Kaapin kätköistä löytyi Fujichrome Sensia 200 rulla 1997-11 leimalla, eli kyseessä on yli kymmenen vuotta sitten vanhentunut ja huoneenlämmössä säilytetty filmi. Paketissa oli myös kehityspussi jossa lukee Fujichrome 50/100/400. Kelpaisikohan tuo vielä jos sen huvikseen kuvaisi ja lähettäisi? Pussin osoitekin taitaa olla vanha (PL60, 01301 Vantaa, Finland). Toinen vaihtoehto on kehittää itse Rodinalilla. Aukon verran yli ja kunnon ravistukset purkissa? Mulla on myös pari yhtä vanhaa ja huonosti säilytettyä värinegarullaa (Ritz Camera Big Print 200 ja Kirkland Signature 200...). Samoilla ohjeilla? Edit: lisäsin kuvan pussista.
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Kyselin tuota kehityspussiasiaa reilu vuosi sitten Fujilta. Alla siihen liittyvä keskustelu ja vastaus Fujilta. http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=6 Hei! Kiitos yhteydenotostasi! Esittämääsi kysymykseen on hiukan vaikea vastata sen vuoksi, että emme itse kehitä näitä dioja vaan käytämme siinä alihankintapalvelua. Tässä hiukan valotusta asiaan: Fuji Finland Oy on tuonut maahan viimeksi maaliskuussa 2006 kehityspussillisia Sensia-diafilmejä. Näiden filmien päiväykset vanhenevat näihin aikoihin. Nykyisin tuomme ainoastaan kehityspussittomia Sensioita. Vuosikausien ajan näitä kehityspussillisia dioja on voinut jättää pussissa postin kuljetettavaksi, ja ne on kehitetty ja lähetetty asiakkaalle postissa. Tämä järjestelmä lopetetaan vuoden 2008/2009 vaihteessa, koska silloin kehityspussilliset diafilmit ovat jo reippaasti vanhentuneet. Me olemme 90-luvun alun jälkeen käyttäneet erilaisia alihankintapaikkoja näiden pussillisten diojen kehittäjinä. Nykyisin posti kerää ja kuljettaa nämä pussit Dialab Oy:lle Helsinkiin. Olen tämän viikon alussa puhunut Dialabin toimitusjohtajan kanssa, ja hänen näkemyksensä on, että he kehittävät veloituksetta pussia vastaan ainoastaan ne Sensia-diat, joissa kehitysmaksu on maksettu diaa ostettaessa (Sensia PI = Processing included). Muutoin he laskuttavat kehityksestä. Lisätietoja saat Dialab Oy, puh. 09-2530 0100. Pussillisia dioja kehitetään myös Eirissä ja Color-Kolmiossa silloin, kun asiakas jättää diafilmin fotoliikkeeseen kehitettäväksi (sikäli, kun fotoliike käyttää jommankumman taustalaboratorion palveluita). Näistä liikkeistä voi kysyä neuvoa, hyväksyykö heidän taustalaboratorionsa näitä pusseja maksuksi silloin, kun se ei ole sisältynyt dian hintaan. Ystävällisin terveisin Fuji Finland Oy
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? WNL otti pussin maksuksi noin kuukausi sitten. Kuulin kyllä ettei siitä saa kuin noin pari euroa mutta kelpasipa kuitenkin kokonaiselle rullalle. Oli viimeinen nurkkiini unohtunut pussi.
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Mielenkiintoista. Taitaa olla niin että pussi on nyt vuodenvaihteen jälkeen hyödytön, joten taidan kehittää Rodinalilla.
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Provia 400 kehitetynä 1tunti ständinä 1+100 rodinalissa
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Hyvältä näyttää. Täytyy kokeilla ständinä.
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Kehitä Tetenalilla . Vaikka C41...
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Mä kyllä laittaisin nupparilla työpöydän päälle muistona entisistä suuruudenajoista... ken elää se näkee, karman laki sanoo etä kaikki pyörii ympyrää ja tulee takaisin, ehkä sun Fujikin syntyy uutena kodachrome II 25 asan filkkana jossa on keltainen alumiinipurkki !
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? No en määkä sitä millään rodinalill pilais. ;D
Vs: Vanhan Fujin kehityspussin kelpoisuus (vai suosiolla rodinaliin)? Tulikin ihan mieleen tästä että pitäisi paikalliset kirpparit kiertää taas löytöjen toivossa.