Vs: Veneiden kuvaus veneestä Täällä olisi panssarivaunun hyrräkompassia tarjolla: http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&cat1=30&cat2=33
Vs: Veneiden kuvaus veneestä Olen pohtinut tätä ja tullut siihen johtopäätelmään, että gyroskooppinen vaimennus on helpointa toteuttaa itse, kuin myös kolmijalka jonka varassa kamera roikkuu. Eihän tuo tarvitse kuin jonkin massan moottorilla pyörimään akselin päähän, niin hidastin siinä. Saattaa olla, että virittelen tällaisen, ihan vaan uteliaisuuttani.
Vs: Veneiden kuvaus veneestä Juu, tarvitaan vaikkapa tätä jos aikoo tehdä itse hyrrän kameran alle. Tästä saa mekanismin valmiina. Ja varmasti kestää
Vs: Veneiden kuvaus veneestä Moottorihan voi olla itse se massa. 12 V on kätevä, lähimmältä autopurkaamolta saa esim. lämmittimen puhallinmoottoreita kait ilmaiseksi kun itse purkaa. Laita niitä kolme, niin eiköhän pikkukamera pysy suorassa
Vs: Veneiden kuvaus veneestä Kannattaa myös ottaa laskutikku käteen niin huomaa että pitää olla erittäin hyvin tasapainotettu systeemi, hyvät laakerit jne., sillä vekottimeen vaikuttaa kovat voimat. Myös turvallisuus pitäisi ottaa huomioon, sillä hajotessaan voi gyroskoopista lennellä kappaleita vaarallisella nopeudella. Mutta jos nyt kuitenkin rakennat, niin muista postailla tänne tietoa ja kuvia projektin etenemisestä
Vs: Veneiden kuvaus veneestä Veikkaisin että tuossa tuo tasapainotettava osa (itse kompassi) on huomattavasti kevyempi kuin esim. järjestelmäkamera. Mutta pokkarille voisi toimia...hmm...