Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Juu, tulee tuomiopäivän tunnelmaa, ihan käypä kikka on antaa lisävaloa negalehden sellofaanin läpi, tulee muikee "Printtibokeh"!
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Voisin valoittaa, mutta olin unohtanut tämän koko keskustelun (sattui pahaan saumaan kun tuossa oli heti seuraavina päivinä muutto turkuun käynnissä - seli-seli) Pitää kaivella muistiinpanoja ja muita josko sieltä löytyisi mitä villiä oivalsin tuolloin...
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? No nyt olisi yksi 12-tuumainen Kodak Portrait myynnissä eBayssä. Pikkasen hirvittää tuo viiden sadan taalan lähtöhinta. Item # 220600989416
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Täytyypä kokeilla näitä. Pitää kysellä viisaammilta, ettei kaikkea tarvitsisi itse keksiä ja mennä perse edellä puuhun.
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Siinä käy kaikenlainen: normaalisti kuvattaessa käytetyt softarit, sukkahousut, negalehdet... Osan aikaa normaalia valotusta ja sitten softausta väliin heilutellen tai ilman.
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Kodak Portrait on ollu siinä 400-700usd paikkeilla kun olen seuraillut, toimivan sulkimen kanssa, ilex#5, ei #4 kuten virheellisesti hehkutin aikaisemmin. Halvempia ne on kuin Pinkham&Smith:it mistä tämä on kopio. Ongelma tai ei mut, tuo #5 on aika järjettömän kokoinen, paino yksistään lienee lähempänä kiloa =) eli pitää olla stabiili kamerakin, sen lisäksi pitää olla tarpeeks iso lauta mihin hirviö kiinnittää. Alle 8x10 fieldit voinee unohtaa, jäykkä monorail 4x5 riittänee. Anders ps. tossa oli kuvat 2-3 softattu sf-lasilla vedostusvaiheessa http://wideopen1.squarespace.com/journa ... entPage=16"]http://wideopen1.squarespace.com/journal/?currentPage=16
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Hyvän näköistä jälkeä, Anders! Itse yritän päästä sinuiksi pinholekamerani kanssa.
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Mielipiteitä on moneksi. Mä tykkään siitä vedostusvaiheen "sukkahoususoftauksesta" sopivasti tehtynä. Mustien leviäminen on aika nätti efekti. Samaa olen yrittänyt saada aikaan photoshoppi-kikoilla mutta heikolla menestyksellä - ei vaan tule saman näköistä.
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Tuli mieleen eräs juttu, jota vanhan ajan kuvaajat ja kopistit käyttivät silloin, kun kuvattiin suurelle lasinegatiiville, joka oli tarkoitettu pinnakkaisvedostettavaksi. Käännettiin pinnakoitaessa negatiivi väärin päin, emulsio ylöspäin. Tästä oli vielä se, etu, että lyijykynäretussin jäljet häipyivät täysin. Tästä tuli joskus museolla juttua kokeneen kopistin kanssa, kun ihmettelin yhtä 18 x 24 lasinegatiivia, jossa kuvattavavalla oli jotain "väärässä" kädessä... Efekti ei muuten ole sama, kuin jos tarkentaisi suurennuskoneen "pieleen".
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Niinpä. Niistä monista mielipiteistä minulla on se vastakkainen. Vedostusvaiheen softaus tekee kuvan tuhruisen ja likaisen näköiseksi. Efekti on erityisen ripulisen oloinen.
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Ripulin leviämisen esteettinen lopputulos on kuitenkin kauniimpi, kuin spraymaalareitten valkohohde. Poikkeuksiakin on, kuten kaikessa. kapa Se pimeässä sukkahousuja haistellut kylähullu
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? Haa, törmäsin tällaiseen, kun tutkin Voigtländer Euryscop lasien eri variaatioita. http://i.ebayimg.com/08/!CFBwPUw!mk~$%28KGrHqYOKp0E0VKo5JQ9BNT%291RqtPg~~_1.JPG?set_id=8800005007 Eli voisiko tuossa himmentimessä olevat ylimääräiset reiät olla pehmennystä varten?
Vs: Vanhat muotokuvat - millä tekniikalla pehmennys tehtiin? No sitten, tollasenhan tekee ite messingistä "aika helpolla"