Oletan, että em. on ironiaa. Mutta tosikkomaisuudella: taidolla, äärimmäisellä kärsivällisyydellä ja lisäksi filmille. Hyvän pohjan saa lukemalla Yrjö Kokon Kirjan Laulujoutsen, Ultima thulen lintu.
Edelliset viestit näyttää paljon tyhjemmiltä, suorastaan sisällöttömiltä. Mitä pelleilyä tämä on? Oletko ostanut tietsikan ja eka kertaa netissä? Ai joo, sähän kommentoit asiaa itsekin. Mitä nää sivut temppuilee. Äsken en nähnyt.
Khihihi. Sori. Mun oli oikeasti tarkoitus poistaa koko ketju, ja aloittaa jotenkin eristi alusta, mutta jäin tänne jumittamaan (se siitä mun spontaanista liikekuvauksen tarpeestani) ja homma levisi käsiin. Huomasin juuri, että otsikkoakin voi muokata... no niin...
Otsikossa uusi yritys ja tässä uusi aloitus. Mikä olisi hyvälaatuinen (mainittiinkin jo Canon, Nikon, Pentax), monipuolinen, ”hauska” tai mahdollisimman paljon luovuutta mahdollistava peilillinen digijärkkäri?
Joo. Saatan päätyä samaan. Kamera kuin kamera, käyttäjästä se kenties on suurelta osin kiinni. Jos jossain mallissa ei ole jotain toimintoa, sitten täytyy vain itse luovia, tehdä kivaa ja luoda. Kiitos että autoitte mua tähän johtopäätökseen! Nyt meen pois teitä kiusaamasta.
Eikö kolme valmistajaa ole riittävästi, siinä on nyt ne hyvälaatuiset, miltä löytyy ff runko ja mahtuu budjettiin ja voi suositella. Vai mitä muita vaatimuksia pitäisi vielä täyttää? Luovuus pitää kyllä löytyä ihan omasta takaa, sitä ei voi ostaa kameran mukana.
Juksaat vaan, et pysty! Minusta voisit kuitenin muistaa että viestien poistelu on sellainen rike joka herättää lähes jokaisen sisäisen poliisin. Toisaalta jotenkin arvaan että tiedät sen. Sellaista ei vaan ole sopivaa tehdä. Ei kannata. Joku roti.
Juuri näin, tuolla budjetilla kannattaa unohtaa ff runko, varsinkin kun käytetyn ja yksityiseltä ostaminen ei tuntunut maistuvan. Kunnon croppi ja siihen 1-2 lasia, esim. nikon D7200 + sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM ART, uutena yhteensä noin 1550€:a.
Minulla ei ole kovin paljoa kokemusta edes peilikameran takatelkkarista kuvaamisesta, lähinnä kai jalustan kanssa olen käyttänyt, eikä peilittömistä sitäkään vähää kokemusta. Mutta jos speksataan toimiva tarkennus liikkeeseen plus tarkennus kosketusnäytöstä tai edes yleensä takatelkkarin käyttö kuvaamiseen, taitavat peilikamerat hävitä aivan selkeästi peilittömille ja budjettikin sitten tosiaan pompsahtaa. Topi