Higg

12. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

No onhan tuossa kolme argumenttia vs. "onx kivoi".

13. Vs: Venheitä

Tuli vaaan mieleen toi kun vaadit kovasti toisaalla aikuisuutta ja olet kärkäs moitimaan muiden tapaa ilmaista asioita:D
    Muo toi komenttisi ei heiluta, mutta huvittaa toi asenne, siis mieheltä joka itse komentoi muiden sanomisia jua vaatii että pitäsi tehdä jotain.
    Kysymys kuului että oliko komentisi kovin aikuismainen?
    Se että erilaiset syväterävyydet laittaa epäilemään terävöityksen pielessä olemista= väärä.
    Tai poikeava somittelu tai rajaus pielessä= väärin, ei ole hyvä lähtökohta rakentavalle kritiikille.
    Lueppa nyt tämä pariin kertaan huolella ennen kuin alat hajota, sillä tämä kirjoitus on asiallinen, eikä sisällä minkään tason piilo tai avointa vittuilua!

14. Vs: Venheitä

Näin se keskustelu taas etenee. Turhaan higginsin kommenttiin kuvista kannattaa pulttia ottaa. Oishan toki higgins voinut kantansa perustella. Suoraan kuviin kuitenkin kohdistui.

Ei minkään kuvaan liittyvän asian kommentointi kuvan kohdalla ole väärin.

No kuvista muutama kommentti. Minusta rajaukset ja sommittelu ovat ihan ok, aivan perusasteella ei mitään erikoista ainakaan minusta. Vastavalo on hyvä. Se mistä en pidä on kuvien käsittely. Kuvat näyttävät kovin suttuisilta ja esim. taivaan sininen on enemmän harmaa kuin sininen. Johtuneeko enemminkin vastavaloon kuvaamisen vaikeudesta, linssiin paistaneesta valosta (likainen linssi?), vai siitä kuvankäsittelystä, vai mistä? Käytätkö muuten Jari shadow/highlight toimintoa? 

15. Vs: Venheitä

Tässä tämä nettikeskustelun vaikeus taas ilmenee, en minä mitään pulttia ottanut, 100% varmuudella lähinnä nauratti!
    Tarkoitukseni oli vain kertoa että ne pahimmat valittajat on, itse tökerösti tilitämässä.
    <COLOR color="red"]Vaatihan higg ylläpidon toimenpiteitä, minun sanomisista toisaalla, vaikka perustelinkin kantani ja painotti aikuismaista käytöstä, tämä kävi vain hyvästä esimerkistä:D</COLOR>
    Linssi aivan uusi eikä ole kerennyt likaantua, veikkaisin että vastavalosuoja puute eniten vaikuttaa ja toki recoveryä saataa olla liikaa.
    Ei nämä mitään huippu otoksia ole, kovaa vastavaloa.

16. Vs: Venheitä

Kipin kapin kauppaan hommaamaan se vastavalosuoja.

17. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Juu, ei ole huippuja.  Toivoisi tiiviimpää voimakkaampaa otetta. Kun kuva ei herätä juuri mitään hyvässä tai pahassa, on se kuin katsoisi itse tuttua maisemaa ja esiin nousee kysymys mikä on juoni esittää kuvat.  Ei kuvassa toki tarvitse olla mitään ihmeellistä sen esittääkseen, mutta missä on niiden voima?  Kateissa.

Toisaalta aihe on arkisen vaikea ja tässä ylletään keskimääräiseen kuvitustasoon lehtiä ajatellen. Eli siihen mistä lehtikuvia perinteisesti kritisoimme.  Edessä olevilla elementeillä ja välineillä on saatu aikaan rutiinikuvaa kuin leipääntynyt lehtikuvaaja sen rannalla tekisi. 

Korostan vielä, että mitään silmiinpistävää vikaa en näe.   Sitä vain toivoo parempaa.  Minä kun harvoin (triviaaleja) terävyyksiäkään liikoja katselen - kuvassa muutoin on joko potentiaalia, yritystä, näkemystä, oivallusta, tuoreutta tms tai sitten ei - samapa tuo onko se onnistunut kaikilta osin täydellisesti.

18. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

En tainnut Jari yhtään nimettyä keskustelijaa haluta banniin laittamaan, mutta juuri tämänlaista käytöstä tarkoitin kun ihmettelin nettikekustelijoiden henkistä ikää.

Näköjään joku muukin huomasi noissa kuvissa jotakin suttuisuutta kuin minä. Minä nimesin sen terävöityksestä/ tarkennuksesta johtuvaksi, joku muu epäili muuta. Että näin täällä, Higg