Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mittapipettejä, mistä?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana kb, 1 Helmikuu 2010.

1. kb

kb

2 235
    0
    0
    ... mielellään alle 100 kappaleen erissä.

Eli apteekin lääkeruiskulla olen kehitteeni mittaillut, mutta nyt on nestepinta vajonnut niin alas että joudun kaatamaan sitä ensin johonkin toiseen astiaan että saan ruiskulla otettua. Kiva olisi jos olisi sellainen tarkka, ehkäpä 25 ml:n mittapipetti käytettävissä jolal pääsisi putelin pohjille asti ja saisi samalla kertaa koko annoksen. Saako noita jostain? Paikallinen apteekki totesi, että eivät voi tilata kun niitä on ostettavissa vain sairaaloille tarkoitettuina tukkupakkauksina, eli vähän liikaa apteekillekin.

Miten te muut mittailette pieniä määriä nestettä jos ei edellä kuvatuilla tavoilla?

2. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: Mittapipettejä, mistä?

Mulla on sellasia 5ml mittapipettejä jotka ovat tylppiä (sinisiä), tuli jonkun antibioottikuurin mukana, apteekista sain yhden kappaleen kun kävin ruinaamassa. Eli apteekkeja vain kiertämään :D

3. kb

kb

2 235
    0
    0

Kiitti vinkistä, unohdan aika-ajoin ebayn olemassaolon.

4. Vs: Mittapipettejä, mistä?

Maailman isoimmalta laboratoriotarviketoimittajalta VWR:ltä (VWR International - kemikaalit ja tieteelliset laboratoriotarvikkeet) saa aika edullisesti laadukasta "oikeaa" laboratoriotavaraa, mutta sitä varten täytyy olla firma, ne eivät myy yksityisille. Olen perustanut itselleni toiminimen oikeastaan melkeinpä tämän takia. Ja iso rekka-auto kaartaa pihaan tuoden muutaman tavaran kerrallaan... Toimituskulut menevät silti vain yhden kerran.

Kunnon mittapipetit maksaa siellä muutaman euron kappale. Ruiskuja täytyy ostaa iso laatikko mutta mitäpä sitten kun se iso laatikkokin maksaa vain reilun kympin. Laadukkaat mittalasitkin ovat murto-osan siitä mitä vastaavia (korjaus: huonompia) kaupitellaan fotoliikkeissä.

Etsikääpä siis joku kaveri/sukulainen/muu jolla on firma/toiminimi ja pistäkää se toimimaan VWR-diilerinänne.

5. Vs: Mittapipettejä, mistä?

Jos Biltema on ihan vieressä, tai saat tehtyä ruiskusta tuollaisen, niin tässä yksi idea.
    http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/82/huge/82-399_h.jpg

Mä kävin ostamassa muoviset 500ml mittalasit juurikin Biltemasta....olikohan jotain 3-4e kpl ???
    Ihan jees, kestää yhden talven...keväällä kun pesee huolella Rodinalin pois ,niin voi ottaa ajokaudeksi 2T öljyn sekoitukseen ja syksyllä laittaa roskiin....

6. Vs: Mittapipettejä, mistä?

Kunnollisia mittäpipettejä (esim 10ml) voi löytää esim Instrumentariumilta, Oriola sairaalatarvikkeeltä (postiennakolla), Yliopiston Apteekilta. On mahdollisista että tavallinen apteekkikin voi niitä tilauksesta toimittaa.

7. kb

kb

2 235
    0
    0

Kumpikaan näistä ei onnistinut, Yliopiston Apteekki (Kauppakatu, Jyväskylä) sanoi että "ei ole" ja "tavallinen apteekki" otti numeroni ylös ja soitteli perään että kyllä niitä saisi 250 kappaleen erissä...

Mutta tilaan tuolta ebaysta. Kunhan informoin jos joku muu on vailla...

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Tilaa hopeavedoksesta pyrocat kehitettä, niin mukana tulee kaksi näppärää pipettiä,ainakin ennen tuli.

9. Maukka

Maukka Member

89
    0
    6

Mä oon laittanut siihen lääkeruiskuun sopivan letkun kärkeen, saa imastua pohjalta asti.

10. Melankhton

Melankhton Member

43
    0
    6

Kyllä niitä eri kokoisia lääkeruiskuja neulojen kanssa pitäisi saada ihan yksittäin apteekista. Riippuu vaan aika paljon naamasta ja tavasta, jolla asiansa esittää. Jos ei tärppää kannattaa laittaa tyttöystävä/äiti/mummo asialle ja peitetarinaksi vaikka kinkun suolaaminen tai tulostimen mustepatruunoiden täyttäminen. Ei minulle ainakaan ole koskaan suoraan mitään myyty:)

11. kb

kb

2 235
    0
    0

Heh, joo, en aio neuloja hankkia harrastusvälineisiini vähän samasta syystä kuin lapsille ei anneta leikkikaluksi leipäveistä :)

12. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Pari vuotta sitten Jyväskylän Yliopiston apteekista ostin useammankin eri kokoisen muoviruiskun ja niihin eri kokoisia neuloja.

Kyllä ne silloin myivät. Ettet vain ole liian rokkarin näköinen ;)

kapa

13. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jos pari on 5-10... Eivät ne taida herkästi myydä niitä, eivätkä suht tavallisia kemikaalejakaan joita ennen sai ihan normaalisti apteekista.

14. Melankhton

Melankhton Member

43
    0
    6

Ilmeiseti olen, yhtään ruiskua ei minulle henkilökohtaisesti ole koskaan myyty. Kysymys ruiskujen ja neulojen saatavuudesta aiheuttaa aina saman: farmaseutti sanoo katsovansa, onko niitä varastossa ja poistuu takahuoneeseen keskustelemaan proviisorin kanssa ja palaa 5-10 minuutin päästä sanomaan, ettei niitä tällä hetkellä ole saatavilla.

Muilla tätä ongelmaa ei tunnu olevan, että eipä siitä voi kai syyttää kuin omaa habitusta. Ihan kohteliaasti olen kyllä mielestäni asioinut:) Viimeksi uskalsivat kuitenkin myydä 2 yskänlääkemittaa, noilla ruiskuilla olisi vaan niin paljon helpompi mittailla. Hankalaksi tekevät harrastamisen...

15. Vs: Mittapipettejä, mistä?

Aika erikoiselta kuulostaa, että ruiskuja ei muka apteekissa "epäilyttäville" myydä. Mun kokemuksen mukaan myydään, jos vaan on. Ja nisteille niitä kai jaetaan ihan ilmaiseksikin, kun tuo vanhan vaihdossa (ei tosin apteekissa). Kenen intresseissä se nyt sitten olisi, että pikittäisivät vanhoilla ruiskuilla? Vai meinaisiko ne, että "hiipparit" käy kaupassa pistämässä mehutölkkiin myrkkyä?
    Olisi aika kaukaa haettua.
    Kerran multa ruiskua ostaessa enemmän kyseltiin, että mihin käyttöön ja mitä sillä ruiskulla teen. Ihmettelin sitä vähän ja aloin kovasti selittämään epoksin kovettimesta, mutta sitten tajusin, että neiti yritti vain päätellä minkä kokoista ruiskua olen vailla, kun en tätä olennaista tietoa huomannut kertoa.

16. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Ruiskukin on eri kuin neula. Ensimmäisiä kyllä pitäis saada :).

17. Vs: Mittapipettejä, mistä?

Neulojakin saa sieltä VWR:ltä. Pakko ostaa 100 kpl paketti kerralla mutku se paketti maksaa 3,80 e + ALV niin eipä paljon itketä. Eipähän tarvi pestä vaan voi ottaa aina uuden puhtaan kontaminoimatta kemikaaleja. Kemikaalitkin saa tuolta, about kaiken mahdollisen.

Eikä tarvitse kuunnella tätien vittuilua että "mihin sää tätä käytät" ja sen jälkeen "käydäänpä katsomassa onko" ja sitten "ei oo, eikä voi tilata".

18. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

En mäkään ole ihan just yrittäny ostaa, mutta tututkin on varsinkin kemikaalien osalta juttuja kertoneet. Puhuin siis nyt nimenomaan apteekeista. En tiedä miten hyvin muualta saa.

(Esim. Hopeavedos auttaa kemikaalien osalta hankinnassa juuri sen takia, että niitä suht tavallisiakaan aineita ei itse saa nykyään apteekista ostettua)