Vs: Varokaa huijaria! Tämä on varmaan jotain helkamalaista myyntietiikkaa: on ihan ok, jos pyörän mukana ei tule kaikkia ostettuja ja maksettuja varusteita eikä asiakaspalvelu vastaa koskaan tiedusteluihin. Ei niitä kaikkia romppeita asiakas kuitenkaan tarvitse. Ostakoon jostain muualta parilla eurolla. Tai joku nettikaveri lahjoittaa. Sillähän se hoituu.
Vs: Varokaa huijaria! Asialla voi olla monenlaisia selityksiä. Itse olin just pari viikkoa maisemissa, joissa sähköpostini ei jostain syystä halunnut toimia kuin hetkittäin - webmailille kummallinen ominaisuus, ellei sitten kaapelin haltijalla ollut jotain virityksiä omiin tarpeisiinsa liittyen. Jne.
Vs: Varokaa huijaria! Toivoisin, ettet vedä näihin keskusteluihin yritystä jolla ei ole mitään tekemistä minun mielipiteiden kanssa!
Vs: Varokaa huijaria! Missäs meidän AnselA on nyt kun suomalaista suomalaisille töitä antavaa yritystä dissataan? Taitaa kiinnostaa Nykäsen elämä enemmän kuin suomalaisten työnatajien imago?
Vs: Varokaa huijaria! Mielenkiintoinen keskustelu - aika nopeasti päästiin saamatta jääneestä näytön suojasta Helkamaan?????? T: Tomi
Vs: Varokaa huijaria! Helkamat, helvetin kamat, suoraan hangonheiluttajalta. Jumalanpilkka on laissa kielletty, mutta vastapuolella on vain hyvien tapojen toive tukenaan.
Vs: Varokaa huijaria! Eikö vieläkään? Vai unohtuiko pyyhkiä? Kyllä olen periaatteessa kanssasi samaa mieltä, että kommunikaation pitäisi toimia kauppoja tehdessä paremmin ja vähän nopeammin kuin tästä saa mielikuvan tapahtuneesta. Ja Pikkuteemulle kommenttina ettei "foorumiaktiivi" merkitse mitään erioikeuksia (itsessään jo kummallinen käsite koko foorumiaktiivi - missä menee rajat siihen oikeuttavaan luokittamiseen?) Oli vaikka kuinka aktiivinen jossakin, on aktiivisuus yksittäisissä aiheissa ihan oma lukunsa. edit. Unohtui noista suojakuorista sanoa että sellaisten käyttö voi vahingoittaa näytön pintaa. (Puhumattakaan siitä että niitten tehtävä on naarmuuntua.) Itselleni kävi D90 rungon kanssa niin, että vaikka tehtaan suojakuori oli ollut paikoillaan aina, näytön pinta oli vaurioitunut. Se ei ole tiiviisti kiinni näytössä toisin kuin suojakalvot jotka liimaantuvat pintaan.
Vs: Varokaa huijaria! Helkama on sukunimi joten en lähtisi väkisin kauheasti vääntelemään tästä juttua.
Vs: Varokaa huijaria! Aloitapa nyt Markku vaikka uusi ketju tästä, mutta lopeta nyt tän ketjun spämmäminen. Helkamavialliset voi sitten myös jatkaa siellä. Trv. moraalinen ylläpito
Vs: Varokaa huijaria! Tällanen ihan asiallinen viesti tuli sähköpostiin JOSÉ HENRIQUE RAMOS FERREIRA nimiseltä henkilöltä viitaten minun tekemääni osto-ilmoitukseen: [QUOTE> [/QUOTE] Eli yrittäjiä edelleen löytyy tuolta epsaniasta päin.
Vs: Varokaa huijaria! No ei ole mitään kuulunut tai postilaatikkoon kolahtanut. Oisin muuten poistanut jo tämän jos myyjä omalta osaltaan korjaisi tapahtuneen tai edes ottaisi yhteyttä. Mulla on keinot jo käytetty (puhelin, tekstari, s-posti ja tämä palsta viimeisenä), en sentään viitsi työpaikalle mennä tällaisen takia, ei ole kyllä muilla harrastepalstoilla sattunut itselle tällaista…rahallisesti ei suuri asia mutta periaatteessa jos maksan jostain jotain ja sovitaan asiat niin se pitäisi olla niin. Piste. Ja kusettajat sitten muidenkin tietoon, se on kaikkien etu. (Toinen ikävä asia on joidenkin ihmisten pakonomainen tarve kommentoida aina ja kaikkea mahdollista sekä viedä asia täysin pois aiheesta - kuten tässäkin näköjään, mutta jokainen tyylillään…..)
Vs: Varokaa huijaria! Paljonko tuo maksaa, muutaman euron? Kyllä sinua enemmän kusetetaan ruokakaupan ostoksissa jos käyt mittaamaan painot ym kaikesta.
Vs: Varokaa huijaria! On kyllä osalla ihmisistä aika ihmeellinen asenne täällä. Mielestäni vaikka olisi 100 000 viestiä tällä foorumilla ei oikeuta siihen, että sovituissa kaupoissa jätetään osa tavarasta lähettämättä. Jos ei oikeasti onnistu sovittujen tavaroiden lähettäminen sovitussa ajassa, mielestäni ei tarvitse ollenkaan käydä sitten kauppaa.
Vs: Varokaa huijaria! Jouduin tällä viikolla huijausyrityksen kohteeksi yrittäessäni ostaa Huuto.Netissä Canon EOS 60D kameraa. Epäilykseni heräsivät kun tuotteen lähtöhinta oli alhainen, olin ensimmäinen huutaja ja myyjä sulki kohteen jo heti ensimmäisen huutoni jälkeen. Myyjän tunnus oli uusi (ei muita avoimia tai aiempia kohteita, eikä siis myöskään palautteita), eikä hän ollut tunnistautunut. Saatuani myyjän yhteystiedot huomasin, että ko. puh.nrolla, nimellä, osoitteella eikä sähköpostiosoitteella löydy kyseistä henkilöä Fonectasta eikä Googlesta, nimi oli sellainen että samannimisiä lienee Suomessa tuhansia. Ilmoituksessa oli mainittu toimitustavaksi nouto tai postitus, toimitusehtoina ennakkomaksu tilille. Ehdotin myyjälle kuitenkin postitusta postiennakkona tarkastusmahdollisuudella (postin mukaan tämä on mahdollista, lisätietoa tämän viestin lopussa) tai noutoa käteismaksulla, kumpi vaan myyjälle sopisi paremmin. Tähän myyjä vastasi nimitellen minua röyhkeäksi sekä uhkaillen ”Tiedät mitkä ovat toimitusehdot. Kieltäydyt noudattamasta myyntiehtoja jotka oli ilmoituksessa. Joudun nyt laittamaan haastehakemuksen käräjäoikeuden kansliaan. Siitä tulee iso lasku sinulle kaikkineen kuluineen, mutta se ei onneksi ole minulta pois. Faksi lähtee tänään iltapäivällä. Haastemies toimittaa sinulle tiedoksiannon istuntopäivästä, saapuminen vapaaehtoista, mutta automaattisesti tulee yksipuolinen tuomio (vaateeni menee läpi) ellet saavu. Menee sopimusrikkomus muutenkin läpi.” Vastasin tähän ”Ehdotin myös kameran noutoa, sehän oli toinen ilmoituksessa mainittu toimitustapa. Eli Paikkakunnalla asuva sukulaiseni voisi tulla noutamaan kameran ja maksaa käteisellä.” Tämän jälkeen myyjästä ei ole kuulunut mitään. Hän antoi minusta negatiivisen palautteen ja sulki tunnuksensa. Käsittääkseni en ole tehnyt sopimusrikkomusta, koska ilmoituksessa oli toimitustavaksi mainittu myös noutovaihtoehto, joka kyllä olisi käynyt minulle. Olkaa valppaina! Kun ostatte arvokkaampia tuotteita, käyttäkää postiennakkoa sisällöntarkastusmahdollisuudella! Itellan toimitusehdoista kopioitua: ”Yksityishenkilöiden valisessa liikenteessa lahettaja voi antaa luvan Postipaketin sisallön tarkistamiseen ennen kuittaamista ja maksamista. Osoitekortin "lisätietoja"-kohtaan lähettäjä on merkittävä teksti "vastaanottaja voi tarkistaa lähetyksen sisällön ennen maksamista". Vastaanottajan tulee huomauttaa avaamismahdollisuudesta noutaessaan lähetystä postitoimipaikasta. Mikäli vastaanottaja sisällön tarkistamisen jälkeen kieltäytyy vastaanottamasta lähetystä, se palautetaan alkuperäisen lähettäjän kustannuksella.” (lisätietoa http://www.itella.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/ehdot/ToimEhdot_tavara_01062011_FI.pdf)
Vs: Varokaa huijaria! Olin toukokuussa aikeissa ostaa Canon 70-200/4L-objektiivin käyttäjältä "lurppa_". Sovimme kaupoista yksityisviesteillä ja siirsin kauppasumman myyjän antamalle tilille sovitun mukaisesti. Postilähetystä ei kuitenkaan alkanut kuulua ja kyselin sen perään pariinkin otteeseen, joihin myyjä kyllä vastasi viiveellä ja pahoitteli asiaa. Lupasi pariin kertaan palauttaa rahatkin, mutta nyt eletään jo heinäkuuta eikä tuotetta tai rahoja ole kuulunut. Kun katsoo käyttäjän aikaisempia myynti-ilmoituksia, niin tuotteiden sijainniksi on ilmoitettu Helsinkiä, Hämeenlinnaa ja Tamperetta. Tutkintailmoitus Poliisille on tehty ja he olivatkin jo ehtineet kaivaa myyjän henkilötiedot esiin, asianimike lievä petos. Käyttäjäprofiili: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php?action=profile;u=14127 Myynti-ilmoitus: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,76440