Seuraavaksi myyntiin Polaroid 600 SE, erittäin terävällä, Mamiyan 127mm f4.7 objektiivilla. Kamera on tällä hetkellä Tampereella ja saan otettua kuvia vasta viikonloppuna, mutta ajattelin laittaa kuitenkin jo nyt, kun tuon graflexinkin laitoin. Tämä oli pitkään lempi kamerani ja hampaat irvessä myyntiin tämän laitan, kun pitää vaan jostain kyhätä rahaa zeissin 100mm makroon. Ensin rehellisesti kameran puutteet: Tässä ei ole olkahihnaa, eikä objetiivin tarkennusrenkaan kumiosaa, eli tarkennusrengas on metallinen (kumiosa puuttuu). Ostin tämän tällaisena enkä tiedä miksi näitä ei ole, mutta eivät ole minua haitanneet. Toki hihnan puuttuminen voi ärsyttää välillä, mutta tähän varmasti saa laitettua myös kolmannen osapuolen hihnan. Lisäksi polaroid perästä puutttuu slaidi, jollainen esim tuolla DARK SLIDE POLAROID 600SE 600 SE MAMIYA UNIVERSAL | eBay on kaupan. Itse en tätä kuitenkaan ole tarvinnut koska on ollut vain yksi objektiivi ja perää tai objektiivia ei ole tarvinnut irroittaa. Sitten hyviin puoliin: Tämä on ulkoisesti parhaassa kunnossa oleva 600 SE jonka olen nähnyt. Minulla on ollut näitä kaksi, ja toisen myin täällä vajaa vuosi sitten. Tämän yksilön päätin vielä silloin pitää itse. Pinnat ovat moitteettomat ja linssi kuin uusi. Laukaisimen nauha/vaijeri on vaihdettu reilu vuosi sitten ja laukaisin pelittää kuin rasvattu. Joissain käytetyissä kappaleissa, joita olen räpläillyt, laukaisin on jo hiukan jähmeä. Tässä tapauksessa kuin uusi. Tästä on hyötyä ainakin käsivaralta kuvattaessa kun kyseessä on pidemmät valotusajat, koska laukaisin on liukas, kuvat eivät heilahda painalluksesta. Polaroidperä on uudempaa mallia ja sekin loistokunnossa. Objektiivin vivut ja suljin mintit ja liukkaan napakat, näitä on siis ilo käsitellä. Objetkiivi piirtää erittäin terävästi ja ainakin polaroidkuvissa bokeh on mitä mainioin. Antaisin kosmeettisesti rungolle arvosanaksi 9.5 ja mekaanisesti 10. EDIT: Muistuipa mieleeni, että mulla on tähän myös päälle laitettava erillinen etsin laajakulmaisemmalle objektiiville (75mm) Erittäin harvinainen sellaisenaan. Se myös mukaan. Lisäksi myös pari filtteriä, toinen on uv ja toinen vaaleanpunainen. Eli mikäli noiden puutteiden kanssa voi elää, niin tästä lähtisi loistava yksilö hintaan 350e. Ja kaupan päälle laitan kolme pakettia fuji fp100 filmiä (arvo noin 10e/paketti) Mikäli kiinnostuit, laita s-postia osoitteeseen: tuukka_se@hotmail.com Tuote sijaitsee vielä viikonlopun Tampereella tyttöystävän hoivassa, mutta ensi viikolla tuon sen Helsinkiin. Postituskin onnistuu. Ja kuvia ilmestyy tänne perjantaina, mikäli ei ole jo siihen mennessä mennyt. Kiitos mielenkiinnosta ja anteeksi novellin mittaisesta myynti-ilmoituksesta!