Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Varoittava esimerkki ostajasta nimeltä Bella

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jackjonez, 2 Huhtikuu 2017.

1. Jackjonez

Jackjonez Member

96
    0
    6
    Tässä varoittava esimerkki aivan käsittämättömästä ostajan käyttäytymisestä nimeltä Bella (Helsinki/Espoo). Toivon, ettei kenenkään muun tarvitse tuhlata omaa aikaansa vastaavaan.

Sovimme suullisesti kaupat kamerarungon ostosta. Ostaja (Bella) halusi varmistaa kameran kunnon, joten päätin hyvää hyvyyttäni viedä rungon tutkittavaksi hänelle (18 minuutin ajomatka Espooseen), koska kyseessä oli kuitenkin aika kallis osto ja tapaamisen sopiminen vaikutti hänelle aika vaikealta. Hän katsoi rungon ja ilmoitti haluavansa ostaa sen, vaikka sillä hetkellä ei ollut rahaa. Sovimme ajankohdan ja paikan ostolle (minulla oli todistaja mukana).

Kun ajankohta saapui, hän ei ilmaantunut. Ei ilmoittanut mitään, ei pyydellyt anteeksi. Ei mitään. Jälleen minulle turha reissu. No tulikin tekstiviesti, jossa hän kyseli onko mahdollista käydä hakemassa kamera minun luotani. Sovimme ajan, jonka hän jälleen sivuutti ilmoittamatta mitään. Soitin hänelle perään ja huomasin ettei ollut edes lähtenyt. Hän pahoitteli kiireitä ja lupasi soittaa pian takaisin. Ei soittanut.

Lähetin hieman tuohtuneemman sävyisen viestin seuraavana päivänä, jossa sanoin tekeväni hänen käytöksestään ilmoituksen. Hän vastasi pahoittelevasti ja lupasi tänään tulla hakemaan sovittuun ajankohtaan.Päätin antaa vielä yhden mahdollisuuden, joten jätin kalenterin tyhjäksi. Eipä tullut. Eikä jälleenkään mitään illmoitusta.

En tiedä onko ostaja patologinen valehtelija, mutta jos haluatte säästyä vastaavalta pelleilyltä, harkitkaa moneen kertaan haluatteko tehdä kauppoja Bella -nimisen ostajan kanssa.