Ensimmäinen kuva Szabadilla ja Super-Angulon 90mm/f8 -objektiivilla. Filmi Polaroid Sepia. Isäni on onneksi vielä elossa, täyttää ensi kesällä 80 vuotta, eli perinnöstä ei ole kyse. Nämä 60-luvulla käytetyt esineet ovat muuten vaan jo siirtyneet minulle. Yashica Minimatic-C, Omega Seamaster ja vanha Philips parranajokone joka oli jo faijan toimesta menossa roskiin, mutta sain pelastettua.
Vs: Isäni Tavaroita Onneksi olkoon Keni, Szabad alkaa pelittämään, toi Omega kelpaisi varmaan jokaiselle, hieno tallennus.
Vs: Isäni Tavaroita Kiitos Jukka! Joo, on se Szabad niin hieno peli että nöyräksi vetää. Sinä tiedät. Omega on mukava kello vaikkei ole kovin arvokas versio Seamasterista. Mutta tunnearvoa sitä enemmän. Käytin kelloa itse kunnes alkoi hiljattain käymään tuplanopeutta. Täytyy viedä huoltoon. Szabadkuvaajalle sopii hyvin tällainen käsinvedettävä kello.
Vs: Isäni Tavaroita Ja meille kaikille tuplanopeus, kun alkaa tuo kävelykin olla tuollaista taapertamista.
Vs: Isäni Tavaroita <SIZE size="1"] Szabadkuvaajalle sopii hyvin tällainen käsinvedettävä kello.</SIZE> <SIZE size="2"] Hienoja! Minäkin heitin patterikellon pari vuotta sitten hemmettiin ja ostin muutaman nätin 60 - 70-luvun käsin- tai automaattivetoisen. Ja parempiin juhliin pari 1900-luvun vaihteen taskunauriita. Ja nää filmivehkeet tietty on myös vanhemman miehen pelejä.</SIZE>
Vs: Isäni Tavaroita Anteeksi vaan Keni, miten tässä tulee tuon kameran erinomaisuus esiin? Tälläisenhän saisi aikaan vaikka digikennoisella kuvauslaitteella. Älä anna kameran viedä, ota se palvelijaksi, tai alista orjaksesi. kapa
Vs: Isäni Tavaroita Ei mitenkään, Kapa. Mutta minulle tämä ensimmäinen koekuva, itselleni täysin uudella kameratyypillä, kertoo että olen oikealla tiellä – että olen tehnyt oikeita valintoja. Kuvassa on sitä fiilistä mitä olen hakemassa, jopa Polaroid Sepia pakkafilmillä johon en ole erityisen ihastunut. Kuten aikaisemmin olen jossain ketjussa kertonut, olen tämän kameran hankkinut Polaroid 55 -filmiä varten. Sen aika tulee kun säät lämpenevät. Matka on vasta alkanut, tämä oli lähtölaukaus.