Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Salama Canon G9:än (Metz 48 AF-1?)

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana jappe, 29 Toukokuu 2008.

1. jappe

jappe

325
    0
    0
    Ostin tuossa Canon G9 digipokkarin, joten siltä osin vahinko on jo tapahtunut... Valokuvausta en ole ikinä harrastanut "vakavasti", mutta aihe ja hyvät kuvat kiinnostaa. Järkkäriin olisi kai päässyt pienellä lisäinvestoinnilla kiinni, mutta pieni koko ja keveys painoivat valinnassa. Myös "linssilisäkkeiden" kiinnitysmahdollisuus on mielestäni hyvä ominaisuus. Tuo ei vastaa tietenkään erillisobjektiiveja, mutta riittää ainakin alkuun.

Olen päässyt kameran kanssa jonkin verran sinuiksi ja ulkoisen salaman hankinta kiinnostaa. Vaihtoehtoja katsellessa (Canon, Sigma ja Metz) vaikuttaa että Metz:n 48 AF-1 olisi mielestäni sopivin vaihtoehto minulle. Tuo tukee useita kameran toimintoja ja jos innostus iskee pidemmällä tuo kai olisi melko riittävä myös Canon järkkäreihin.

Tuo on vähän kookas, kuten myös muut vastaavat, mutta onkohan tuo liian hankala käyttää pienehkön kameran kanssa? Toimiiko tuo orjasalamana ilman komentolinkkiä, aktivoituisi myös kameran oman salaman välähdyksestä? Näin en tarvitsisi ainakaan vielä salamaa, jossa on myös komentolinkin master-ominaisuus jos haluaisin käyttää orjasalamaa esim. sivulta valaisuun.

2. jappe

jappe

325
    0
    0
    Vs: Salama Canon G9:än (Metz 48 AF-1?)

Eikö Metz 48:sta ole kellään kokemuksia?

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Salama Canon G9:än (Metz 48 AF-1?)

Koko ei liene haitaksi, kyllä sitä käyttää voi.

Jos kameran salamassa ei ole master-toimintoa (G9 ei kai ole?)  ei orjasalamaa voi käyttää.

Joissakin Metzin malleissa on "toisen välähdyksen!" orjatoiminto, mutta ei kait tässä. Luulen siis.