Wikipediasta poimittua hiontaohjeltta: Siis 2000 karkeudella saataisiin vasta kiiltävää pintaa ja kunnolla kiiltävää hiomatahnalla. Alotuskarkeus sileällä pinnalla jopa 500. Luulis tuon viissatasen himmentävän hyvin - täytyy testata.
Tekemällä oppii. Minä olen tehnyt tätä pienestä pitäen. Faija oli maalari ja niin olen aika lailla minäkin. Noissa Wikipedian lauseissa on oleellista ja oikein että karkeuden valinta riippuu halutusta jäljestä sekä hiottavasta materiaalista.
Laatikosta löytyi 400-karkeuksista tavallista hiomapaperia (vesihiomapaperiakin olis voinut käyttää ja ihan veden kanssa). Tavallinen tuppas menemään tukkoon tän muovin kanssa ja niistä kohdin sitten kiillottamaan muovia - piti olla melkoisen varovainen (eikä silti tullut ihan hyvä). Minusta tulos vaikuttaa hieman paremmalta heijastusten suhteen, mutta olisko tuo vaivan arvoista. No ei.
Kannattaa kokeilla d-c-fix Velour Black -tarrakalvoa, jota saa joistakin askarteluliikkeistä ja ainakin Bauhausista. Ja njetistä tietty, postimaksuvarauksella. Saksalaiset amatööriastronomit kuulemma vuoraavat sillä teleskooppejaan.
Laitoin omaan pitkään putkeen uuden pidemmän vastiksen ja sen maalasin mustalla spray-kumimaalilla ... melko hyvältä näyttää