Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tavaran ostaminen Kiinasta

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Lauri_y, 7 Helmikuu 2010.

Tuli vähän kommentoitua muuan myyntiketjua, josta tuli sitten kyselyä mistä Kiinalaista valokuvaustavaraa saisi kätevästi hankittua.

Itse olen todennut, että eBay on vaan aika kätevä ja luotettava paikka. Jenkkiversio (www.ebay.com) yleensä, tosin brittien hinnatkin kannattaa katsoa (www.ebay.co.uk). Valuuttaerojen vuoksi hinnat ovat usein erilaiset. Palautejärjestelmä on aika tehokas, jos myyjällä on joitain satoja positiivisia palautteita, niin riski on jo hyvin pieni. Vaikka eBay on ensisijaisesti huutokauppapaikka, niin tämä Kiinatavara menee pääsääntöisesti kiinteään hintaan.

Ostamiseen pitää rekisteröityä eBay:in ja pitää olla luottokortti maksamista varten. Maksut menevät aina PayPal:n kautta, jolloin riskit ovat pienet. Ainakaan myyjä ei saa sinun korttitietojasi mitenkään.

Käytännössä homma menee niin, että tavaran jonkinlainen nimitys hakuun, sitten vähän hakuehtojen tarkentelua ja lopuksi tavarat jonoon hinta+postimaksu mukaan. Sitten vaan halvimmasta päästä valitsemaan. Ei ole vaikeaa. Huuto.net saisi muuten ottaa vähän mallia miten tuollaisen saitin pitäisi toimia ja muutenkin käytettävyyttä on eBay:ssa mietitty.

Postikulut Kiinasta ovat suhteellisen edulliset, lähetys Shanghaista Kärsämäelle ei ole juuri kalliimpi kuin Itellan paketti Turusta Åboon. Tullia ja alvia pitää maksaa jos tavara+postikulut ylittävät noin 45€. Pakettien päällä lukee aina jotain Gift/Toy/$10, mutta kyllä Suomen tulli nuo metkut tietää. Paketit ei silti jää useinkaan tulliin jos sisällä ei ole mitään arvokkaan oloista. Ilmeisesti lähetykset läpivalaistaan Suomessa. Jos liian kallis lähetys vahingossa tulee kotiin asti, pitää itse tehdä tulli-ilmoitus. Pakettien hukkuminen matkalla ei ole kovin yleistä. Kannattaa kuitenkin miettiä asia niin, että joka tilaus on riski. Tavaran pitää olla niin halpaa, ettei paketin hukkuminen joskus harmita liikaa.

Suositaan silti kotimaan kauppoja, ei niillä ole liian helppoa täällä korkeiden verojen maassa.

1. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Juu lähdetään me kaikki vaan sinne duuniin! tarttee kuiteski muutama fakta tiedostaa: Kiinan kommunistinen puolue todellisuudessa omistaa kaikki bisnekset, sillä niiten on käytettävä kiinalaisia rahtiyhtiöitä, käytettävä rahaliikenteessä kiinan valtion pankkeja,,tallennettava osa tuotoista kiinan kommunistipuolueen hallintaan.
    Mihin kiinan kommunistinen puolue tätä rahaa tarvitsee ? panemaan ensin jenkit polvilleen, sitten EU:n,
    Joka ei tätä tajua, on sokea. Sakut ja keskieurooppalaiset ovat aika hyvin tajunneet, ei siellä kumarreta kiinaan päin niinkuin meillä ja jenkkilässä, jenkit ei tee enää juuri mitään itse, sitten ihmettelevät kun talous on sillä kantilla kun on...

2. jokunen

jokunen Member

95
    0
    6
    Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Kotimaan kauppojen suosiminen on kivaa ja sympaattista. Etenkin niitten joissa on mukava palvelu ja kattava tarjonta kaikkea tarpeellista.
    Suomalaisten kauppojen käyttäminen on kuitenkin kalleuden lisäksi usein myös hidasta. Postikulut suomesta pikkutavaran osalta on yleensä kovemmat kun esim englannista ja Royal Mail tuntuu hakkaavan suomen postin nopeudessakin, vaikka sama itellan auto sen paketin kotiin tuo.
    Kiinasta pikkusälä tulee yleensä ilman postikuluja (tai oikeammin kulut sisältyy hintaan) huomattavasti halvemmalla ja tilaaminen on paljon kätevämpää.

Helppo tietysti esim. Helsingin keskustassa asuvan on kävellä vaikka Liisankadulle ja napata tavarat mukaan mutta ulkopaikkakuntalaiselle se on heti kymppi postikuluja ja parin päivän odotus.

Itse tavarahan valmistetaan joka tapauksessa kiinassa eli kiinan tukemisen boikotointi yleensä tarkoittaisi myös suomalaisten jälleenmyyjien boikotointia.

Itellan tapa hinnoitella kotimaan paketteja ja kunnollisen kotimaisen osteluportaalin (amazon.fi/ebay.fi) puute tekee kyllä protektionismin vaikeaksi täällä.

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

En lue mitään noita perusteluita (ehkä siellä ei niitä edes ole, en VAIN jaksa lukea nyt mitään) Kiinasta ostamisien autuuksista, neuvon vain:

JOS ETTE VÄLITÄ OSTAA KAMOJANNE EDES ISÄNMAASTANNE - OSTAKAA EDES EUROOPASTA.

Maanosanpetturit !
    Sus'siunakkoon !!
    Hyi, Hyi ja hyi !!!
    - Erska

4. Säätäjä

Säätäjä Member

111
    2
    16

Joo ja 46 mm UV-suodattimia 6 kpl hintaan 19,94 USD sis. postikulut ja hyvältä näyttää. Saisikohan Suomesta yhden samaan hintaan, ja sekin pitäisi hakea kaupasta?

5. hsm

hsm Member

852
    0
    16

Suodattimissa on tunnetusti vain yksi laatuluokka.

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Kiinaa on helppo boikotoida mielipidetasolla, mutta vaikea - ellei mahdoton todellisuudessa vaikka kuinka yrittäisi.
    Kiinassa valmistetaan alihankintana kaikkea, Zeissejä myöten.

Joten mieluummin sitten ostaa ihan rehellisesti kiinalaista tavaraa. Köyhällä ei lisäksi ole vaihtoehtona valita suomalaista toimittajaa - tai edes eurooppalaista joka vetää välistä 200% voittoa.
    Esimerkkinä vaikka monessa verkkokaupassa jne. näkyvät halvemmat studiosalamat: Niitä myydään ihan mielettömillä katteilla verrattuna siihen että ostaisi saman tavaran suoraan kiinasta :D

Kiinan-piraatteina saa paljon LF-tavaraa, etulautoja, palkeita jne.. joista länsimarkkinoilla käytettynäkin joutuisi maksamaan moninkertaisen hinnan.

Aito kiinan-tavara eroaa muista vain siinä, että laaduntarkkailu ei vastaa ihan sitä mitä länsimaisten/japanilaisten valmistajien kiinan-tehtailla on. Mutta molemmat luultavasti saastuttavat luontoa ihan yhtä ylettömän suruttomasti, joten tässä mielessä ainakin on turha potea huonoa omaatuntoa (joo ja onhan sekin jo tutkittu, että kiinassa tehty ja sieltä rahdattu muovikuusi on luontoystävällisempi kuin suomessa lähimetsästä kaadettu aito suomi-luomukuusi).

Jos unohdetaan suuret katteet ja yritetään tukea suomalaista kauppaa niin törmätään jälleen yhteen välistävetäjään. Tuohon jo mainittuun Itellaan.
    Onko järkeä maksaa kymmeniä euroja siitä että paketti kulkee suomen sisällä postitoimipaikkaan kun samalla hintaa saa luultavasti koko tuotteen kiinasta samaisen itellan tuomana suoraan kotiovelle...

Toki kiinasta tulevan tavaran kanssa ollaan toisinaan tullissa. Tullissa kun eivät usko pätkääkään hintoihin joita kiinan toimittajat paketteihin ja rahtikirjoihin raapustelevat. Eivät aina silloinkaan vaikka hinta olisi oikein eikä alaspäin reilusti kaunisteltu.

Joo, ehkä jos olisi rahakas niin voisi yrittää ostaa laatumerkeillä leimattua kiinassa alihankintatehtyä tavaraa. Mutta se onnistuu sitten joskus kun lama loppuu. Ehkä.

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Nythän on niin että köyhä ei ostele mitään valokuvausvälineitä, hernekeittoa korkeintaan !

Ja sitä köyhemmäksi tullaan mitä enemmän ostellaan semmosista  Kiinoista !!

Parempi olla kuvaamatta kuin sallia eurooppalaisuuden tukehtua idän diktatuurien  kuristukseen !!!
    - Erska, Eurooppalainen

8. kb

kb

2 235
    0
    0

Kyllä siellä tehdään hyvin paljon sellaista krääsää joka on tarkoitettu halvaksi mutta ei kestäväksi tai käytettäväksi. Monen asian kohdalla valitsen pitkäkestoisen ja toimivan kuin hankalan ja nopeasti rikki menevän, ja tämä kai siihen ekologisuuteen eniten vaikuttaa. Dealextremen käyttäjärvioita ei tarvitse hirveän kauaa tarpoa jos haluaa todeta että se halpa kama ei ole ihan yhtä laadukasta kuin kalliimpi kama.

9. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Helvetin hienoa olla arjalainen muotovalio. Kuinka montaa kiinalaista yksi suomalainen vastaa?

10. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Jos sä olet muotovalio, niin onnee vaan. Mä en edes haluais olla. Mä olen ihan sekarotuinen ja epämuodostunut kundi.

Saitko jonkun ihme "roturaivarin" :D

Laskeudu, laskeudu alemmaksi ja lepää... lapsi.

Edit: Mainitse vielä vaikka joku saatanan hitler, niin tulee itsellesi oikein synnitön ja puhdas olo.

HAH

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Sähän voit, rotupoliisi silvasa, haastaa mut vaikka oikeuteen tai lynkata lompakonkääntäjien kanssa joskus, kun kännissä hoipun himaani :D

Olen helppo saalis - ihan paskassa kondiksessa.

Terve, Tekopyhyys :D
    - Erska

12. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Koitin laskeutua niin alas kuin ylemmyytesi vain salli, ei silti tullut synnitöntä oloa. Koitin tuota Hitleriäkin, mutta ei tullut yhtään hyvä olo.

Kiinassa tehdään paljon sitä kamaa mitä myydään kovilla hinnoilla laatutavarana, mitä ne monesti ovatkin. Toki myös halpaa paskaa, mutta sitä ei tarvitse ostaa.

Mites jotkut lompakonkääntäjät tähän liittyy? Tähän liittyi kai joku nerokkuus, mutta sun päänsisäinen maailma ei tällä kertaa auennut muulle maailmalle.

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Mainitaan nyt vielä toi sun rakkautesi Mao, tosi paska sälli. Voittaa kevyesti meidän euripidi-hitsgun ja sauripidi-staltsgun.

Kaikkea hyvää (pidä itsesi puhtaana propagandasta ja muista ettei ihmisten ihonvärillä tai ulkomuodolla ole oikeasti mitään merkitystä, tärkeintä on se, mitä sisällä on. Näin olen aina sanonut. Minulle on sama vaikka otus olisi violetti ja Neptunuksesta, jos hän on reilu. Tämän vanhan sanontani olen toistanut silloin tällöin täälläkin, joten älä yritä vääntää minusta mitään vitun rasistia - tai oikeasti suutun).- Erska

Edit: Mistä sinun "nerokkuutesi" "muun maailman" ymmärryksestä tietää" ?

Pysy vain omissasi.

Kehity ja osta väljempi stetsoni.
    Ehkä ne asiat joskus aukeaa ... ?
    - Erska

14. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Älä nyt ota tätä niin vakavasti, vaikka itse heitteletkin rotuläppää..

Mao:ta en tunne henkilökohtaisesti, saati sitten rakasta. Myös tälläiset tyypit kuin euripidi-hitsgun ja sauripidi-staltsgun on vieraita. Onko ne niitä lompakonkääntäjiä?

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Mullankääntäjiä, lähinnä, mutta häviää kirkkaasti Maosi rinnalla. Kymmenillä miljoonilla käännöillä, suurinpiirtein.

Ilkeitä otuksia.
    Hyi.
    - E

16. Vs: Tavaran ostaminen Kiinasta

Mieheksi jonka pitää yleensä saada se viimeinen sana, olet varsin viihdyttävä. Mut se Mao ei ole mun...

17. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Tyhjät kattilat ne eniten kumisevat. Eli montakohan kiinalaista arvon arjalainenkin on oikeasti tavannut henkilökohtaisesti, keskustellut pidempään jne..

Vai onko kenties tullut pupu pöksyyn jos sieltä ulkomaalaisen suusta putkahtaisikin jotain viisasta tekstiä johon wannabe-arjalainen, oikeasti ugrilaiseen liki mongoloidiseen väestöön kuuluva ei osaisikaan reagoida fiksusti?

Feed the trolls, keep the forum alive!

18. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Haisee rasismilta, laitetaan talteen (myös omalle kovalevylle).

Ugrilaisuus, kuten finno-ugrilaisuus on lähinnä kielitieteellisiä käsitteitä, eivät mitään geeniparjaamiseen liittyviä.

Kuka täällä on JVuokon mielestä "mongoloidinen" ?

Harkitsen jatkotoimenpiteitä. Olen hyvin loukkaantunut ja pahoillani rasismin esiinmarssista täällä.
    Ja itse olen tuntenut aivan pikkupojasta asti kiinalaisia, toisin kuin ehkä sinä ?
    Olen tullut oikein hyvin heidän kanssaan toimeen - AINA.
    Mutta Maot, Stalinit ja aatut eivät kuuluu niihin persooniin joiden edessä polvistuisin. Pilkkaan ja parjaan kusipäisiä diktaattoreita niin paljon kuin mieleni lystää, onko selvä ?

Ja omassa viestissäni (jossa oli linkki pilakuvaan) herjasinkin kymmenien miljoonien ihmisten murhaajaa ja historian kauheinta diktaattoria, Maoa.
    En IKINÄ vakavissani parjaa ihmisiä heidän etnisen perimänsä vuoksi, paitsi joskus itseäni.

Tuollainen rasismi on  HYVIN vakava asia ja nimittely myös, häpeä !

Jos olet mies, pyydät nöyrästi anteeksi.

- Est

Edit: Typoi