Muutama kuva DTM-klubilta 24-25.9.2005 (vuorokausi vaihtui bilettämisen aikana). Tanssimisen lomassa ehdin hakea narikasta kameran ja räpsiä vähän. Olipahan bileet. Hassua vain oli tanssilattia, jolla pyöri noin 50 miestä ja 4 naista. Miestenvessasta tapasi meikkaavia naisia, hiuksiaan huolittelevia miehiä ja toisia miehiä, jotka halusivat halata. Erittäin positiivinen kokemus "Mamasta" kyllä jäi. Party party! 1: 2: 3: 4: 5:
Homobaarikommentit saa loppua heti. En halua sellaista tänne, en Gaylord Fockerilta, en Fangiolta, enkä keneltä tahansa muultakaan. Puhukaa ennakkoluuloistanne jossain muualla, perkele.
Sitä mä ihmettelen, että onnistuit kuva baarissa. Kyllä mua on aina kielletty kuvaamasta jos kameran kans oon baareihin astunu. Ihan noissa biletyspaikan fiilis on, en vaan ole aikoihin moisissa käynyt, joten saatan muistaa väärinkin. Muuten aiheena ei nyt erityisen kiinnostava.
Näistä kuvista puuttuu se "juju" tulee sellainen olo että on vain kävelty baarin reunalle ja räps, sitten toiselle reunalle ja räps. Eli viimeinen kuva pikkaisen sinnesuuntaan mitä kaipaisi. Ehkä jonkun yksittäisen juhlijan silhuetti spottia vasten tms. -B-
Tänään väsyttää siihen malliin, että tuo Gaylordin lapsellisuus ottaa kunnolla kupoliin. Mä pyydän, Gaylord, ettet kommentoisi tätä ketjua enää ollenkaan, ainakaan ennen kuin olet miettinyt vähän aikaa, ja sulla on jotain ihan oikeaa sanottavaa näistä kuvista. Blurringille kiitos kommenteista. Itse pidin viitosesta ja kolmosesta eniten, vika kuva näistä must se paras. Muissa tykkäsin vaan valosta, joka ei sinänsä mun ansiota ollut. Yökerhokuvat tuntuvat musta toimivan paremmin galleriana - yksi kuva ei oikein riitä.
3 ja 5 parhaat, johtuen pitkälti kuvien värisävyistä. Muut jäävät jotenkin vaisuiksi, toi sininen yleissävy ei jotenkin luo oikeeta fiilistä kuviin ilman jotain vähän räväkämpää väriä siihen sekaan.
Toiseksi viimeisessä ihan takaa löyty jonkinlainen kohde. Kauhean "suttuista" meininkiä eli minustakin kuvat kärsii kauheasti sellaisesta fiiliksestä että on ollaan oltu reunalla ja säännöllisesti räpsäisty kuva ilman että mitään kuvataan. Toki myönnetään että noi olosuhteet on aivan helvetistä kuvaamisen kannalta. Mutta kuvat ei toimi nyt minun mielestä.
emerik, toiseksi viimeisestä kuvasta hienon tekee minusta aivan muu kuin tuo takaosa, ja se on etuoikean tyttö. Tuo kuva toi jännän elämyksen minulle. Katsoin sitä, katse siirtyy heti kirkkaaseen vasempaan ylälaitaan ja siellä olevaan toimintaan, eikä oikeaa alalaitaa oikeastaan huomaa ollenkaan. Kun katsoo vähän enemmän, oikean alalaidan tyttö suorastaan säikäyttää synkkäkasvoisella tuijottamisellaan. Vaikea saada katsetta irti siitä enää sen jälkeen, minusta. Sitten on tuo keltaisen valon luoma "juova", jossa näkyy muutama kokonaan eri tapahtuma ikäänkuin "esiinpoimittuna" tanssilattialta. Varsinkin nuo halaavat miehet sattuivat hyvään paikkaan. Mielikuvasi on kyllä oikeassa, mitään varsinaista kuvauskohdetta juuri näillä kuvilla ei ollutkaan. Sellaisiakin tuolta löytyy - luuletko, että ne kiinnostaisivat enemmän?
Eikös tallaisissa paikoissa (niin homo kuin hetero ja siltä väliltä) haeta vapautusta 'normaali'elämän paineista ja rakenteista lähestymällä 'primitiivistä' ja kaaosta? Siinä mielessä kuvat välittävät tämän melko hyvin. Varsinkin ekakuva.
argos, en ole tullut miettineeksi yökerhokulttuurin ja tanssimisen filosofiaa. Mutta on totta, että arkielämä ei ainakaan minulla ole tuolla mielessä (puhun nyt yökerhoista yleisellä tasolla, en tästä nimenomaisesta paikasta). Jos nämä kuvat saavat sinut ajattelemaan asiaa, ne kai ovat jollakin tavalla hyviä. Vaikka olisitkin taipuvainen ajatteluun jo valmiiksi, katalyyttinä oleminen on meikäläisen kuvalta ihan hyvä ansio.
Entäpä jos tuota alaosan tyttöä koettaisi tuoda paremmin esiin? Nyt se mun mielestä jää vain kehykseksi.
Porukka jossain raveissa? Vetää kamaa: LSD:tä, extaasia? Siitä nimi? Älä kerro äidille. Edit: Ai tää olikin DTM:stä. Tsemppiä vaan kuvausharrastukselle. Siinäpä tärkeimmät.
Jos tarkoitat kuvasarjan nimeä, sen nimesin ihan kuvasarjan ottopaikan mukaan. En ole ihan varma, miksi paikka itse on nimetty Don't tell mama:ksi. Itseasiassa en ole satavarma, oliko "don't tell mama" se alkuperäinen merkitys, joka dtm-lyhenteellä on. Näin se minulle selitettiin. Mutta, oliks vaiks noista kuvista jotain?