Vs: Vapaa media? Ei ihan. Pystyt kyllä parempaan. Vinkkinä, että kyseessä kaikille helsinkiläisille tuttu julkinen rakennus, joka tosin on koristeltu nykyään palautettu alkuperäiseen klassisempaan koristeluun.
Vs: Vapaa media? Veikkaisin Risto Ryti, 1941. Ed. paikka lienee Ritarihuone, ainakin samanlainen portaikko.
Vs: Vapaa media? Kiplingiä on niin kovin helppo moittia rasistiksi että se on jo pitkän aikaa ollut lähinnä kyllästyttävää. Itse runo ei ole huono, viimeinen säkeistö esimerkiksi on hieno. Runo oli alunperin tarkoitettu Viktorian timanttijuhlaan mutta Kipling kuitenkin liitti sen sitten Yhdysvaltojen Filippiinien ryöstöön Espanjalta mikä johta harvinaisen brutaaliin Filippiinien valtaukseen miehitykseen. Runoa ajatellen paradoksaalista: mitään tuosta potentiaalisesta hyvästä mikä runossa on, eivät Yhdysvallat Filippiineillä todellakaan toteuttaneet, aivan päinvastoin. Jos runoa luettaaisiin jonkinlaisena tulkinta brittiläisen imperiumin positiivisesta eetoksesta, kuulostaisi sen aika toisenlaiselta.
Vs: Vapaa media? Perhana, saatat olla muuten oikeassa. Kuvien yhteydessä kerrottiin Ateneumista ja joka toisessa kuvassa tarkasteltiin maalauksia, mutta tuota portaikkoa katsoessa tulee tosiaan Ritarihuoneen raput mieleen. Tilaisuuden luonteen huomioiden seurue on saattanut tuossa yhteydessä liikkua molemmissa tiloissa, vaikka kuvatekstissä mainitaankin yksinomaan Ateneum.
Vs: Vapaa media? Onko henkilöllisyys siis tietoa vai arvausta? Meinaan, ei kyllä minun silmiini näytä yhtään Rydiltä ja ihmettelen kyllä asuakin.
Vs: Vapaa media? Itse asiassa, Rytiä ei tainnut ilman viiksiä näkyä. Mutta, ehkäpä Gerda oli patistellut siistiytymään, kun oli hienoja vieraita.
Vs: Vapaa media? Hitto, en löydä linkkiä mistään tarkistusta varten, vaikka laitoin sen mielestäni talteen. Tsekkaan asian, kunhan löydän sen jostain. Ryti ei tosiaan nuoruusvuosiaan lukuun ottamatta juurikaan esiintynyt ilman räkäjarruja.