Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kädenjälki

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Keni, 6 Syyskuu 2010.

1. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    [Leica M6TTL + Summicron 35/2 ASPH / Kodak Tri-X 400 / Kodak HC-110 / Epson V750 Pro]

2. Vs: Kädenjälki

Neljä sormea?! :)

3. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Kädenjälki

Pikkurilli pystyssä.... :)

4. jimi-

jimi-

918
    0
    0

Tai ehkä ihmisen kädenjälki on häviävää pidemmällä aikataululla.

5. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Nämä on kyllä aika hirveitä järjestäen.
    Kuvaajalla näyttää olevan "fokus" niin yhdessä detaljissa, että muut jää näkemättä.
    Hieman pidempään ja kokonaisvaltaisemmin voisi yrittää katsoa?
    Maisemat on iisejä, menee vaan kauniiseen paikaan ja antaa kameran tallentaa sen kuvan.

6. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Ja tämä liitty mitenkä ketjussa olevaan kuvaan. Tai no laajemmin ottaen joka kuva on maisemakuva.

7. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Ei tietenkään ole.

Enemmänkin viesti, missä ei ollut minkäänlaista perusteltua ajatusta, liittyy siihen, että Sirenin "sisäinen kello" alkaa ilmoittaa, että olisi taas vähitellen aika hermostua, etsiä tappelua ja saada porttikielto.

8. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Se on upeeta, että tunnet minulle itseleni tuntemattoman alitajuntani.
    Toki myönnän että ihmetyttää tämä kavereiden selkään taputtelu, voi toki olla että tässä vaan arvosteltiin kameraa, filmiä, vedosta ja skannusta, mutta minä puhuin kuvasta.
    Ilmeisesti täällä on joku sääntö kenen kuvia saa ja kenen ei arvostella, siitä poiketen alkaa heti porttikieto uhkaukset, en toki tiedä onko Vuorikin mode?

Kun näen sanomista, niin sanon sen ihan valokuvan takia, aivan liikaa on näkyvissä jäljittelyäkin tämän piirin kuvista aloitelijoilta. Kyllähän aloitelija on ihmeissään kun foorumin "gurut" ylistää vuorotellen toistensa kuvia, riipumatta mitä niissä on.

Jos tämä kuva on helmi, enkä vaan näe sitä, niin heitän vehkeet Porvoon jokeen ja aloitan vaikka pienonsoiton harrastuksen.

Toisaalta on ymmärrettävää, että näitä virtuaali ystävyys suhteita syntyy, ja ollaan valmiita vetämään minua virtuaaliset pataan ja bannamaan.

En nähnyt tarpeeliseksi erikseen komentoida tuota sateen varjokuvaa, jonka sommitelua, tai rajaamista en ymmärrä, siksi siis sanoin yleisesti.

9. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Ihan selkeyden vuoksi voisiko joku mode sanoa kenen kuvia ei saa komentoida negatiivisesti?
    En tiedä edes kuka on nykyisin mode, Aaselillakin on mielestäni rivistatus, mutta ilmoitti terveiset ylläpidolta.
    Minusta on ihan jees että henkilökohtaisuuksiin ei sovi mennä, sen takia tänne siirryinkin.

10. Herra iso herra

7 709
    10
    38
  11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Hieno kuva - jumpskatti senttäns !

Luolaihmiset jättivät hämmästeltäviksemme käsiensä kuvia luolien seiniin, meidän kätösiemme jäljet pyyhkii pois tarjoilijatar - niin vähän me olemme ...

- Erska

12. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Itse asiassa Sirenin viestissä oli hänen näkemys kuvasta ja myös perusteluita miksi hän oli sitä mieltä. Sen sijaan te kaksi, joita lainasin ette keskustelleet enää kuvasta ollenkaan, vaan ainostaan kommentoitte kommenttia. Joka on kielletty.

Kuvaan en ota kantaa, koska kommentoin tätä keskustelua ylläpitäjänä.

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Rehti kommentti.

Anteeksi OoTee - mutta nyt oli aivan pakko antaa reilusta teosta tunnustusta.

Jarille vittuillaan aivan liikaa - minä en pidä semmoisesta ja esitänkin tässä yhteydessä oman vaatimattoman protestini asiasta !
    - Erska

Edit : Protestoin myös kaikenlaista muutakin vittuilua vastaan (sama tien!). Kuva on mielestäni erittäin jestapajepulis & penikat sipulix -laatua.
    Toivoo Erska !!!

14. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Hyvä pointti, jota en tullut ajatelleeksi, siis tuota pyyhkimistä.

Itse kuvan kokemus jäi minulla vaisuksi, jos sanoma on tuo käsi, sen rooli on niin pieni kuvassa. Kuvaussuuntaa muuttamalla kädenjäljen kokoa olisi saanut kasvatettua ja sen rooli olisi vahvistunut. (ehkä kuvaten ylempää ja käsi oikeaan yläkulmaan kuvapintalaan nähden suurempana). Ei kuva minusta huono ole, mutta minulle jää käsitys, että sen olisi saanut vahvemmaksi.

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Mulle toi on vahva kuva - se jopa vallan suuresti kiehtoo - keskimääräistä valokuvaa enempi. Olen palanut toljottamaan sitä monta kertaa.

Monien kuvien kohdalla me kohtaamme omien kokemuksiemme tiedostamattomat muistijäljet - jotkin osuvat joihinkin mutta eivät, tietenkään, jokaiseen ?

- Eero

Edit : Typo (oli yksi on -sana liikaa.

16. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Käden koosta päätellen mies ja ilmiselvä ho... Ketäpä tässä maailmassa uskoisi, jos ei John Manningia.

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Etusormihan tolla on ollut pystyssä.

Kyllä nyt edes sormet pitäisi osata.

Hete*on käsi ! Tilannut sormi tanassa vielä yhdet.

18. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

sen manningin väitteet on ihan pelkkää paskaa. kaikkeen ne ihmiset uskookin.

- uskomatonta ...

19. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Olen eri mieltä tuosta JPU:n kommentista kädenjäljen suuruudesta. Minusta se saisi olla vieläkin pienempi. Vaan hyvä se on näinkin. Sommittelultaan kelpo ja sisältöä sen verran paljon, että antaa jokaiselle hiemankaan mielikuvitusta omaavalle erilaisia tulkinnan mahdollisuuksia. Ei kuvan tarvitse olla niin simppelin puhkiselitetty, että sen ymmärtää jopa meidän nelijalkainen sekarotuinen Elli.

kapa

P.s.

En kuulu täällä omasta mielestäni mihinkään selkääntaputtelijakerhoon, kunhan vain yksinkertaisesti pidän tuosta kuvasta. Yksinäinen kädenjälki, kohta poissa. Pienen ihmisen luovuuden hetki.