Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Siskonsa kanssa ja aikuisena

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 18 Lokakuu 2012.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

2. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Vs: Siskonsa kanssa ja aikuisena

Miksi ei! Oikeastaan aikas makea kuva, pidän!
    Mietin tuota lamppua ja päädyin, että "vitunko sillä on niin väliä", ihmisten kotona on lamppuja ja muuta, se kuuluu asiaan, varsinkaan kun ei ole suuressa roolissa.. Mietin myös vaimosi epätervyyttä, versus lamppu ja siinäkään, lopulta ei ole huonoa, vaan ilmaisuvapautta. (terävyyksien suhde pisti miettimään, mutta loppupäätemä kumosi mietteet).

Eli hieno kuva ja ajatuksia herättävä!

3. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Viimeinen lause on ymmärrettävä JPU:n palautteesta. Olen samaa mieltä. Lamppujen paikka ja olemassaolo ovat minusta toisarvoisia. Otsikon ja kuvan suhde on niin vahva ja ilmeinen, että lamppu voisi sojottaa vaikka mistä kulmasta muuttamatta kuvan jännitteellistä kompposiittiota.

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Mä olen sitä mieltä että tälläsessä taidekuvassa se lamppu on kyllä liikaa. Kuvasta tulee sen lampun kautta enemmän arjen kuvaksi ja sitä kautta rupeaa dynaaminen kallistus hiukan ontumaan. Idea on hyvä.

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Nykyajan tietoteknisillä välineillä on helppo kokeilla, miltä kuva näyttäisi, jos lampun retusoisi pois.

...Kuvasta tulisi täysi fiasko: tekotaiteellinen, heikkorytminen, kökkö "atraappisoikioiden" ketju...

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Eli olisit sitä mieltä että arjen lamppu pitää tämän kuvan kasasssa?

7. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Kokeilu käy paljon helpommin vanhalla tekniikalla kun peittää sormella lampun.