Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

vastatkaa äkkiä

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana tonilehto, 26 Toukokuu 2009.

    Vs: jalusta.

    Savonnettuna:
    Olen yhtämieltä siitä että linkin takaa paljastuva jalusta on on parempi hankinta kuin U2000.

    <SIZE size="20"]pilkku , Suomen eniten hyväksikäytetty ja viilattu välimerkki, valitettavasti kovinkaan monet eivät ole huomanneet sitä pientä totuutta että siinä ei ole reikää jota...</SIZE>

    Kyllä niillä sellainen on, sitä kutsutaan siellä päin n sanalla...  ;D
     
  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 837
    3 347
    113
    Vs: jalusta.

    Alla olevan näkemys?
     
  2. tonilehto

    tonilehto Member

    214
    8
    18
    juu

    kattelin itekki tos rovaniemen paikallises noita jalustoja joten tuon slikin unohdan.
    ja nyt ennen talvea alkaa raha vaihrtaan taas omistajaa jolloin sekään ei ole ongelma.
    suotimen haen jo ens viikol..
    miten ois mitä vasta valo suojia suosittelette kun pitäs laittaa.ja mikä on sen todellinen tehtävä.
    PS. johonki noissa aikaisemmissa vastuaksissa tahdon sanoa että vaikka aloittelija olenkin niiin  talvi tuo tullessaan semmoset kuvaus paikat missä rytisee. eli ennen joulua kannattaa laittaa hyviä varaosia ja tavaraa myyntiin.. ;)
     
  3. Vs: juu

    Vastavalosuojaksi se mikä omistamaasi objektiiviin kuuluu.
    UV-filtteriä en itse hankkisi...
     
  4. tonilehto

    tonilehto Member

    214
    8
    18
    okei

    mutta jos ottaa sen "neutraalin" filtterin niin sehän toimii tosi hyvin suojana objektiivin linssille.. ja helppo puhdistaa...
     
  5. Vs: okei

    Kyllä, vaikka muut eivät sitä hankkisi, niin itse kyllä...se toimii suojana, rasvaa, naarmuja yms muuta vastaan, ei tarvi sitten linssiä puhdistella niin usein.
     
  6. Vs: okei

    Suojaa etulinssi kyllä, mutta voi aiheuttaa "hienoja" heijastuksia...
    (tästä on keskusteltu ennenkin...)
     
  7. Vs: okei

    Ja jos ottaa sen neutraalin vähän tummempana, saa helposti pidempiä valotuksia ilman syksy-yötä.