Vähän testataan teemun oppeja jos vaikka kuvat nyt istuis paremmin täne sivulle, Täydennän sarjaa kunhan saan mulkattua koko satsin
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja kaikki on mahdollista kun mennään jaskakuvioissa, ja siellä ei kyllä kuunnella mitään rasistihöpötyksiä, anything goes, as long it has got swing...
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Ja sarja jatkuu, kyse on siis james brownin porin keikalta, aikoja sitten... Tähän vähän tarinaa: james poika oli istunut vaimonsa ampumisesta jonkun aikaa linnassa. Jenkkien senaikainen suurlähettiläs joka oli kova jazzdiggari halusi mennä puristamaan jameksen kättä, ja tietty päästä kuviin. Järjestäjät kävi maanittelemassa jamesta monta kertaa. se vaan istui rollssissa ja odotti että järkkärit sais keikkapalkkon tuotuna IN CASH !! se ei muuhun uskonut ( varmaan oli tullut takkiin tarpeeksi jo) No sitten se heltys, rullas pari senttiä rollsin ikkunaa auki, suurlähettiläs tunki kätensä raosta sisään, James rullas ihan coolina ikkunan takas kiinni, meinas jäädä lähettiläältä näpit väliin. Ei se kauheesti piitannut hallituksen edustajista, eikä uskonut juuri mihinkään muhunkaan"establismentin bullshittiin". Sit kun rahat oli saatu ja määrä tsekattu, tuli ulos rollsista, mutta sen gorillat oli kokoajan kintereillä ja yksi aivan cooli musta mies kantoi olkalaukussaan taaloja ja toinen varmisti käsi sivutaskussa joka pullisteli silleen aika merkittävästi.. That`s jazz, hemmot...
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Jukka, hienoja kuvia ja hyvä story. Skannausjälki ainakin mun näytöllä ihan jees. Lisää vaan, sekä kuvia että tekstiä!
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Joo Teemu vähän kädestä pitäen opasti vanhaa pierua... Tässä olis toinen satsi johon on myös hyvä tarina: Chuck setä tuli kanssa kirjurille keikalle, Oli kasa vaatimuksia, muunmuoassa valtava jenkkisänky hotelliin jonka järjesäjät joutui ryssimään sisustusliikkeen ikkunasta kun omistaja oli lomalla: lasitusliikkeen miehet vaan irroittamaan lasi ja sänky kuorma autoon, kyllä se siitä. Toinen vaatimus olikin sitten jo vähän hankalampi: kentälle Mersu. mustana ja iso ässä, jota chuck setä halusi itse ajaa poriin. No onhan niitä muutama isoilla firmoilla, mutta keskellä heinäkuuta ja vanha skittastarba puikkoihin... ei kiitos oli vastaus jokapuolelta. lopulta löyty iso ässä jonka saatoi vuokrata, mutta se oli tumman sininen, limusiini serviceltä- No järkkärit vei sen helsinki vantaan Vip tilojen kellariin, jossa oli niin pimeätä ettei berry hokannu kun vasta ulkona ettei se mikään musta ollut... Eka kuva on siitä kun berry istuu autossa ja on niin helvetin hapan. Jyrki kangas yrittää kiemurrella asiasta ulos, varmaan selittää että on värisokea...sorry vaan. No kyllä suomitytöt sai Chuck sedän heltymään ja bailausta riitti keikan jälkeen...
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja James Brownia leuhkempaa jätkää ei voi olla kuin teoriassa..mutta oli alansa/tyylilajinsa huippua eläessään
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja tuota noin..etkö ymmärtänyt sitä neeri sanaa,vai blondi sanaa..onhan noita blondi "värillisiä" nähty iät ajat,jos joku sitä ihmettelee
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja No mun mielestä toi neekeri sana on aika rasistinen. Ainakin mitä olen kuunnellut mun tummaihoisia ystäviä. Plus että siihen perään suurinpiirtein vielä niin, että jumalauta, hyvin bongattu ko näit blondin neekerin! Sori mut ei istu mun ajatusmaailmaan. Ei tartte ottaa hernettä nenään mun kommenteista. Mä olen tätä mieltä asiasta, enkä itse tuosta suuttunut, kuhan kerroin vain oman mielipiteen lauseesta.
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Brown on kuningas. Sillä oli bändissä huippumuusikot, ja vieläkin he kutsuvat häntä Mr Brown. Jameksella oli varmasti yksi musiikkihistorian tarkimpia korvia, vaikka hänet tunnetaan enemmän muista ansioistaan. Se on jännä, että Mr Brown sanoo:"OH, Good God" ja siinä on enemmän musiikkia ja munaa kuin monen bändin koko tuotannossa tai klassisen musiikin elitistien koko urassa. Mulla on suuri rispekti Brownille. T Jukka
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Itse Amerikassa asuessani käytin sumeilematta ystävistäni (neekereistä) sanaa negro, etten syyllistyisi missään tapauksessa piilorasismiin (ja käyttäytymiseen, jota yleisesti kutsutaan 'politically correct'), josta kyllä sain ihan riittävästi omakohtaisia kokemuksia asuessani paikkakunnilla, jossa virallisissa asemissa olivat chicanot. Vastenmielistä kerrassaan.
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Eli nykypäivänä neekeri=nigger on alatyylinen/halventava nimitys. Tuota sanaa käytettiin silloin orjilla. Mutta asiasta kolmanteen... hienoja kuvia on jukalta kyllä!
Vs: Jukka Veen jazzkuvasarja Nigger ja negro ovat oleellisesti eri sanoja. Sitäpaitsi sanat ovat vain sanoja. Kuvista taas voi sanoa, että ovat toisesta maailmasta.