Vs: Hellää ja herkkää Valo toimii, mutta sitten... Ei löydy sitä hellyyttä, ei herkkyyttä, aitoutta. Jää sellainen asetellun maku. Keinotekoinen. Kuvakulma? Kädet? Taas olen tyly.Olen tullut vanhaksi - ja vittumaiseksi. Semmoiseksi kääkäksi. kapa
Vs: Hellää ja herkkää Kädet... niit on kuvassa, ei välttämättä kovin herkkää. Mut valo muotoilee kivasti.
Vs: Hellää ja herkkää Ihan kivat ihon sävyt. Iho on kaunista - kuvissa usein. Jotain kovaa tässä on - enkä nyt tarkoita sitä, mistä täällä on viime päivinä jankuteltu. Odottavat kameran sulkimen ääntä ... kauhulla... Pamlaat totuutta. Lopeta itsesi parjaaminen. Heti ! Tai eihän se kääkkäys nyt kovin paha asia ole... - Erska
Vs: Hellää ja herkkää Kumpi on oppilas ja kumpi opettaja? Käsien struktuuri tai asemointi kuva-alaan ei suoraan vastaa kysymykseen. Tähän voisi sopia pistemäisempi, oleellista korostava valaisu hyvinkin. Rohkea aiheenkäsittely kyllä, vaikka kysymyksiä jättääkin.
Vs: Hellää ja herkkää Hyvä sallia itsellensä tuollaisia, edes "aina välillä". *** Nyt kun katson tauon jälkeen Jukan kuvaa uudestaan on sen tunnelma silmissäni lämpimämpi ja rennompi kuin aiemmin. Naisenkin asento on levollisempi, luottavaisempi. Mieshahmokin on lämpivämmän suojelevainen. Kuvan tunnelma on yksinkertaisesti nyt minulle kauniimpi kuin aiemmin. Nämä siis erona aiempaan, tunnen kuvaa kohtaan joitakin asteita verran toisin. Tottakait olisi tunnelma vielä eri jos vaikka naisen käsi olisi miehen jalan päällä ja jne; Aina löytyy muunneltavaa ja uusia nyansseja. Pikku variaatioilla. Mutta ei tämä nyt missään nimessä kylmyyttä huokuile, päinvastoin. Usein omat tunnetilat vaikuttavat niin paljon siihen kuinka näkee, tietystikin. Koskaan ei ole objektiivinen. Siksi pitäisi myös olla aikaa. Mistä löytää normi nykyukkeli aikaa, tässä kiivaassa vipellyksessä ? Aikaa pitäisi olla myös omien räpellysten väsäämiseen, eikä vain toisten töiden toljotteluun. Kiireessä kun usein päkeltää vain peetä, kummassakin tapauksessa. Mielenkiintoista on nähdä eri tavoin sama lyhyenkin ajan sisällä... ja olla myös: Rohkeasti lievän epävarma, kaikesta. Näihin jaaritteluihini päätän tämän episodin, ainakin tällä kertaa. - Erska edit: Vähäsen yritin editoida sekavaa ulosantiani ihmismäisempään suuntaan, asiallisen sisällön pysyessä kuitenkin alkuperäisen kaltaisena. - E
Vs: Hellää ja herkkää Hyvä kuvahan tuo, tai joo ehkä vähän hämää se, että nainen pitää kättään omalla reidellään jotenkin asetellun tuntuisesti, miehen reisihän siinä olisi vieressä tyrkyllä... Higg
Vs: Hellää ja herkkää Jaa, toi sormien paljous ja niiden rytmiiikka on kuvassa oikeastaan aika hauskakin seikka. Siis aivan hyvä asia, kuvalle. Onko käsien määrässä jokin esteettinen kiintiö, GURULLINEN sääntö ? ***Ulkopuolelta: Tuli mieleeni kuinka tein pikkutarkan surrealistisia omakuvamaalauksia itsestäni aikoinaan; Niissä oli joskus yhdessä kädessä esim. seitsemän, jopa kahdeksan sormea ja vastaavaa. Rajat on tehty räjäytettäviksi ! Piru ne rajat luovuuteen keksi.*** Sitäpaitsi, tuo aavistuksenomainen jännittyneisyys on oikeastaan kuvalle -sittenkin- edukas: Se tuo siihen totuuden hipun onnellisuuden illuusion vierelle, ihminen kun on aina onnensa suhteen ainakin hieman epäileväinen. Paitsi pikkulapset ja vilpittömän lapsenmieliset muut. Alan pitämään kuvasta taas, vieläkin, enemmän... - Eero
Vs: Hellää ja herkkää Joo, on olemassa kiintiö. Kyseessä oleva kuvaaja harrastaa "biologista realismia", jolloin käsiä on hyvä olla tietty maksimimäärä per kaksi henkilöä. Surrealismiin sopii tietysti mikä määrä käsiä tahansa. Huumorikuvaan sopii aina yksi ylimääräinen käsi. Impressionisti, sarjakuvapiirtäjä ja taikurien oppikirjan kuvittaja voisivat kuvata vikkelää liikkettä useammalla kädellä. ...Mutta tässä tyylilajissa on käsien määrällä käytännössä tietty maksimi...
Vs: Hellää ja herkkää Minusta on hyvä, että neljä kättä näkyy.... ei tule mitään miettimisiä, missä se yksi mahtaa olla No, asiaan. Kiva kuva, ja rohkea ote vaikeaan aiheeseen. Tuo ei ole kuvaajalle helppo rasti, jos sitten mallitkin saattavat hiukan ujostella. Kaikki kunnia kuvaajalle, hyvä yritys vaatiavsta aiheesta.