Vähän samantyylinen kuva kuin Jukkiksen "Luonnollinen rytmi", josta minua syytettiin nuolemisesta. Kuva on omistettu Juhaa:lle. Slurp. Rolleiflex 2.8F / Superpan 200 / RHS / skannattu negasta
Vs: Slurp Hyvät tumman sävyt ja hienot heijastukset. Etualan epäterävyys hiukan häiritsee, mutta sekin lie makuasia. Vettä myllyyn, jotta saadaan kehittävää keskustelua - se ottamani kuva on myös rolleiflexillä. Kameranhan jäljenhän huomaa näistä sun ja mun kuvista. T Jukka
Vs: Slurp Minusta tämä ei ole oikein mistään kotoisin. Makuja on näköjään erilaisia. Kiitos ja kumarrus kuvaajalle! Taitaa olla ensimmäinen minulle omistettu kuva.
Vs: Slurp Mistä sen huomaa, ja onko skannattunakin ero nähtävissä, muihin kottaraispönttöihin verrattuan? Mä olisin hiukan kääntänyt tätä kuvaa jompaan kumaan suuntaan. EDIT: Lisäilin pilkkuja kaksi ja kysymysmerkin perään.
Vs: Slurp Ei se kamera kuvasta hyvää tee. Eli perustele tuo kommenttisi, minä en ainakaan erota. Etualan epäterävyys häirii mua vähän, mutta makuasia.
Vs: Slurp Se on vain sellainen tietty look - jos sitä ei muista erota, ei voi mitään. T Jukka EDIT: Mä taidan tänään lopettaa kommentoinnin tähän, oon sellaisella tyhmällä päällä. T Jukka
Vs: Slurp En minäkään näe tässä mitään, mistä kameran voisi tunnistaa tai edes ihastella kameran kykyjä. Terävä alue on vähissä eikä siitä oikein voi tarkkuudesta mitään sanoa. Etualan bokehissa näkyy viisilehtinen himmennin joka yleensä ei ole toivottua. Sävytkään eivät tässä parhaimmilleen pääse ehkä.
Vs: Slurp No joo, provosoituna minäkin tänään hieman ilkeällä päällä. Kuva on ekoja testirullia uudella Rolleiflexilla, otettu muistaakseni ellei täydellä aukolla niin ainakin melkein, ja ilman jalustaa. Vähän lisää terävyyttä etualaan toivoisin minäkin. Ensi kerralla sitten... Rolleiflex nyt sattuu tekemään tällaista bokehia, ja taitaa olla siitä aika tunnettukin. Mutta kuten joka asiassa, makuasia jos jäljestä pitää. Minä pidän.
Vs: Slurp laitan sulle Keni meilissä kaksi liitetiedostoa. Keni diggas kyllä ja sanoi: laita näkösälle, mähän laitan.
Vs: Slurp Kyllä rolleiflexissä oma look on, varsinkin kun vedostaa pimiössä paperille. T Jukka EDIT: kuvista vielä, että pidän enemmän tuosta Kenin versiosta. T Jukka