Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vanhanliitonvanhaliitto.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana juhanalappalainen, 5 Tammikuu 2009.

Vs: Vanhanliitonvanhaliitto.

Tässä onkin tullut muiden kommenteissa paljon esille sitä mitä kävin läpi mielessäni, ennenkuin mitään päätän sanoa. Tyypillistä kaikille valokuvaus foorumeille (esim aukea) tietynlainen kinaaminen, tai jopa riitely kuvista. Itse pidän siitä kun kuva herättää paljon erilaisia näkemyksiä eri ihmisissä, sekä hyvässä että pahassa, kunhan se ei mene siihen että kuvaa arvostellaan sen mukaan kuinka paljon kuvaajasta pidetään. Jokaisella on se oma näkemys, toiset arvostaa enemmän sitä "oikea oppista kuvaamista".
    Ja toiset kuvaajan omaa taiteellista näkemystä (joista minä enemmän sitä jälkimmäistä) .<--Niin kauan kunhan se ei ole Omasta mielestäni sitä, "otinpa hamsteristani kuvan ja se peijoni ehti karata kuvasta. Mutta tärähtänyt hanuri erottuu kyllä vasemmalla.. niin menköön taiteen piikkiin."  Itse olen aina tyytyväinen kun Joku saa haluamani kicksit kuvastani, vaikka muille se sitten olisikin "turha kuin tuulilasinpyyhkijä hanhen perseessä".

Oli aika off topic, Arvostelen ensinmäistä kuvaa (koska se oli kuvaajan oma näkemys)  Ensinmäinen fiilis kuvasta oli mukava, ja toi "pönöttöminen" ja 1900 luku olivat Juuri sitä mitä kuvasta tulee mieleen, ja mitä sillä todennäköisesti on haettu. Ehkä olen Simmons:in kanssa samaa mieltä että sormien näkyminen mutta tilaa ylhäällä voisi vastata sitä, mitä itse olisin valinnut. Mutta kuvaajan tarjoama versiohan tässä nyt on arvosteltavana. Pidän sitä kaikin puolin miellyttävänä kuvana, Arvokkuus, Vanhoillisuus paistaa kuvassa. Voin kuvitella kuvan henkilöiden äänet ja persoonat, Nämä on niitä persoonia mitä aamuvuoroissani, vien Vaihtoehtoisesti meillahden sairaalaan, tai k-markettiin. Uskon tavoittavani kuvasta sen mikä oli tarkoituskin, ja pidän. Terv. Taxi muutaman lonkeron jälkeen.

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Voisitko avata sitä näkemystä, jota sormien rajaus toteutti? Meille, jotka emme ymmärtäneet.

2. Manual

Manual Active Member

912
    39
    28

On ollut oikein hauska tämä kommenttien kirjo,
    Minut pysäytti myös ulos pyrkivä käsi ja miehen vasemman posken kova valo.
    Pidän JKoolen tulkinasta.
    Itse ehkä kyseenalaistasin illuusion vanhojen pariskuntien sovusta, tai että sitä ei saisi säröyttää paripotretissa.    Mies on olemukseltaan, tunnesiteeltään toiseen,  ilmeisen erilainen .
      .. Itse ryhdyn kuvittelemaan, koska kuvaaja on antanut siihen ärsykkeen, joko tietoisesti vanhuksien suhdetta manipuloiden, tai sitten sen tunnistaen ja halunneen myös henkilöitä personoida ulkopuolisille .
    He kuitenkin sietävät toistensa tapoja ja siten luulisin arvostaen myös toisiaan välttämättömyytenä... lämmöllä
    Ei tuolla iällä mennä hötkyillä ja eroilla, semmonen on äkkiä 'kuolemaksi' tai laitoskuolemaan joutumista.
    Minäkin haluan romantisoida ja pitää yllä kuvitelmaa suvun vanhojen naisien elämää ylläpitävistä taidoista, lempeydestä ja viisaudesta ym.
    Miehen, tulee mieleen ainoan hyvintuntevani vanhempi mies, äidin sisaren mies
    .. no kyseessä on yksi kuva, menee jo raskaasti, tarinankerronnan,  ylitulkinnan puolelle, joten jatkakaa te omilla muistoillanne..
    mutta ehkäpä Juhana itse hieman valoittaa omia ajatuksiaan.
    .. tai siten odottaa ja ihmetellen nauttii keskustelusta.
    terv Manual. 

3. Vs: Vanhanliitonvanhaliitto.

Oikeilla linjoilla menet kuomaseni=) Ehkä mie tyydyn nyt nauttimaan ja kuuntelemaan keskustelusta mielummin hehe

4. Vs: Vanhanliitonvanhaliitto.

Tänne vois perustaa osaston: "Tää mun kuva on aivan superi, mutta ne v**un moroonit ei ymmärrä tätä", joten olkaa hyvä sorkkikaa ihan vapaasti...   pari olen minäkin näperrellyt kuntoon mutta sitten ajatellut: kun tästä ei kuitenkaan saa muuta kuin lisää mokellusta, antaa olla.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hyvä ajatus!
    Ja toinen osasto meille, jotka otamme neuvoja mieluusti vastaan.
    T Jukka