Vs: Varokaa huijaria! Tämä kaveri se vaan jatkaa toimintaansa. Jouduin samaisen huijarin uhriksi vajaa 3 vuotta sitten. Oikeudenkäynnin yhteydessä minulle selvisi että kaverilla oli jo tuolloin pitkä lista luottokorttipetoksia ja erilaisia kavalluksia. Itselläni kävi tuuri ja menetin käytännössä vain oikeudenkäyntikuluista vakuutuksen omavastuuosuuden, mutta kaikkein osalta tapauksessa ei käynyt yhtä onnellisesti. Käsittääkseni Pekalla oli ehdonalaista jo paukkumassa niin on kumma ettei tämä kaveri ole jo tiilenpäitä lukemassa. Toisaalta tämä osoittaa sen miten munaton meidän oikeusjärjestelmä on. Tällaiset kaverit saa rellestää aivan miten lystää. Ei heitä kiinnosta mitkään tuomitut korvaukset. Varattomina he ei niitä koskaan maksa ja jos kaveria ei laiteta vankilaan niin eipä hänen elämäntyyliinsä mitkään muut toimet mitään vaikuta. Ja kaikesta päätellen kaveria ei saada lusimaan kun vuodesta toiseen sama meno jatkuu.
Vs: Varokaa huijaria! Meikä varmaan etsisi "asian käsittelyyn" kyseisen hemmon.Itseltä ei oikein heru sympatioita kyseisiä nilkkejä kohtaan.
Vs: Varokaa huijaria! Statuspäivitys: Myyjä otti oma-aloitteisesti minuun viime viikolla yhteyttä ja kertoi olevansa halukas palauttamaan maksamani rahat. Kertoi hoitaneensa asioitaan aikaisemmin hölmösti, mutta ei halunnut tämän jatkuvan. Poliisikin oli jo ehtinyt soitella perään. Tarkistin äsken, ja rahat olivat tosiaan palautuneet tililleni.
Vs: Varokaa huijaria! Näillä palstoilla liikkuu nykyisin pelkkiä vittuilijoita. Ikävää sun puolestas.
Vs: Varokaa huijaria! Sain Englanninkielisen viestin koskien ostoilmoitustani, tästä kyseisestä Simon nimisestä kaverista löytyy esim. tuollaiselta sivulta varoitus: Astronomy Buy Jälkiä löytyi Saksasta,Espanjasta ja minä sain terveiset Ruotsista.. En vastaa mitään..
Vs: Varokaa huijaria! Simon vastasi eilen myös minun ostoilmoitukseen. Kuvat "myytävästä" tuotteesta olivat yllätyspyllätys kaivettu auki olevasta ebay-kohteesta.
Vs: Varokaa huijaria! Nää on näitä pankkitietojen kalastelijoita, niitä on melkein jokaisella myyntisaitilla, no ebayssä en ole tavannut, mutta näillä kotimaisilla saiteilla. En tiedä mitä ne voi tilitiedoilla tehdä, kun ei ole salasanoja eikä lukuja, mutta varmasti osaavat sen tilin tyhjentämisen paremmin kuin me tavan tallaajat (no vaimo voi olla hieman tehokkaampi).
Vs: Varokaa huijaria! Vähän vahva ilmaus tuo huijari, mutta pannaanpa tänne ylös erään foorumilla aktiivisen myyjän käsityksiä myyjän vastuusta myymästään tavarasta. Tiedoksi muillekin. Laitoin syksyllä ilmoituksen, että ostan Mir 3,5/45mm objektiivin Pentacon Sixiin. Sain vastauksen nimimerkiltä c, että häneltä tuo löytyisi. Hinnaksi sovittiin 65 euroa. Maksoin opiskan (toki jonkun toisen tilille, kuka sitä nyt omalleen..), ja pari päivää myöhemmin sain viestin, että paketti on lähtenyt postiin. Tästä pari päivää myöhemmin yksilöiden laatuheittoja arvuutellessani sain vastauksen, että hän ei tiedä, kun ei ole sitä koskaan kokeillut, mutta arveli laatua hyväksi. Sitten kului hyvän aikaa, ennen kuin pääsin opiskaa testaamaan. Se ei tuntunut tähyslasilta oikein tarkentuvan äärettömään. Kävimme tästä junnaavaa keskustelua hyvän aikaa, jonka sisältö oli se, että koska hän oli sanonut, ettei ole objektiivia testannut, vastuu on minun, kun en sopinut avokauppaa. Sillä ei sitten niin väliä ollut, että tämä testaamattomuus oli sanottu maksun jälkeen. Syitä miksi kauppaa ei voi perua löytyi mm. seuraavia: - On kulunut jo kuukausi - Opiska on kaverilta vaihdossa tullut, ja hän joutuisi nöyrtymään perumaan vaihtokaupan, mihin ei selkäranka anna myöten (!) - Ei ole penniäkään rahaa - "En mä mikään kauppa ole jolla on takuu ja palautusoikeudet" - Jos on ääretön pielessä se on erittäin helppo säätää kohdalleen, avata vaan ja säätää helikoidi. Piruuttaan voisi kaikkikin yksityisviestit tähän laittaa, mutta oltoon. Monenmoista muutakin sieltä löytyy. Laitoin sitten opiskan seuraavaan satsiin kamerahuoltoon. Vastaus siitä oli, että objektiivista puuttuu toinen kahdesta kiskosta, jotka ohjaa sisäosaa tarkennettaessa, ja himmentimen ohjausvivusta puuttuu osa (lohjennut). Siis osia puuttuu, ja siksi se ei tarkenna äärettömään. Jonkun on täytynyt avata objektiivi, poistaa nuo irtonaiset osat, jotta ne eivät kilise siellä, ja panna kiertoon. Tai sitten tästä yksilöstä on otettu varaosia johonkin toiseen. Onko se c itse vai se "kaveri", sitä en lähde arvuuttelemaan. Otin uudelleen yhteyttä, josko tämä vaikuttaisi näkemyksiin vastuista, mutta ei: "Jos mä olisin väittänyt, että se toimii hyvin ja olen tarkastanut että se toimii ja muuta. Sillon oisin tehnyt virheen ja myös ottanut sen linssin takaisin. Mutta ei kuulu tapoihin valehdella tavaran kondiksesta, koska siitä tulee vaan ongelmia. Joten virhe tapahtui sun puolella, otit tietoisen riskin. " Tietysti otin, aina kun lähetetään rahaa tuntemattomille otetaan riski. Olen tehnyt satoja kauppoja vastaavalla tavalla huutokaupoissa ja foorumeilla, eikä ole päässyt tähän asti puraisemaan. Riski ei ollut objektiivin kunto, vaan myyjän rehellisyys. Sain sähköpostiin myös linkin, jonka oli kai tarkoitus osoittaa, että olen jotenkin väärässä: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... rpputorit/"]http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/kirpputorit/ Huvittavasti siellä kyllä tuodaan selväsanaisesti esiin lähinnä myyjän vastuut, mutta sama se, kun myyjä ei ole yritys. En minä ole ollut peräämässä mitään lakisääteiseisiä oikeuksiani. Moraalinen ylemmyydentunto riittää hyvin. Ennen tätä postitusta kysyin c-ltä, eikö hän mieluummin halua sopia asiaa, mutta siihen en saanut vastausta. Pitäkääpä siis varanne. Tämän miehen käsitys ihmisen vastuusta omista tekemisistään poikkeaa voimakkaasti siitä, mikä on yleinen normi.
Vs: Varokaa huijaria! Jaa, jos käytettyä tavaraa yksityisesti ostetaan niin vastuu on aina ostajalla, kaikki muu on vain hyväntahtoisuutta. Kannattaisiko sinun ostella kamasi vaan kauppiailta? Aleksin kanssa olen itse tehnyt puolin ja toisin kauppoja ja ei ole ongelmia ollut, aina on näitä sinunlaisia itkupillejä. Vaikka olisikin vastannut sinulle, niin et olisi tähän tyytynyt, aina olisi jotakin löytynyt josta marmatat lisää.
Vs: Varokaa huijaria! Kyllä tuossa on muutakin kuin "Jos mä olisin väittänyt, että se toimii hyvin ja olen tarkastanut että se toimii ja muuta. Sillon oisin tehnyt virheen ja myös ottanut sen linssin takaisin." Nimittäin jos siitä puuttuu komponentteja, ei tavara vastaa edes myytyä nimikettä. Kai se on sentään väitetty?
Vs: Varokaa huijaria! No näin minustakin, jos ostan vanhaa objektiivia, voin aina saada ns. maanantaikappaleen, joka ei ole ihan yhtä hyvä kuin joku toinen yksilö. Näin erityisesti itäoptiikoissa. Osien puuttuminen on eri asia.
Vs: Varokaa huijaria! Jos tämä on käsityksesi hyvästä kaupankäyntitavasta, on se hyvä tietää. Eipä tarvitse olla yhteydessä niissä merkeissä.
Vs: Varokaa huijaria! Joo ei kyllä kuulosta hyvältä tuollainen myymistapa, että myydään jonkun toisen tuotteita (ammattimaisuus) eikä oteta ollenkaan vastuuta että tavara on kuranttia. Tässähän tapauksessa ostaja perusteli hyvin ja kaikki muut sen tietää, että aina ei voi onnistua saamaan parasta laatua varsinkin jos itä-optiikasta puhutaan, mutta ärsyttävää tuollainen kaupankäynti jossa myyjä ottaa omakseen vain oikeudet, mutta ei lainkaan vastuuta. Tässähän voi tosiaan jo ajatella että tehdäänkö myyntiä enää yksityishenkilönä? Esimerkiksi sinä saat myydä verottomasti omapoimimiaan marjoja vaikka huru mycket torilla, mutta jos otat myytäväksi jonkun toisen poimimia marjoja, niin sen jälkeen olisikin jo enemmän vastuita jotka ottaaa huomioon.
Vs: Varokaa huijaria! Totta hiivatissa. No, tästä voinee vetää sen johtopäätöksen että jollei c ole myynti-ilmoituksissaan erikseen maininnut tuotteen olevan täydessä toimintakunnossa, sen voi olettaa olevan viallinen. Tai ainakin osia puuttuu.
Vs: Varokaa huijaria! Jos mielestäsi c:n kanssa on näin, se on sinun kantasi. Rehellisessä kaupankäynnissä sen sijaan tuote on aina toimintakunnossa, ellei erikseen ole jotain muuta todettu.
Vs: Varokaa huijaria! Kyllä mä lähden siitä lähtökohdasta, että jos myydään tavaraa, niin tavara on lähtökohtaisesti toimintakuntoinen ja mahdollisista vioista ilmoitetaan erikseen. Ei se nyt niinkään mene, että myydään paskaa ja sysätään vastuu paskasta ostoksesta suoraan ostajalle.
Vs: Varokaa huijaria! Ostin kerran ebayn kautta Sinar Vario rullafilmiperän 4x5'' kameraan. Siinä oli sinänsä asiallisesti laitettu ettei kyseessä ole normaali "used" vaan "defect". Tekstissä myyjä kuitenkin selosti, että hän merkitsi sen virallisesti vialliseksi, koska ei ole ikinä kokeillut sen toimivuutta. Sanoi että possible defect. Ja minä tyhmä huusin sen pois. No, eihän siinä liikkuneet lainkaan ne eri formaatteja (6x12, 6x9, 6x7.. jne) vaihtavat verhot. Nailoninen hammashihna oli poikki. Varaosia ei saa. No, projektina on löytää sopivaa hammashihnaa... tarpeeksi pitkää ei ole löytynyt. Huijauksen makua siinä oli, mutta selusta oli asiallisesti turvattu kun vialliseksi oli merkitty.