ISO400:han tuossa. Exifistä näkee. ISO400 on SD9:n maksimi-ISO. SD10:stä löytyy sit jo ISO800 normaalitilassa ja ISO1600 "extended"-tilassa.
No eihän tämä nyt vielä niin huolestuttavalta näytä muutaman vuoden jälkeen, mutta miltähän minä sitten mahdan näyttää vieraiden silmissä tässä kymmenen vuoden kohdalla. Kohina johtuu kuvausaiheesta, kaikki vartijat kohisee työn takia ja saavat lähiympäristönkin kohisemaan. Kohina voimistuu vuosien myötä.
Kun ja jos kuvaat ISO400 käyttäen ni kandee ylivalottaa hieman ni on kohina paremmin hanskassa. Sillä toisin kuin digikamerat yleensä ni sigmat kestää ylivalottamista yllättävänkin hyvin.
Ihmetyttää. Jos on varaa ylivalottaa, niin eikö silloin olisi varaa käyttää pienempää ISOa. Huimaa on kyllä kohinataso, jos 400 on tämmöistä. Kwanon kestää komeasti 1600. Ja vartijan työ... Joo, ei ainakaan minua varten - ainakaan tässä vaiheessa.
Joo tuo iso 400 oli puhdas vahinko joka oli jäänyt päälle edelliseltä yöltä. Ei oikein ole vielä sellaista rutiinia, että homma toimisi puhtaasti. Tuon ylivalotuksen kestämistä yllätyin itsekkin. Yllättävän paljon kestää rukata valotusta jälkikäteen tuo vehje. Nooh koitetaan saada jotain parempaa tarjolle kunhan hieman opin tuota kapistusta käyttämään.
Tuo Foveoni vaikuttaa kennona aika mielenkiintoiselta. Ensinnäkin tuo 400 on maksimi isoarvo ja sillä tosiaan kohisee aika rutosti. Toisaalta taas 100 tuo piirtää aivan uskomattoman tarkasti. http://jokke.raudat.net/IMG00064.jpg Tuossa on _iso_ kuva lauantailta. Tummien alueiden valoa on lisätty jälkikäsittelyllä simmonen 0.5-1 aukkoa josta johtuu tuo kohina.
Kyllä minä olen sitä mieltä että Minolta/Nikon/Canon vois ostaa pois ton Foveonin ihan sitä varten vaan että ne vois pistää muutamat miljardit ton kennon kehittämiseen, konsepti on kuitenkin sen verti hyvä. Vielä jos tuon kennon saisi tuottamaan sen 3x tarkempaa kuvaa kuin bayer niin jo on markkinat.
Itse kuvasta: Miksi päälaki on leikattu pois? Onko siinä joku idea? Saattaisi toimia peremmin mustavalkoisena.
Ihan hyvin taltioitunut tuo reipas motiveissön. Kohinasta sen verran että taitais joku neatimagekin olla ihmeissään noiden raitojen kanssa..kunnon mv-alkemiaa vaan kehiin
Tuo mustavalkoisuus voisi tosiaan olla hyvä idea, koska se tukisi samaa asiaa kuin tuo rajaus. Eli siis on tarkoituksella rajattu noin, koska se tuntui korostavan sitä adistavuutta jonka tuo ilme luo.
wau, teknisesti ja sisällöllisesti loistava kuva! tätä lisää, ei ole todellakaan sitä "perinteistä" räpsy-kamaa jota tällä foorumilla näkee turhan usein!
Pieni vittuilu on aina tervettä, mutta opettelisivat edes vittuilemaan laadukkaasti. Tästä paistaa enemmänkin katkeruus kuin vittuilu läpi ;P
Tähän kai voinen leikkisästi todeta vanhan sananlaskun (Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa) varsin osuvaksi, kun ajattelee mistä tämä lähti liikkeelle ;P
Kohta varmaan syntyy uusi valokuvavoorumi kun täällä heitellään koiria kalikoilla ja puolet porukasta vittuilee toisilleen milloin mistäkin. Kun täällä nyt on niin kovasti koiraihmisiä niin kuka uskaltaa heittää koiraa käsikranaatilla?