Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Veneiden kuvaus veneestä

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana wa, 6 Kesäkuu 2011.

Vs: Veneiden kuvaus veneestä

..

1. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Olen pohtinut tätä ja tullut siihen johtopäätelmään, että gyroskooppinen vaimennus on helpointa toteuttaa itse, kuin myös kolmijalka jonka varassa kamera roikkuu. Eihän tuo tarvitse kuin jonkin massan moottorilla pyörimään akselin päähän, niin hidastin siinä.

Saattaa olla, että virittelen tällaisen, ihan vaan uteliaisuuttani.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

3. Vs: Veneiden kuvaus veneestä

Juu, tarvitaan vaikkapa tätä jos aikoo tehdä itse hyrrän kameran alle. Tästä saa mekanismin valmiina. Ja varmasti kestää ;)

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Moottorihan voi olla itse se massa. 12 V on kätevä, lähimmältä autopurkaamolta saa esim. lämmittimen puhallinmoottoreita kait ilmaiseksi kun  itse purkaa. Laita niitä kolme, niin eiköhän pikkukamera pysy suorassa ;)

5. Perry

Perry

126
    0
    0

Kannattaa myös ottaa laskutikku käteen niin huomaa että pitää olla erittäin hyvin tasapainotettu systeemi, hyvät laakerit jne., sillä vekottimeen vaikuttaa kovat voimat. Myös turvallisuus pitäisi ottaa huomioon, sillä hajotessaan voi gyroskoopista lennellä kappaleita vaarallisella nopeudella.

Mutta jos nyt kuitenkin rakennat, niin muista postailla tänne tietoa ja kuvia projektin etenemisestä :)

6. Perry

Perry

126
    0
    0

Veikkaisin että tuossa tuo tasapainotettava osa (itse kompassi) on huomattavasti kevyempi kuin esim. järjestelmäkamera. Mutta pokkarille voisi toimia...hmm... :)