Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikko

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Miia, 24 Lokakuu 2012.

Laitetaanpa tähän nyt varjon pilaama kuva Mikosta. Pyysin häntä yhteen kuvaan pitään simmut kiinni koska hän on simmonen rento tyyppi. Tossa näette miten kuvan varjo joi pilata kuvan.

1. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Vs: Mikko

Varjot asettelee se joka asettelee valot, eli kuvaaja... ei ne varjot kuvaa silloin pilaa vaan ovat seuraus siitä missä valot ovat. Simmut kiinni ei minusta ole hyvä idea kuvassa ollenkaan, enkä sitä ymmärrä??

Minusta valaisu ei ole huono tai ainakaan pahin mahdollinnen, päin vastoin, vain "silmät kiinni" ovat outo ratkaisu kuvaan.

2. Vs: Mikko

Kiitos kommentista mutta muut sillon asetteli valot kun tein toisen studiossa/tiloissa.

3. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Silloinhan kuva ei ole kokonaan sinun "käsialaasi", vaikka nappia olet painanut.. Miksi valittaa varjoista jos pystyy parempaan? Laittaa vaan paremmin valaistua ja kuvattua esiin :D
    Muita on omista julkaisuista turha syytellä, koska valoihin voi aina puuttua tai olla kuvaamatta.. ja paikan päällä pitää puuttua jos asia harmittaa/korjata epäkohta..

4. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113

Valot vaikuttavat olevan Ok, mutta henkilö on liian lähellä taustaa. askel eteenpäin ja vastaavasti kuvaaja saman verran taakse tai zoomia laajemmaksi. Ja silmät auki, molemmilla.

5. Vs: Mikko

No kuva on kokonaan minun käsialaani,silloin oli tilanne kun olin yhtä elokuvayhdistystä kuvaamassa niin siellä ne halusi asettaa vain valot joten kuva on käsialaani ja ohjasin mallia.

Pan on oikeessa sanoisaann kuva on otettu jalustalta 50mm kiinteellä putkella,mut mulla on hakusessa valovoimanen laajis.

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Koko jutusta paistaa lähinnä välinpitämätön puuhastelu - ei tosissaan ihmisen muodon tai persoonan ilmentäminen valokuvan keinoin.

Kuva jää omituisuudessaan täysin perustelemattomaksi tapaukseksi.

"Muiden" epämääräinen arvostelu ei luo lisää uskottavuutta.
    <SIZE size="1"]edit : tämä kuva on nyt vissiin kolmatta kertaa saman päivän aikana tällä foorumilla eri osastoilla. yksikin kerta ehkä riittäisi ?</SIZE>

7. Vs: Mikko

Kunnioitan mielipidettäsi.
    Edit: Est on oikeessa yksin kerta riittäis kyllä,ehkä on parempi mennä pehkuihin ennen kun sanon mitään tyhmää tai tosi tyhmää kellekäänEdit2: Mulla on ihan täysi oikeus arvostella assistenttejani jos niin vain haluan sillä minä se valokuvaaja olen.

8. Vs: Mikko

Siinä on teille silmät auki.

9. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Valojen asettelu on pääsääntöisesti kuvaajan asia, jos asistentit asettelee valot niin homma ei ole enää kuvaajan hallussa.. Ajattele sanaa "valokuva", mistä se koostuu? Valosta vai jostain muusta, rajauksestako?

Jaanan kuva on aikalailla alivaloittnut, onko sekin asassarin vika?

10. Vs: Mikko

Valokuva koostuu monista eri asioista mallin asettelusta,salamoiden sijoittelusta,mallin ohjauksesta.

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Rajausratkaisu omituinen : Alhaalta pätkäisty liikaa - yllä ehkä turhaakin sinitilaa jne.
    Kuva turhan tumma.
    Väreistä en pidä.

(Sinulla taitaa nyt olla tarve lähinnä kiukutella (monesta illan/yön kirjoituksestasi päätellen) - eikä ottaa vastaan kritiikkiä kuvista, Miia ? Onkohan oikea asenne foorumilla keskusteluun ? Tämän ilmaisen siksi, että et turhaa kiusaisi itseäsi, jos on huonot fiilikset - en tehdäkseni kiusaa.)

12. Vs: Mikko

No ei ole oikea asenne,vaadinkin että minun viestieni ennakko moderoinnit perutaan heti.

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Moderoinnille sun kannattaa viestiä suoraan - ei kuvaketjussa.

Edit : Mut sori OoTee ja hyviä loppuöitä kaikille. Mulle riittää nyt tää meininki. :)

14. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Perutaanko? Tuskinpa, tauko näin keskellä yötä saattaa olla hyväksi. Yksi ketju purkautumniselle olisi riittänyt ja ulkopuolisten haukkuminen ei ole sallittua.. Mietippä nyt uudestaan onko avaus ja tavoitteesi keskustelulle ihan oikeasti välttämätöntä...