Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

MYYDÄÄN VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Est, 24 Huhtikuu 2010.

1. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 959
    35
    48
    Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Yhen negan oon huuto.netissä saanut, ainoa ja aiheetta. Ostamani kännykän etukuori ei vastannut kuvausta, kuorista otetusta kuvasta ei saanut kunnolla selvää onko uudet vai käytetyt, kuoreen oli jäänyt purkujälkiä, kun sitä oli otettu puhelimesta, ja kuitenkin myytiin uutena, annoin kaupasta kaupan mukaisen palautteen juuri ajatellen muita, ettei muut siitä kärsisi, sain negan; keskustelin siitä ylläpidonkin kanssa, palaute tekstissäkin hän koitti mustamaalaamalla huijata, ylläpito ei siihen juurikaan puuttunut.

Kerran poistatin oman palautteeni ylläpidon kautta, kun kaveri ei tahtonut antaa palautetta kaupoista, ei antanut muillekaan, sain palautteeni pois. Kauan koitin hänelle selittää mitä merkitystä palautteilla on, hän vaan sanoi, sitähän voi kirjoittaa mitä vaan, niin voi, mutta jos on tyytyväinen kauppoihin, niin mikäs sen parempi kuin kertoa se muillekkin, (itse kaupat sujui hyvin)  ei mennyt asia perille.

Kaikenlaisia liikkuu.

Kerran kävi, että yhen kännykän toimituksessa meni jonkun aikaa, ilmoitin kaverille, viivästymisen syyn ja asia sovittiin, positiiviset palautteet puolin ja toisin, koska kerran kaupat meni lopulta hyvin; olis se kaveri neutraalin voinut antaa, se olis kyllä ollut ihan aiheellista.

Maksuja saa välillä oottaa. Viikon sisällä kun maksaa niin se on vielä ohjeidenkin rajoissa, eikä siinä o "mitään hävinnyt tavarat pysyy itellä.

Myynti-ilmoitukseen voi tietysti lisätä jos on reissussa, silloin ja silloin, toimitukset viivästyy, etc..
    jos se vaan on mahdollista.

Edit. Luin tossa pikkuteemun kommentin. Aiheeton palaute oli ostajalta, no se ei ehkä siellä tolla nicillä tee kauppoja, varmaan osittain ostajan "alku kankeutta".

Odottelen eBaystä ostamiani tavaroita, enkä aio myyjille antaa nega vaikka kolme viikkoa on kaupoista; luonnon mullistuksille ei vaan voi mitään.

2. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

huijarin sähköposti oli muistaakseni <EMAIL email="nore78@gmail.com"]nore78@gmail.com</EMAIL>

Takuulla "oli" sillä gmailiin voit tehdä vaikka 100 osoitetta. Tällaiset palvelimet ruokkivat epärehellisiä kauppiaita tietämättään.
    Mutta en ole koskaan itse törmännyt epärehelliseen kameratarvikkeiden myyjään. Kameraihmiset ovat (yleistän) rehellisiä kauppiaita. Kai tähänkin joukkoon on joku huijarin kutsumanimen itselleen saanut eksynyt...

3. Est

Est Well-Known Member

17 666
    1 941
    113

Nyt täytyy muistaa, ettei tuo, kyseessä oleva olento, ole "kameratarvikkeiden myyjä" tai todennäköisesti edes nk. "kameraihminen", vaan huijari, roisto ja rikollinen, joka nettoaa "myymällä" ilmaa.

- E

4. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

.

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 414
    1 065
    113

Monestikohan on huijarin luomi tummunut?

6. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Miten sen ottaa, tässäkin keskustelussa on monella vähän lukemaa. Pitäisikö arvuutella heitä kaikkia? Ja päinvstoin: jos on paljon myynyt, olikos sekin paha?

7. Est

Est Well-Known Member

17 666
    1 941
    113

Ei noita kelmejä noin voi havaita ja moni on täällä vasta myymässä ekoja vempeleitään ihan rehellisestikin.
    Ikävä kyllä asiat eivät ole aivan niin yksinkertaisia ...

Ja huijarit ovat hyviä matkimaan muiden -rehellisten myyjien- tyylejä.

Toivottavasti teitä ei mäntisti juksata, hyvää alkanutta päivää ja mukavaa vappuaattoa (ihan joka iikalle)!
    - E

8. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Juu, tyhmä huijari my liian halvalla, mutta ovelampi vain edullisesti.
    Tyhmä myy aivan uutta, ja ovelampi vähänkäytettyä.

9. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Simppeli keino blokata totaalihuijarit pois pelistä, on pyytää jollain tavalla spesifi kuva myynnissä olevasta tuotteesta. Yleensä noilla huijareilla kun ei todellisuudessa sitä myytävää tuotetta ole, joten pyytämääsi "kuvaa siitä D90:n kennosta" tai "vähän eri kulmasta kuin annettu kuva (kun näyttää et tuossa on lommo tms.)" on huijarin aika hankala toimittaa. Rehelliselle kamerakampetta myyvälle kuvaajalle kuvan tuottaminen mistä kulmasta tahansa ei ole mikään ongelma. Ja EXIF:n aikaleimat kertovat myös jotain.

Menee kylllä vaan nykypäivänä kaupankäynti jo niin vainoharhaseksi hommaksi...

10. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Onhan kamerakuvia mailma täys ja sopivilla efikseilä varustettujakin löytää nopeasti. Tietty voit pyytää ottamaan tänpäiväisen hesarin päällä sen kamerakuvan. ;-)

11. erginool

erginool Member

181
    0
    16

Viikolla radiossa uutisoitiin kuinka huumeiden käyttäjät ovat siirtyneet rahoittamaan huumeiden käyttöänsä internetissä tehtävillä petoksilla perinteisten automurtojen yms. sijaan. Selittäisi toki miksi joku viitsii moisiin petoksiin ryhtyä ilman mahdollisuutta selvitä jäämättä kiinni...

12. Henna

Henna

510
    0
    0
  13. PasiZ

PasiZ Active Member

1 097
    0
    36

Äkkiä sen kameran hesarin päälle syvää...

14. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 414
    1 065
    113

oisko herneaivo huijarilla photari hallussa?

15. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

EXIF:n aikaleimat on niiin helppo editoida, eli eivät kerro "mitään".

16. Yallu

Yallu

36
    0
    0

Mä olen suosinut kaupankäynnissä seuraavaa toimintatapaa:

Ilmoitukseen liitän itse ottamani kuvat, joissa on kuvattu tuotteen ulkokuorta mahdollisimman monesta kulmasta, riittävän suurella tarkkuudella (ei 400 x 400px), lisäksi ilmoitan maksutavoiksi käteisen tai postiennakon (postiennakko tuo lisäkustannusta yleensä alle kympin, joten kameroissa tai kameratarvikkeissa tuo kustannus ei yleensä tunnu missään). Suurimmassa osassa kaupoista olen myös lisännyt pakettiin tekstin, että paketti voidaan avata postikonttorissa ennen lunastamista. Tästä ei ole aiheutunut ongelmia taikka ylimääräistä päänvaivaa.

Näillä yksinkertaisilla toimenpiteillä voitte myyjänä vakuuttaa olevanne legitillä asialla ja näitä asioita vaatimalla, voitte ostajana olla turvallisin mielin.

Minulle on monesti tarjottu maksutapana tilisiirtoa, mutta en näitä ota vastaan, vaan maksut hoituvat aina postin kautta. Tällöin myös minulle jää jälki, että tavaraa on oikeasti liikkunut.

17. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Jos tavara liikkui postin kautta, niin jäähän sinulle siitä jälki?

Ja vaikka kovasti haluatkin antaa ostajalle llegon vaikutelman, postiennakko-ostaja ei silti välttämättä jassa käydä postissa -ja sinun kamasi on tällöin reissussa keskimäärin kolme viikkoa. Tänäkin aikana voit toki omaasi kaupata; reissussa rähjääntynyttä tavaraa, jota sinulla ei ole.

18. Vs: VAROKAA HUIJARIA (taas sama liikkeellä)

Elä hyvä ihminen pyytele anteeksi asiallisia kommenttejasi. On ilo lukea selkeätä, asiallista ja perusteltua tekstiä näillä ajanmukaisilla areenoilla, joissa keskustelun taso välistä liippaa peruskoulun ala-asteen vessajuttujen tasoa.

Tikkis

19. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 442
    6 325
    113

Mä olen yleensä ollut sen verran laiska, että ainoastaan nouto onnistuu, jotain optiikkaa olen lähettänyt postitse, mutta yleensä käy kätevämmin, jos ostaja hakee.

20. jsts

jsts

1
    0
    0

Täytyy myöntää että pari kertaa törmännyt huijariin, lähinnä tyhmään piriveikkoon.
    Kerran lunastanut postipaketin avaamatta sitä ja toisen kerran maksanut etukäteen.
    Menetetty raha on ollut parikymppiä laaki joten en hirveästi vaivautunut itse ottamaan poliisiin yhteyttä, mutta kummallakin kerralla poliisi on ottanut minuun kun ovat tutkineet asianosaisen tilitietoja. Kiinni jää joskus kuitenkin. Yleensä olen sitten liittynyt asianomistajien pitkään jonoon.
    Tärkeää on mielestä laittaa maksun tekstitietoihin omat tiedot ja maksun aihe, vaikka linkki kaupattavaan tavaraan. Näin maksu voidaan kohdistaa sinuun ja tavaraan, oli sitten varastettua tai olematonta. Itsellä kuitenkin vakaa luottamus edelleen ihmisten rehellisyyteen, mätiä omenia on joka puolella.